به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمود واعظی روز سه شنبه در حاشیه راه اندازی پروژه «اوج» در خصوص توافق روسای قوای مجریه و قضاییه مبنی بر جلوگیری از فیلترینگ شبکه های اجتماعی، افزود: از اینکه محتویات مذاکرات رییسان دو قوه چه بوده، اطلاعی ندارم.
وی با اشاره به اینکه برخی هنوز ویژگی های فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی را نمی دانند و مضرات آن نیز برایشان روشن نشده است، ادامه داد: این ناآگاهی سبب شده که مردم حتی عکس های خصوصی و اطلاعات شخصی خود را در این شبکه ها قرار می دهند که این اقدام می تواند در جایی که میزبانی می شود، مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: معتقدیم حریم خصوصی شهروندان باید حفظ شود و به دنبال این هستیم که دانشگاه ها و بخش خصوصی در داخل کشور شبکه ها را افزایش دهند و ما نیز آمادگی داریم امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم.
واعظی خاطرنشان کرد: طی اطلاعاتی که بدست آمده یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی که مشغول فعالیت شده است با اقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.
وی در خصوص اینکه تصمیم گیر نهایی و سیاستگذار در زمینه فیلترینگ چه مرجعی است، گفت: در عرصه فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی تنها مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان است و آنچه در این شورا به تصویب برسد، برای همگان لازم الاجرا است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه اندازی پروژه «اوج» نیز گفت: این پروژه در زمینه ترانزیت ارتباطات عراق از طریق ایران است که پهنای باند آن 200 گیگابایت می باشد.
واعظی افزود: وزارت ارتباطات با توجه به فعالیت های خود بنا دارد بین کشورهای مختلف در زمینه پهنای باند یا انتقال صوت از مسیر ایران بهره مند شود و سرمایه گذاری نماید.
وی ادامه داد: این مسیر ترانزیتی1300 کیلومتر طول دارد و 1500 کیلومتر مسیر پشتیبان آن می باشد.
وزیر ارتباطات در خصوص پیامک های تبلیغاتی نیز اظهار داشت: طی چند ماه گذشته جلسات متعددی در این زمینه صورت گرفت که در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی آیین نامه ای مبنی بر اینکه تعرفه های تبلیغاتی و ارزش افزوده ساماندهی شود، مقرر گردید کمیته ای متشکل از 9 دستگاه مختلف و با مسوولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را پیگیری نماید.
واعظی ابراز امیدواری کرد: با این ساماندهی محتوی و تبلیغات و پیامک هایی که مردم علاقمند نیستند ساماندهی شود.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
وی با اشاره به اینکه برخی هنوز ویژگی های فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی را نمی دانند و مضرات آن نیز برایشان روشن نشده است، ادامه داد: این ناآگاهی سبب شده که مردم حتی عکس های خصوصی و اطلاعات شخصی خود را در این شبکه ها قرار می دهند که این اقدام می تواند در جایی که میزبانی می شود، مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: معتقدیم حریم خصوصی شهروندان باید حفظ شود و به دنبال این هستیم که دانشگاه ها و بخش خصوصی در داخل کشور شبکه ها را افزایش دهند و ما نیز آمادگی داریم امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم.
واعظی خاطرنشان کرد: طی اطلاعاتی که بدست آمده یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی که مشغول فعالیت شده است با اقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.
وی در خصوص اینکه تصمیم گیر نهایی و سیاستگذار در زمینه فیلترینگ چه مرجعی است، گفت: در عرصه فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی تنها مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان است و آنچه در این شورا به تصویب برسد، برای همگان لازم الاجرا است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه اندازی پروژه «اوج» نیز گفت: این پروژه در زمینه ترانزیت ارتباطات عراق از طریق ایران است که پهنای باند آن 200 گیگابایت می باشد.
واعظی افزود: وزارت ارتباطات با توجه به فعالیت های خود بنا دارد بین کشورهای مختلف در زمینه پهنای باند یا انتقال صوت از مسیر ایران بهره مند شود و سرمایه گذاری نماید.
وی ادامه داد: این مسیر ترانزیتی1300 کیلومتر طول دارد و 1500 کیلومتر مسیر پشتیبان آن می باشد.
وزیر ارتباطات در خصوص پیامک های تبلیغاتی نیز اظهار داشت: طی چند ماه گذشته جلسات متعددی در این زمینه صورت گرفت که در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی آیین نامه ای مبنی بر اینکه تعرفه های تبلیغاتی و ارزش افزوده ساماندهی شود، مقرر گردید کمیته ای متشکل از 9 دستگاه مختلف و با مسوولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را پیگیری نماید.
واعظی ابراز امیدواری کرد: با این ساماندهی محتوی و تبلیغات و پیامک هایی که مردم علاقمند نیستند ساماندهی شود.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.