امام جمعه اهل سنت قروه گفت: افرادی به ظاهر عالم و مجتهد، مولودی‌خوانی برای پیامبر اعظم (ص) را بدعت شمرده‌اند که اینها مصداق پیروی از مرجعیت شیطان هستند.

 به گزارش مشرق، ماموستا یدالله محمدی امشب در جلسه شورای اداری قروه افزود: همه جنایاتی که در کشورهای اسلامی حادث می‌شود، به واسطه افرادی فریب‌خورده و جاهل است.

وی با بیان اینکه کسانی به اسم مجتهد و عالم بدون هیچ حجتی، مراسم‌های نعت پیامبر اعظم(ص) را بدعت معرفی می‌کنند، افزود: این افراد جاهل، برپاکنندگان این مجالس را هم مشرک می‌دانند که باید گفت اینها تحت القائات شیطان قرار دارند.

به گفته امام جمعه اهل سنت قروه، اسلام سرشار از نقاط اشتراک و فارغ از افتراق است اختلافات جزیی موجود در مذاهب آن هم موجب پویایی اسلام شده چرا که اگر تعدد نظرات نبود اسلام عقیم می‌ماند.

محمدی از دین مبین اسلام به منزله باغی نام برد که از هر نوع گل و میوه‌ای در آن یافت می‌شود و اظهار داشت: هرکدام از علمای تشیع و تسنن به استناد علم خود از گل‌های این باغ برداشت می‌کنند که این برداشت‌ها باغ اسلام را مصفاتر می‌کند.

وی با بیان اینکه امام راحل با شناخت زیبایی های این باغ، آن را منشاء برکات فراوان برای جهان اسلام قرار داد، افزود: امام راحل با تدبیر خود، روزهای اختصاصی میلاد نبی مکرم اسلام را از دو روز به یک هفته افزایش داد که اقدامی ارزشمند در زمینه وحدت اسلامی و نیز بزرگداشت پیامبر اکرم(ص) و برآب کردن نقشه تفرقه دشمنان بود.

محمدی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) اولین مخلوق خداوند و در واقع نور جهان بودند و جوهر عالم هستی را تشکیل می‌دادند، افزود: زمانی که هدف مشترک باشد تفاوت‌ها کنار گذاشته می‌شود و همدلی و وحدت ایجاد می‌شود.

وی  وحدت و یکپارچگی که در میان اهل سنت و اهل تشیع در کشور را مثال‌زدنی و بی‌نظیر خواند و گفت: این اتحاد باید همچنان استوار باشد و همین اتحاد مانع از تعرض دشمنان به خاک این کشور می‌شود.

به گفته امام جمعه اهل سنت قروه، با افزایش میزان دانش معرفتی نسبت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص)، محبت و دلبستگی قلبی ما نیز به آن اسوه دینی بیشتر خواهد شد و در این صورت به مرحله‌ای خواهیم رسید که عشق واقعی و مودت نسبت به شخصیت عظیم پیامبر اسلام را درک خواهیم کرد.

وی افزود: هفته وحدت فرصتی مناسب برای تمامی مسلمانان در جای جای جهان است که ارتباط و همدلی خود را تقویت کنند و موجب تضعیف روحیه دشمنان اسلام شوند.

امام جمعه اهل سنت قروه، مهم‌ترین ویژگی قروه را اتحاد و انسجام مردم این شهرستان اعلام کرد و اظهار داشت: مردم این شهرستان در پرتو تقوایی که به آن آراسته هستند به اهمیت اتحاد پی برده‌اند و با جان و دل در راستای حفظ این مهم می‌کوشند.

وی با تبریک فرارسیدن میلاد سراسر نور امام جعفر صادق(ع) از این امام همام  به عنوان استاد اساتید و خورشید تابناک شریعت نبوی یاد کرد و گفت: امام صادق (ع) پس از نبی مکرم اسلام راهنمایی بزرگ برای مسلمانان بوده و هستند.

محمدی دشمن اصلی مسلمانان را به تعبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، جبهه کفر نامید و افزود: ریسمان شیاطین در حال گسست است و هر کس در این راه از شیاطین حمایت کند باید در آخرت پاسخگو باشد.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد: سرپرست فرمانداری این شهرستان، فرماندار قروه شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس