به گزارش مشرق، کامیونهای هوشمند بدون راننده به گونه ای طراحی شده اند که تا 10 سال دیگر میتوانند در بزرگراه های آلمان تردد کنند.
مرسدس بنز که زیرمجموعه های دایلمر محسوب می شود در حال تجهیز کامیون ها به سیستم خودکار هدایت در بزرگراه است تا انتقال محموله های بزرگ از این طریق ممکن شده و از تصادف با دیگر خودروها و عابران پیاده نیز جلوگیری شود.
در حال حاضر سیستم هدایت نیمه خودکار بر روی برخی کامیون های ساخت شرکت بنز نصب شده تا رانندگان آنها بتوانند در بخش هایی از مسیر استراحت نمایند و رانندگی را به خود خودرو واگذار کنند.
مقامات آلمانی با صدور مجوز آزمایش این نوع خودروها در بزرگراه های این کشور گامی بلند در جهت تسریع استفاده از چنین خودروهایی برداشته اند. اولین آزمایش از این دست با موفقیت در بزرگراه A8 آلمان که Denkendorf را به فرودگاه Stuttgart متصل می کند، انجام شده است.
انتظار می رود دایملر در نهایت از ترکیبی از سیستم هدایت انسانی و ناوبری رایانه ای در کامیون های خود استفاده کند. آزمایش ها برای شناسایی نقاط ضعف و قوت این سیستم طی ماه های آینده ادامه می یابد.
مرسدس بنز که زیرمجموعه های دایلمر محسوب می شود در حال تجهیز کامیون ها به سیستم خودکار هدایت در بزرگراه است تا انتقال محموله های بزرگ از این طریق ممکن شده و از تصادف با دیگر خودروها و عابران پیاده نیز جلوگیری شود.
در حال حاضر سیستم هدایت نیمه خودکار بر روی برخی کامیون های ساخت شرکت بنز نصب شده تا رانندگان آنها بتوانند در بخش هایی از مسیر استراحت نمایند و رانندگی را به خود خودرو واگذار کنند.
مقامات آلمانی با صدور مجوز آزمایش این نوع خودروها در بزرگراه های این کشور گامی بلند در جهت تسریع استفاده از چنین خودروهایی برداشته اند. اولین آزمایش از این دست با موفقیت در بزرگراه A8 آلمان که Denkendorf را به فرودگاه Stuttgart متصل می کند، انجام شده است.
انتظار می رود دایملر در نهایت از ترکیبی از سیستم هدایت انسانی و ناوبری رایانه ای در کامیون های خود استفاده کند. آزمایش ها برای شناسایی نقاط ضعف و قوت این سیستم طی ماه های آینده ادامه می یابد.