کد خبر 472183
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: همزمان با هفته دفاع مقدس طرحی در شهرداری تهران با عنوان هم عهدی با شهیدان برگزار شد که در مدت کوتاهی امکان حضور در این طرح به پایان رسید.

به گزارش مشرق، محمود صلاحی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: در طرح هم عهدی، با توجه به اینکه شهر تهران در سال های دفاع مقدس 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده بود، 23 هزار پلاک با نام و مشخصات هر شهید آماده و مقرر شد در روزهای هفته دفاع مقدس در 22 منطقه شهرداری و 34 فرهنگسرای تهران عرضه شود.

وی گفت: داوطلبان می توانستند با شرکت در این طرح و هم عهد شدن با هر شهید، بصورت سالانه دو یا چند بار مزار آن شهید را غبارروبی کنند و سالی یک بار هم با خانواده آن شهید دیدار کنند.

صلاحی ادامه داد: بدون تبلیغات چندانی دیدیم که همه 23 هزار پلاک آماده شده است و بجز تعداد محدودی که برای عرضه در نماز جمعه امروز تهران تدارک دیده بودیم، پلاک ها به سرعت تمام شد.

وی افزود: این مساله نشان می دهد جامعه ما انس و ارادت زیادی به شهیدان دارد و حتی وقتی از جوانانی بدون ظاهر مذهبی پرسیدیم چگونه این شهید را انتخاب کردی به ما گفت که من آن شهید را انتخاب نکردم، بلکه آن شهید بود که مرا انتخاب کرد.

صلاحی اجرای چنین طرح هایی را موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و تاکید کرد: به شهرهای دیگر هم توصیه می‌کنیم چنین طرح هایی را اجرا کنند و از معنویت چنین طرح هایی که رضایت خانواده معظم شهیدان انقلاب اسلامی را هم در پی داشت بهره ببرند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری افزود: در ایام هفته دفاع مقدس 11 طرح دیگر نیز در دست اجراست که از جمله آن ها طرح ستارگان برای آشنایی نسل جدید و ساکنان هر محله با شهید و خانواده شهیدی است که اسمش بر نام کوچه نهاده شده است.

وی گفت: در این طرح، در جشن کوچکی با حضور خانواده هر شهید و توزیع وصیت نامه شهید تلاش می کنیم کسانی که در آن کوچه به تازگی ساکن شده اند از نام و ویژگی های اخلاقی و رفتاری شهید محله و کوچه خود بیشتر آگاه شوند.

صلاحی همچنین از اجرای 740 تئاتر خیابانی به وسیله 74 گروه هنری در سطح تهران در این ایام خبر داد و افزود: از جمله این تئاترها، تئاتر غواصان شهید بود که با اقبال خوب مردم روبرو شد و همه گروه های تئاتری که در این طرح مشارکت داشتند گروه های جوان بودند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    احسنت به این طرح زیبا احسنت به قالیباف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس