به گزارش مشرق، سامسونگ با همکاری دانشگاه MIT موفق به جاسازی الکترودهای جامد به جای الکترودهای مایع در باتریها شده است. این عامل میتواند عمر باتریها را بدون محدودیت کرده و مقدار انرژی ذخیره شده در فضایی معین را به صورت چشمگیری افزایش دهد. به علاوه امنیت باتریها نیز به شدت افزایش مییابد.
دانشگاه MIT اعلام کرده است که استفاده از این فناوری میتواند بسیاری از مشکلات موجود مانند عمر باتری، امنیت و هزینهی آنها را برطرف کند. به علاوه این دانشگاه مدعی است که فناوری جدید میتواند تغییری بزرگ در صنعت باتریها ایجاد کند.
یک باتری از سه بخش تشکیل شده است. آند که قطب منفی آن است و در طی واکنش اکسید شده و دیگری کاتد یا قطب مثبت است که الکترون را دریافت کرده و کاهش مییابد. الکترولیت نیز مادهی میانی است که محیطی برای انتقال یونها بین دو قطب الکترود فراهم میکند. تا به امروز تمامی الکترولیتها در فاز مایع بودهاند و به نظر میرسید که مواد جامد نتوانند سرعت مواد در فاز مایع برای انتقال یونها را داشته باشند؛ اما این اعتقاد اشتباه بوده است. همچنین استفاده از الکترولیتهای جامد میتواند مزیتهای دیگری نیز داشته باشد. باتریهای امروزی در دماهای غیرعادی دچار افت عملکرد میشوند؛ اما باتریهای دارای الکترولیتهای جامد در شرایط دمایی نامناسب نیز عملکرد خود را حفظ خواهند کرد.
این تحقیق با همکاری موسسهی فناوریهای پیشرفته سامسونگ و دانشگاه MIT توسط جمعی از دانشجویان دکتری نخبه صورت گرفته و در مجلهی مواد طبیعی به چاپ رسیده است. گربنگ سدار، استاد مهمان در دانشگاه MIT میگوید:
آتشگیریهایی که قبلا برای شرکتهایی مانند بوئینگ و تسلا بوجود آمده به دلیل الکترولیتهای مایع استفاده شده است. لیتیوم استفاده شده در فناوری جدید به هیچ عنوان آتش نگرفته و از لحاظ امنیتی بسیار بهتر از الکترولیتهای مایع عمل میکند. اگر در باتری از الکترولیتهای جامد استفاده شود میتوان گفت که این باتری صدها هزار چرخهی شارژ را بدون کوچکترین افت عملکرد پشت سر خواهد گذاشت.
محققان امیدوار هستند به زودی این فناوری را وارد باتریها کرده و آنها را به تولید انبوه برسانند.
منبع: زومیت
دانشگاه MIT اعلام کرده است که استفاده از این فناوری میتواند بسیاری از مشکلات موجود مانند عمر باتری، امنیت و هزینهی آنها را برطرف کند. به علاوه این دانشگاه مدعی است که فناوری جدید میتواند تغییری بزرگ در صنعت باتریها ایجاد کند.
یک باتری از سه بخش تشکیل شده است. آند که قطب منفی آن است و در طی واکنش اکسید شده و دیگری کاتد یا قطب مثبت است که الکترون را دریافت کرده و کاهش مییابد. الکترولیت نیز مادهی میانی است که محیطی برای انتقال یونها بین دو قطب الکترود فراهم میکند. تا به امروز تمامی الکترولیتها در فاز مایع بودهاند و به نظر میرسید که مواد جامد نتوانند سرعت مواد در فاز مایع برای انتقال یونها را داشته باشند؛ اما این اعتقاد اشتباه بوده است. همچنین استفاده از الکترولیتهای جامد میتواند مزیتهای دیگری نیز داشته باشد. باتریهای امروزی در دماهای غیرعادی دچار افت عملکرد میشوند؛ اما باتریهای دارای الکترولیتهای جامد در شرایط دمایی نامناسب نیز عملکرد خود را حفظ خواهند کرد.
این تحقیق با همکاری موسسهی فناوریهای پیشرفته سامسونگ و دانشگاه MIT توسط جمعی از دانشجویان دکتری نخبه صورت گرفته و در مجلهی مواد طبیعی به چاپ رسیده است. گربنگ سدار، استاد مهمان در دانشگاه MIT میگوید:
آتشگیریهایی که قبلا برای شرکتهایی مانند بوئینگ و تسلا بوجود آمده به دلیل الکترولیتهای مایع استفاده شده است. لیتیوم استفاده شده در فناوری جدید به هیچ عنوان آتش نگرفته و از لحاظ امنیتی بسیار بهتر از الکترولیتهای مایع عمل میکند. اگر در باتری از الکترولیتهای جامد استفاده شود میتوان گفت که این باتری صدها هزار چرخهی شارژ را بدون کوچکترین افت عملکرد پشت سر خواهد گذاشت.
محققان امیدوار هستند به زودی این فناوری را وارد باتریها کرده و آنها را به تولید انبوه برسانند.
منبع: زومیت