به گزارش مشرق، ورت لامپ نوشت: قابلیت تازه فیس بوک نشانگر برنامه های این شبکه اجتماعی برای جذب کامل مشترکان خدماتش به اکوسیستمی اختصاصی است که آنها را از یافتن لینک اخبار مورد نظرشان در گوگل و سپس کپی و پیوست کردن آنها در فیس بوک رها می کند.
به همین منظور دکمه ای موسوم به add a link یا اضافه کردن لینک به نسخه iOS برنامه همراه فیس بوک افزوده شده تا کاربران از همین طریق به دنبال لینک های موردنظرشان در اینترنت بگردند و پس از یافتن آنها را به سرعت در محیط فیس بوک به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب استفاده از جستجوگر گوگل برای یافتن مطالب در میان کاربران فیس بوک کاهش چشمگیری خواهد یافت.
این قابلیت فعلا برای برخی کاربران در آمریکا فعال شده، اما به تدریج تمامی کاربران فیس بوک را در برمی گیرد. در صورتی که جستجو از طریق این قابلیت با استفاده از کلیدواژه ها صورت بگیرد، چینش نتایج بر مبنای میزان به اشتراک گذاری هر لینک، تازگی یا کهنگی آنها و ... انجام می شود.
به محض اینکه کاربران مطلبی را از میان لینک ها انتخاب کرده و در صفحه خود در فیس بوک به اشتراک بگذارند، امکان ارسال نظر در مورد آن یا لایک زدن و ... هم ممکن می شود.
فیس بوک برای ارتقای این ابزار جستجو بیش از یک تریلیون پست فیس بوکی را فهرست کرده تا دریابد کدام پست ها به اشتراک گذارده شده و چه کسی آنها را به اشتراک گذارده است. اینها اطلاعاتی است که گوگل به آنها دسترسی ندارد.
از جمله دیگر برنامه های فیس بوک برای جلوگیری از خروج کاربران از این سایت و کاهش اتکا به دیگر سایت ها می توان به امادگی برای میزبانی مقالات کاربران در فید خبری خود به ازای سهیم کردن آنان در درآمد تبلیغاتی اشاره کرد.
با توجه به اینکه 28 درصد از کل زمان استفاده کاربران از اینترنت در فیس بوک سپری می شود، اقداماتی از این دست چالشی جدی برای گوگل محسوب می شود.
به همین منظور دکمه ای موسوم به add a link یا اضافه کردن لینک به نسخه iOS برنامه همراه فیس بوک افزوده شده تا کاربران از همین طریق به دنبال لینک های موردنظرشان در اینترنت بگردند و پس از یافتن آنها را به سرعت در محیط فیس بوک به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب استفاده از جستجوگر گوگل برای یافتن مطالب در میان کاربران فیس بوک کاهش چشمگیری خواهد یافت.
این قابلیت فعلا برای برخی کاربران در آمریکا فعال شده، اما به تدریج تمامی کاربران فیس بوک را در برمی گیرد. در صورتی که جستجو از طریق این قابلیت با استفاده از کلیدواژه ها صورت بگیرد، چینش نتایج بر مبنای میزان به اشتراک گذاری هر لینک، تازگی یا کهنگی آنها و ... انجام می شود.
به محض اینکه کاربران مطلبی را از میان لینک ها انتخاب کرده و در صفحه خود در فیس بوک به اشتراک بگذارند، امکان ارسال نظر در مورد آن یا لایک زدن و ... هم ممکن می شود.
فیس بوک برای ارتقای این ابزار جستجو بیش از یک تریلیون پست فیس بوکی را فهرست کرده تا دریابد کدام پست ها به اشتراک گذارده شده و چه کسی آنها را به اشتراک گذارده است. اینها اطلاعاتی است که گوگل به آنها دسترسی ندارد.
از جمله دیگر برنامه های فیس بوک برای جلوگیری از خروج کاربران از این سایت و کاهش اتکا به دیگر سایت ها می توان به امادگی برای میزبانی مقالات کاربران در فید خبری خود به ازای سهیم کردن آنان در درآمد تبلیغاتی اشاره کرد.
با توجه به اینکه 28 درصد از کل زمان استفاده کاربران از اینترنت در فیس بوک سپری می شود، اقداماتی از این دست چالشی جدی برای گوگل محسوب می شود.