کد خبر 433150
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

مستند «مثلث مرگ» با موضوع عملیات آزادسازی جرف الصخر از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، در کناره فرات و شمال جاده ای که پایتخت عراق را به کربلا پیوند می دهد، جرف الصخر قرار گرفته، شهری که به باغ های نخل و دریاچه های مصنوعی اش شهره است و طی ۱۰ سال گذشته، دژ تسخیرناپذیر بزرگ ترین و بی رحم ترین سازمان های تروریستی جهان بوده است.

با سقوط صدام در سال ۲۰۰۳، جرف الصخر به یکی از مهمترین پایگاه های بعثی ها و القاعده تبدیل شد؛ طراحی و اجرای سلسله عملیات تروریستی علیه شهرهای عراق به ویژه بغداد و همچنین شاهراه ارتباطی بغداد به کربلا از دل همین منطقه و آن هم در پوشش جهاد و اسلام صورت می گرفت.

شکست ارتش آمریکا در تصرف این منطقه که با هزینه ها و تلفات زیادی نیز همراه بود در نهایت منجر به عقب نشینی آمریکا و تغییر سیاست های دولت ایالات متحده شد.

از آن پس این منطقه به بهشت رویایی تروریست های القاعده و بعدها مزدوران داعش تبدیل شد و مثل مرگ نام گرفت.

عملیات آزادسازی جرف الصخر که با عنوان عاشورا و با همکاری نیروهای مردمی عراق صورت گرفت، این منطقه را از چنگال تروریست ها نجات داد؛ «مثلث مرگ» عنوان مستندی است درباره عملیات جرف الصخر و آزادسازی این منطقه که در سال گذشته صورت گرفت.

در بخش هایی از مستند مثلث مرگ، مصاحبه هایی با اعضا و فرماندهان سپاه بدر عراق نیز صورت گرفته است.

این مستند به تهیه کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی مرتضی شعبانی برای پخش از شبکه افق در روز چهارشنبه سوم تیرماه ساعت ۱۷,۳۰ در نظر گرفت شده و تکرار آن در ساعت های ۲۳.۳۰ و همچنین ۸.۳۰ و ۱۴.۳۰ روز بعد خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس