به گزارش مشرق، حسین هاشمی در تشریح طرح جدید ساماندهی و تغییر کلاس سهمیه گازوئیل برخی از خودروهای دیزلی، گفت: هشتمين جلسه كارگروه ساماندهي مصرف نفت گاز با حضورنماينده ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، شركت ملي پخش فرآوردههاي نفتي، پليس راهور ناجا، سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي و ساير سازمان ها و نهاد هاي مرتبط در نهاد رياست جمهوري برگزار شد.
معاون صنايع و انرژي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اجرايي شدن اين دستورالعمل براي ناوگان باري زير 10 تن در فاز اول تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ناوگان باري زير 10 تن در يك طبقه كارت سوخت قرار دارند و از سهميه يكساني برخوردار هستند به طور مثال وانت بار هاي ديزلي زير 3.5 تن در حال حاضر سهميه اي معادل كاميون هاي 10 تن دريافت مي كنند.
این مقام مسئول، افزود: بنابر اين مقرر شده ناوگان باري زير 10 تن به سه زير كلاس جديد طبقه بندي شوند كه شامل ناوگان زير 3.5 تن، ناوگان باري بين 3.5 تا 6 تن و ناوگان باري 6 تا 10 تن كه هر كدام از دي ماه تحت يك طبقه مستقل كارت سوخت قرار خواهند گرفت و پس از آن سهميه ها نيز متناسب با گروه بندي جديد اصلاح خواهد شد.
معاون ستاد سوخت با تاکید بر اینکه بر اساس بررسي هاي انجام شده بيش از 90 درصد از ناوگان خودروهاي ديزلي كمتر از 80 درصد سهميه تخصيصي را مصرف مي كنند، اظهار داشت: با توجه به اين موضوع براي جلوگيري از سوء استفاده و فروش غير مجاز و قاچاق گازوئیل، تغييرات جزئي در ميزان سقف برداشت گازوئیل به عمل مي آيد كه در آينده نزديك اطلاع رساني خواهد شد.
هاشمي در خصوص چگونگي اجراي كلاس بندي هاي جديد توضیح داد: شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي براي عدم ايجاد مشكل براي مردم، طرح اصلاح طبقه بندي كارت هاي سوخت را بدون نياز به تغيير و تعويض كارت و با روشهاي اصلاح نرم افزاري در سامانه هوشمند سوخت انجام خواهد داد.
وي از اجراي طرح اصلاح كلاس بندي كارت هاي سوخت ناوگان مسافري ديزلي در راستاي توزيع عادلانه سوخت در آينده نزديك خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر طبقه بندي مناسبي در كارت هاي سوخت بخش مسافري وجود ندارد.
هاشمي افزود: به عنوان نمونه يك ميني بوس مسافري 19 نفره روزانه 60 ليتر و ميني بوس هاي 21 نفره ، 300 ليتر روزانه سوخت گازوئیل دريافت مي كنند كه در طبقه بندي جديد اين معضل اصلاح خواهد شد.
معاون صنايع و انرژي ستاد سوخت در خصوص جلسه آتي اين كارگروه هم بیان کرد: ميزان و نحوه تخصيص سوخت نفت گاز به اتوبوسراني ها كه در حال حاضر خارج از سامانه هوشمند سوخت صورت مي گيرد در جلسه بعدي اين كارگروه تصميم گيري خواهد شد.
معاون صنايع و انرژي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اجرايي شدن اين دستورالعمل براي ناوگان باري زير 10 تن در فاز اول تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ناوگان باري زير 10 تن در يك طبقه كارت سوخت قرار دارند و از سهميه يكساني برخوردار هستند به طور مثال وانت بار هاي ديزلي زير 3.5 تن در حال حاضر سهميه اي معادل كاميون هاي 10 تن دريافت مي كنند.
این مقام مسئول، افزود: بنابر اين مقرر شده ناوگان باري زير 10 تن به سه زير كلاس جديد طبقه بندي شوند كه شامل ناوگان زير 3.5 تن، ناوگان باري بين 3.5 تا 6 تن و ناوگان باري 6 تا 10 تن كه هر كدام از دي ماه تحت يك طبقه مستقل كارت سوخت قرار خواهند گرفت و پس از آن سهميه ها نيز متناسب با گروه بندي جديد اصلاح خواهد شد.
معاون ستاد سوخت با تاکید بر اینکه بر اساس بررسي هاي انجام شده بيش از 90 درصد از ناوگان خودروهاي ديزلي كمتر از 80 درصد سهميه تخصيصي را مصرف مي كنند، اظهار داشت: با توجه به اين موضوع براي جلوگيري از سوء استفاده و فروش غير مجاز و قاچاق گازوئیل، تغييرات جزئي در ميزان سقف برداشت گازوئیل به عمل مي آيد كه در آينده نزديك اطلاع رساني خواهد شد.
هاشمي در خصوص چگونگي اجراي كلاس بندي هاي جديد توضیح داد: شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي براي عدم ايجاد مشكل براي مردم، طرح اصلاح طبقه بندي كارت هاي سوخت را بدون نياز به تغيير و تعويض كارت و با روشهاي اصلاح نرم افزاري در سامانه هوشمند سوخت انجام خواهد داد.
وي از اجراي طرح اصلاح كلاس بندي كارت هاي سوخت ناوگان مسافري ديزلي در راستاي توزيع عادلانه سوخت در آينده نزديك خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر طبقه بندي مناسبي در كارت هاي سوخت بخش مسافري وجود ندارد.
هاشمي افزود: به عنوان نمونه يك ميني بوس مسافري 19 نفره روزانه 60 ليتر و ميني بوس هاي 21 نفره ، 300 ليتر روزانه سوخت گازوئیل دريافت مي كنند كه در طبقه بندي جديد اين معضل اصلاح خواهد شد.
معاون صنايع و انرژي ستاد سوخت در خصوص جلسه آتي اين كارگروه هم بیان کرد: ميزان و نحوه تخصيص سوخت نفت گاز به اتوبوسراني ها كه در حال حاضر خارج از سامانه هوشمند سوخت صورت مي گيرد در جلسه بعدي اين كارگروه تصميم گيري خواهد شد.