به گزارش مشرق، مهدی جمالی امروز در حاشیه رونمایی از خط تولید انبوه خودروی ساندرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توقف تولید پراید جزو برنامه فعلی سایپا نیست، گفت: پراید بازار خود را دارد و علاوه بر تامین بازار داخلی، صادرات آن به کشورهای دیگر نیز انجام میشود، ضمن اینکه برنامه ما این است که هر سال دو محصول جدید را وارد بازار کنیم، اما توقف پراید جزو برنامههای فعلی ما نیست.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سئوالی مبنی بر استقبال مردم از طرح ویژه پیشفروش خودرو افزود: استقبال برای حضور مردم در طرح پیشفروش خودرو به اندازهای بینظیر بوده که خود ما هم انتظار آن را نداشتیم، اما طرح همچنان ادامه دارد و طی روزهای آینده امیدواریم بتوانیم آمار متقاضیان حضور در این طرح را اعلام کنیم.
وی همچنین گفت: مشتریان به نوعی طرف تجاری خودروسازان به شمار میروند و تمامی اهداف و برنامههای فعلی سایپا بر تکریم مشتری و رضایت وی متمرکز شده است، در حالیکه طی دورههای گذشته مشکلات ناشی از تحریم و سوءمدیریت، نارضایتیهایی را ایجاد کرده بود که امیدواریم با اصلاح روشهای مدیریتی بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم.
به گفته جمالی، هر مدیریتی در صنعت خودروسازی برای مردم پذیرفته شده نیست و اگر قناعتی در این زمینه وجود دارد، ناشی از غرور ملی است و بنابراین عدم توجه به خواست مردم نباید سیاست ما شود و برنامه ما رضایت مشتری است.
وی ادامه داد: در برنامه جدید تولید محصول در سایپا بنا بر این است که مشتریان تعیین کنند که چه محصولی با چه کیفیت و چه نحوه تامین مالی را نیاز دارند که اگر چه این کار پیچیدهای است، اما در برنامه جدید طراحی شده، نقش مشتریان به عنوان یک اصل اساسی در سیاستهای سایپا لحاظ میشود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: اولین اقدام در توجه به خواست مشتری این است که بتوان به وی امکان تعیین تاریخ تحویل و نحوه پرداخت خرید یک خودرو را داد و روشهای جدیدی طراحی شده که فردا اعلام خواهیم کرد.
جمالی گفت: به زودی مرکز مشتریان سایپا راهاندازی خواهد شد که وظیفه اساسی آن، رصد خدمات پس از فروش ارائه شده به مشتری از لحظه نیاز به دریافت این خدمات تا زمان رفع مشکل است.
وی گفت: تعهد میدهم ظرف دو سال آتی تحول اساسی در سایپا محقق شود و ظرف یک ماه آینده نیز محصول جدید این گروه خودروسازی که طراحی کاملا ایرانی دارد، ارائه خواهد شد و به زودی فروش قطعی آن آغاز میشود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تصمیم داریم در یک قرارداد برد - برد به توسعه محصول و ارتقای تکنولوژی در شراکت با خارجیها بپردازیم و البته بار دیگر به آنها تاکید میکنیم که فرصت بزرگ بازار ایران را مغتنم بشمارند و صنعت قطعهسازی ایران را یک فرصت تلقی کنند، در این صورت میتوان در یک توازن ارزی مثبت با هم کار کنیم و منافع مشترک داشته باشیم.
ضرر ۳۰۰ میلیون یورویی پارسخودرو از تحریمها
همچنین در این مراسم، ناصر آقامحمدی مدیرعامل گروه خودروسازی پارسخودرو نیز با بیان اینکه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در این گروه خودروسازی وجود دارد، گفت: در خانواده رنو و نیسان میتوانیم ۲۰۰ هزار دستگاه تولید کنیم که برای آن ۲۵۰ میلیون یورو سرمایهگذاری کردهایم.
وی افزود: در سال ۹۱ تحریم سختی به کشور تحمیل شد که حجم تولید را به ۴۰ هزار دستگاه رساند و بر اثر آن ۳۰۰ میلیون یورو ضربه به پارسخودرو وارد شد.
آقامحمدی گفت: در سال ۹۳ با افزایش حجم تولید و متنوعسازی آن توانستیم ظرفیت تولید را ۸۰ درصد افزایش دهیم و تولید ۱۲۰ هزار دستگاهی را رقم زنیم.
وی ادامه داد: ۷ هزار تعهد معوق بابت فروش خودرو به مردم داشتیم که نمیتوانستیم به تعهدات عمل کنیم، اما اکنون شرایط بهتر شده است.