نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي، از حمايت‌هاي مادي و معنوي مجلس از نمايش‌هاي بزرگ ميداني مانند نمايش چندرسانه‌اي فصل شيدايي خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، محمدرضا باهنر، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي كه اجراي نمايش چندرسانه‌اي فصل شيدايي را همراه با حدود 7 هزار مخاطب تهراني به تماشا نشسته بود، پس از ديدن اين نمايش گفت: در كارهاي هنري تخصصي ندارم؛ اما به عنوان يك شهروند و مخاطب معمولي به جرأت مي‌توانم بگويم كه شاهد كاري بسيار قوي و زيبا بودم كه توانايي جلب رضايت خاطر مخاطبان را دارد.

وي افزود: نمايش فصل شيدايي تركيبي از هنرهاي مختلف است كه با جلوه‌هاي ويژه ميداني و صحنه‌آرايي عظيم، حدود 7 هزار تماشاگر را مبهوت هنر و توانايي خود كرد كه قدرت تفكر و پويايي نويسندگان و كارگردان و ديگر عوامل نمايش را مي‌رساند.

باهنر ادامه داد: فصل شيدايي نمايش فاخري است و به وسيله آن ـ كه هزينه‌ زيادي هم نمي‌طلبد ـ مي‌توان فرهنگ اسلامي و اصولگرايي را در جامعه ترويج كرد؛ چون توانايي بازدهي برابر با كلاس‌هاي درس و آموزشگاه و دانشگاه را دارند.

نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود درباره حمايت‌هايي كه مجلس از نمايش‌هاي بزرگ ميداني و آييني انجام مي‌دهد، گفت: كار نمايندگان مجلس، بررسي ايده‌ها براي تأييد يا رد كردن آنهاست. حركت‌هاي نو و ايده‌هاي جديد بايد از دل جامعه بجوشد و يا توسط سازمان‌هاي مردم‌نهاد معرفي شوند تا در مجلس مورد بررسي قرار بگيرند.

وي ادامه داد: حالا وظيفه مجلس در قبال نمايش‌هاي ميداني ارزشي مانند فصل شيدايي، حمايت‌هاي معنوي و مادي است با اين توضيح كه حمايت‌هاي معنوي اثرگذاري بهتر و بيش‌تري براي اين نوع كارها به همراه دارد.

باهنر گفت: در مجلس همه مي‌دانيم كه اگر يك دانه‌اي را بكاريم، هفتصد دانه برداشت خواهيم كرد. هزينه‌هايي كه در عرصه فرهنگ و هنر صرف مي‌شود در حقيقت سرمايه‌گذاري براي آينده است. به همين دليل تأكيد مي‌كنم مجلس از اين نوع نمايش‌هاي آييني و ارزشي حمايت مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس