کد خبر 431510
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

چند وقتی هست زنان هالیوود از تبعیض جنسیتی خسته شده اند لب به اعتراض گشوده اند. حالا نوبت به نیکول کیدمن و تعدادی دیگر از همکارانش رسیده تا صدای اعتراضشان را به گوش مخاطبان برسانند.

به گزارش مشرق، چند وقتی هست زنان هالیوود از تبعیض جنسیتی خسته شده اند لب به اعتراض گشوده اند. وقتی پارتیشیا آرکت، بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در مراسم امسال روی سن رفت و آن سخنرانی اعتراضی را در دفاع از حقوق زنان انجام داد و با واکنش های احساسی مریل استریپ مواجه شد، دیگر همه دنیا فهمیدند در هالیوود همه چیز به این قشنگی که ادعا می شود نیست. در ادامه اعتراضات حالا نوبت به نیکول کیدمن رسیده تا شروع به انتقاد کند. این بازیگر سرشناس استرالیایی اخیرا صحبت هایی را به زبان آورده که بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است. این بازیگر برنده اسکار معتقد است صنعت سینما نتوانسته یک زمین بازی برابر را بسازد.

از سوی دیگر آوا دوورنی کارگردان زن فیلم سینمایی «سلما» که سال گذشته با تحسین منتقدان هم رو به رو شد در مورد هالیوود می گوید:« هالیوود درست مثل نامزدی می ماند که زنگ نمی زند.» زویی سالدانا بازیگر فیلم «محافظان کهکشان» که اخیرا بارداری را تجربه کرده می گوید: «عده ای از سازندگان با شنیدن خبر بارداری من وحشت کردند و خبر دارم که مسئولان یکی از پروژه های می خواستند من را حذف کنند.»

پیش از این در جشنواره بین المللی فیلم کن هم اظهارات تند سلما هایک خبرساز شده بود. وقتی وی با انتقاد اعلام کرد تنها صنعتی که در آن درامد زنان بیشتر از مردان است صنعت پورن است.

تبعیض جنسیتی ریشه در تاریخ هالیوود دارد اما به نظر می رسد بالاخره زمان آن رسیده تا اصلاحاتی در آن صورت گیرد. حداقل خانم های بازیگر که این را می خواهند. اما باید دید آیا دست های پشت پرده و مدیران این صنعت هم همین را می خواهند یا خیر.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس