پای اعتراضات کمپین های تبعیض جنسیت در هالیوود به انیمیشن ها هم باز شد. به حدی که خالق «مینیون ها» مجبور به پاسخ به این ابهامات و ادعاها شد.

به گزارش مشرق، انیمیشن جدید «مینیون ها» به تازگی راهی پرده نقره ای شده و توانسته خیلی زود 100 میلیون دلاری شود. این کاراکترهای جذاب برای اولین بار است که در فیلمی مخصوص به خودشان حضور پیدا می کنند. اما نکته ای که برای این فیلم حاشیه ساز شده این است که همه مینیون ها مذکر هستند. البته واقعا مذکر یا مونث بودن این شخصیت های خیالی معلوم نیست اما استفاده از صداگذاران مرد این شائبه را ایجاد می کند که همه مینیون ها مذکرند.

 همین باعث اعتراض گروهی شده که هالیوود را متهم به تبعیض جنسیت می کنند. آنها معتقدند تقریبا سابقه نداشته که در هیچ انیمیشنی همه کاراکترهای مثبت مذکر باشند. حتی در «ماشین ها» و «داستان اسباب بازی» هم از کاراکترهای مونث استفاده می شد. با این وجود در انیمیشن «مینیون ها» فقط بدمن داستان که اسکارلت اورکیل نام دارد مونث است و ساندرا بولاک به جای وی صحبت می کند.

پیر کافین کارگردان و خالق شخصیت های مینیون در پاسخ به این ادعا سعی کرده با فرافکنی موضوع را عوض کند و سیبل انتقادات را سمت موضوعات دیگر هدایت کند. وی گفته :«ببینید (مینیون ها) گاهی چقدر احمق و ابله می شوند. من فقط نمی توانستم تصور کنم که آنها دختر باشند.»

گفتنی است «مینیون ها» جدیدترین انیمیشن کمپانی یونیورسال است که اقتباسی از مجموعه «من نفرت انگیز» به حساب می آید و به تازگی راهی پرده سینماهای دنیا شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس