ارسال این پارازیت، تمام سامانه‌های برقی یا مغناطیسی مورد استفاده در وسایل و دستگاه های ارتباطی از جمله رایانه، رادیو و یا شبکه‌های ماهواره‌ای مورد استفاده از سوی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را از کار می‌اندازد بدون آنکه خللی به دستگاه‌های ارتباطی روس‌ها وارد کند.

گروه بین‌الملل مشرق - «تیری میسان»، نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی در مقاله ای تحت عنوان «ناتو کور و کر شده است» تأکید می‌کند: عملیات مستقیم نظامی که روسیه در قالب مبارزه با تروریسم در سوریه آغاز کرد، موجب انتشار سلاح های پیشرفته در این کشور شد.

این نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی می افزاید: روسیه یک باره به عنوان کشوری که دارای توانمندی ها و امکانات تکنولوژیکی بی همتا و بی نظیری است و می تواند، موازنه های راهبردی بین المللی را تغییر دهد، ظاهر شد.

سلاحی که پوتین برای خط و نشان کشیدن برای غرب استفاده کرد/ پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه فلج شد/// یا//  پارازیتی که قدرت نظامی غرب را زیر سوال برد

در همین راستا بود که مسکو مرکزی برای ایجاد پارازیت در منطقه «دینیال» در شمال استان لاذقیه در غرب سوریه احداث کرد و این جدای از یگان های متحرک و غیر ثباتی بودند که به این منظور در منطقه توسط روس ها تشکیل شده بود.

میسان می گوید: در حقیقت استفاده از واژه «ایجاد پارازیت» تعبیر درستی از این عمل روس ها نیست، چون در این حالت نه تنها صدا طی استفاده از وسایل ارتباطی شنیده نمی شود، بلکه قطع می شود.

در واقع ایجاد پارازیت تمام سیستم های برقی یا مغناطیسی مورد استفاده در وسایل و دستگاه های ارتباطی از جمله رایانه، رادیو و یا شبکه های ماهواره ای مورد استفاده از سوی پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو – را از کار می اندازد، بدون آنکه خللی به دستگاه های ارتباطی روس ها وارد کند.


وی می افزاید: از ماه آوریل سال گذشته میلادی و پس از پرواز جنگنده های روسی بر فراز ناو جاسوسی «یو اس اس دونالد کوک» بود که اطلاع پیدا کردیم، روسیه دارای چنین سلاحی است. در این پرواز جنگنده های روسی تمام سیستم های برقی از جمله موشک اندازهای این ناو آمریکایی را قطع و پس از آن 12 بار متوالی بر فراز این کشتی آمریکایی به پرواز درآمدند، بدون آنکه مورد هرگونه تعرضی قرار گیرند.

سلاحی که پوتین برای خط و نشان کشیدن برای غرب استفاده کرد/ پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه فلج شد/// یا//  پارازیتی که قدرت نظامی غرب را زیر سوال برد

از آن زمان بود که روس ها اقدام به نصب این سیستم پارازیت به صورتی دائمی در مناطقی مانند لنینگراد و سپس بخشی از دریای سیاه کردند و نکته بسیار غافلگیر کننده آن بود که منطقه تحت پوشش این سیستم محدود نبود، اما به طور معمول مساحتی به قطر 300 کیلومتر را پوشش می دهد و موجب از افکار افتادن ماهواره ها می شود.

میسان ادامه می دهد: در واقع ارتش و نیروهای مسلح روسیه امروز قدرتمندترین ارتش ناتو در جنگ های سنتی است، در حالی که به موازات آن توانسته تفوق و برتری هسته ای خود در ناتو را نیز حفظ کند، اما در صورت وقوع جنگ هسته ای هر دو طرف (ناتو و روسیه) نابود خواهند شد.

وی می افزاید: مرکز پارازیتی که در پایگاه نظامی «حمیمیم» توسط روس ها راه اندازی شد، از کار افتادن و تعطیلی تمام سیستم‌ های الکترونیکی پایگاه نظامی اینجرلیک در ترکیه را به همراه داشت.

با این حال رسانه های غربی همچنان اطلاعات و خبرهایی موهوم و دروغین از روند نبردها و تحولات میدانی ارائه می دهند که تنها منبع انتشار آنها سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه است که باید آن را تنها دکانی برای جماعت اخوان المسلمین در لندن، پایتخت انگلیس شمرد و به نظر می رسد که پس از تعطیلی و از کار افتادن سیستم های ارتباطی و الکترونیکی ناتو و کور و کرد شدن این پیمان در منطقه، دفتر این سازمان در سوریه حتی از اخبار منتشر شده توسط دفترش در لندن هم بی اطلاع باشد.

به اعتقاد این نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی این موضوع تحول بزرگی در عرصه میدانی سوریه ایجاد کرده که بازتاب های آن سراسر عرصه بین المللی را فرا خواهد گرفت و به همین دلیل شاهد وحشت و نگرانی آمریکایی ها و بروز اختلافات بین آنها هستیم.

سلاحی که پوتین برای خط و نشان کشیدن برای غرب استفاده کرد/ پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه فلج شد/// یا//  پارازیتی که قدرت نظامی غرب را زیر سوال برد

در ابتدا فرمانده عالی ناتو تلاش کرد، از اهمیت این رخ داد بکاهد و در این راستا در 28 سپتامبر گذشته ادعا کرد که ناتو نیز دارای سلاحی مشابه این سلاح روس هاست، اما این یاوه سرایی ها نتوانست کسی را فریب دهد، چون اگر غیر از این بود، چرا از دو هفته پیش تاکنون شاهد درگیری لفظی شدیدی در شورای امنیت ملی آمریکا بین طرفداران کنار نهادن سیاست امپریالیسم توسعه طلبانه و هم پیمانی ایران روسیه به رهبری «رابرت مالی» با عقاب های این شورا هستیم که با وجود بحران اقتصادی که آمریکا با آن درگیر است، خواهان سرمایه گذاری کلان دولت در بخش نظامی کشورشان به رهبری «سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل هستند؟

تری میسان می گوید: این اختلاف افشاگر بسیاری از موضوعات بود، از جمله اینکه اگر اندکی در رابطه سامانتا پاور با «جفری فلتمن»، دومین شخصیت سازمان ملل متحد طی 3 سال اخیر و به تسهیلات داده شده توسط پاور به فلتمن توجه کنیم، آشکارا درمی یابیم که این تسهیلات برای انزوای دیپلماتیک سوریه در عرصه بین الملل به فلتمن پرداخت شده بود.
 
سرانجام اختلافات شورای امنیت ملی آمریکا به این امر منتهی شد که باراک اوباما پس از فشار شدیدی که از سوی نزدیک ترین معاونانش قرار گرفت، مجبور شد، در قبال حفظ موضعش در قضیه هم پیمانی با روسیه، به عقاب های این شورا امتیاز نظارت مستقیم بر نیروهای نظامی این کشور در افغانستان را بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 167
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • سید محمد ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    کاش جزییات فنی در مورد این نوع سلاح و طول موج و نحوه عملکردش منتشر میکردین
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    دمت گرم مرد
  • مرصاد ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    عاشقشم چه ابهتی داره.زنده باد پوتین.
  • ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ببخشید اشتباهی منفی دادم
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    نه شرقی نه غربی!
  • محمد ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    میسان ادامه می دهد: در واقع ارتش و نیروهای مسلح روسیه امروز قدرتمندترین ارتش ناتو در جنگ های سنتی است ... روسیه چه ربطی به ناتو داره ... آخه ؟
  • جواد ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    واقعا دمت گرم مرد فعلا که داری حال می دی
  • امير ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    رو اينترنت ايران تاثير نداشت ؟!!
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر روسیه قدرت مند در آسیا نباشد آمریکا یک شبه آسیا را میبلعد و ما باید برده ی آمریکا باشیم. البته به قول امام خامنه ای؛ روسیه ای قدرتمند در کنار ایرانی مستقل
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد . انشالله ريشه وهابي هاي صهيونيست كنده بشه
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    شما اصن عاشق پوتین......اما هیچ وقت از این تیپ شعارها نده...مخوصوصا همین تیپی که که گفتی...
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    محض اصلاع دوستان بگم روسیه ثابت کرد که دشمنی را با ایران تمام کرده است اما آمریکا تا ابد با ما دشمن است
  • قاسم خوشنویس ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    فعلا که حال میده ،تفکراتشون و قصدشون رو فقط خدا میدونه مکرو ومکرالله
  • علیرضا ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    یادمون باشه روسیه فقط از باب "دشمن دشمن، دوست توست" قابل احترامه و الا به اونا هم نمیشه صد در صد اعتماد کرد.
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوّه» ما هم باید قدرت نظامی خودمان را آنقدر قوی کنیم که امثال آمریکا به دست و پای ما بیافتند نه اینکه ما را تحریم کنند و ما به دنبال برداشتن تحریم با اونا مذاکره کنیم. این اصلا مطلوب اسلام ناب محمّدی یا همان اسلام حسینی نیست.
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ولن یجعل الله لالکافرین علی المسلمین سبیلا ذوق مرگی بخاطر کشتار مسلمین توسط کفار روس؟
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ترکیه جزء ناتو دانشمند
  • علیرضا ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    برادرا توجه داشته باشن این روزا هر کشوری بر اساس منافع خودش عمل میکنه و دلش به حال کسی نسوخته مطمئن باشید اگر یه توافق پشت پرده صورت بگیره و غرب امتیازات مورد نیاز روسیه مثلا واگذاری اکراین به روسها ویا امتیاز مهم دیگه ای رو به اونا بده حتما شاهد بازگشت هواپیمایهای روسی به کشورشان خواهیم بود
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    محمد جان احتمالا ترجمه مشکل داشته منظورش این بوده که روسیه از ناتو و تمام اعضای ناتو قدرتمندتره. روسیه هیچ سنخیتی با ناتو نداره بلکه کاملا نقطه مقابل هم هستند ناتو برای مقابله با شوروی به وجود امد و پس از انحلال شوروی برای نابودی و تضعیف روسیه باقی ماند.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    درود بر پوتین وبه امید به اهتزاز درآمدن پرچم روسیه در همه شهرهای سوریه
  • محمد ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 1
    همه می دونند در جنگ الکترونیک آمریکا پیش تازه. این سلاح اصلا در هیچ جا حتی سایت های روسی هم مطرح نشده و نمی تونه اصلا همچین سلاحی وجود داشته باشه، حالا چه آمریکا چه روسی چه هر کس دیگه ای.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    روسیه که شرق نیست شمالیه
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مگه مال ماست کبدونیم تا منتشر کنیم؟
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    همه اش بلوفه . روس ها به دعوت امریکایی ها اومدند. فعلا شرق و غرب دارن مردم بی دفاع روسیه رو می کشند از ایران بعید بود در این دام بیوفته . پیروز شن میگن روس ها . شکست بخوردند شهدای ایرانی و میگن ایران و حزب و الله شکست خوردند .
  • سوریه ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    احتمالا دلیل هدف قراردادن نیرو گاه های برق در ادلب و چند بخش دیگر سوریه به همین علت است چون اینو اختلال گر ها برق زیادی رو مصرف میکنن و آمریکا فعلا راه حلی برای این نوع اخلال گر نداره و چون برد این نوع اخلال گر بالاست میترسم بعد از گرفتن استان های شمالی سوریه چند عدد دیگه از این اخلال گر ها رو نزدیک مرز ترکیه مستقر کنه این کارو میکنه احتمالا در آینده نه چندان دور یک کشتی روسی که به عنوان نیروگاه متحرک شناخته میشه به ساحل سوریه وارد بشه
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    باشه ادرس ایمیلتو بده بگم پوتین اطلاعاتی که میخوای رو برات ایمیل کنه
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    از کی تا حالا آدم کشهای داعشی شدن مسلمین؟ اون وقتی که دارن سر مسلمین عراق و سوریه را می برن از این آیه ها تو زنبیلت نداشتی ؟
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    همان قرآن بزند كمرت كه به تكفیری‌ها می‌گویی مسلمان. آنها را باید با كلنگ كشت. سكوت ما هم در برابر كشتن آنها به خاطر همین بود كه دستپرورده تركیه‌ی نجس و وهابیون آل كثیف سعود بودند.
  • ياور ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    تا چند ماه پیش این حرف شما صحیح بود اخوی.. الان دیگر كار از این حرف‌ها گذشته است. روسیه الان نفت دارد و بزرگترین معدن طلای جهان را هم كشف كرده است. كار آمریكا تمام است ان‌شاءالله. البته این را هم باید دقت كنیم كه هرگز هوشیاری و آینده نگری خود را از دست ندهیم
  • یاور ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چند ماه پیش را یادتان بیاورید كه ناوی‌های آمریكا از ترس سوخو 24 خودشان را خیس كردند و نصفشان رفتند تیمارستان. آمریكا خیلی بیشتر از آنچه كه هست خود را قوی نشان می‌دهد. برایشان بيشتر صرفه دارد. چون هزینه كمتری می‌كنند. اما آن دوران گذشته است.
  • ياور ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    دوستان عزیز محبت كنند به این برادرمان محمد آقا منفی بزنند.
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    شما تب داری مطمئنم برای سلامتت نگران شدم يك تب بری چیزی بخور و چند ساعت استراحت كن
  • ياور ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    منظورم این نیست كه روسیه چند ماه پیش نفت نداشت. منظورم مقایسه روسیه امروز با دوران جنگ سرد است.
  • ياور ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ناشناس دوم من هستم يادم رفت اسمم را بنویسم. مشرق جان، نمیشود كاری كنید كه به این اشخاص بتوانیم بیشتر از يك منفی بزنیم؟ نخواستم كه با بیل و كلنگ بزنیمشان.. تدبیری اتخاذ كنید كه به این تكفیری‌ها بتوانیم چند هزارتا منفی و در صورت خنك نشدن جگرمان چند فقر فحش بدون بوق يا در مواردی بوق دار نثار كنیم.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    سال 88 هم پخش بی بی سی و صدای آمریکا قطع شد... ماهواره های جاسوسی هم مختل شدن... خخخخخخخخخخ
  • خداپرست ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    عاشق پوتین و کتونی و چکمه یا هر پا افزار دیگه! هشدار امام خمینی(ره) درباره شوروی (روسیه) و آمریکا و انگلیس هرگز فراموش نخواهد شد.
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    سلاح روسی که تا200متر از محل اصابت اکسیژن هوا را می گیرد و باعث خفگی سربازان دشمن می شود؟سلاح های مخوف.بدنبال جنگ بودن واقعا با این سلاح هایی که وجود دارند چیزی جز نابودی برای هر کشوری ندارد
  • حیدر ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اسپاسیبا پوتین! پوتین عزت را به روسیه برگردانده وچون مواضعش نسبت به کشور ما هم مثبت است وبا مذهب و فرهنگهای بومی کشورها نیز سر ستیز نداردلذا لازم است سطح همکاریها را با این کشور بالا ببریم تا سیاستهای پالمانه امریکا ومتحدین اروپایی اش اقتصاد ما را فلج نکند.بطور کلی همکاری اقتصادی ونظامی کشورهایی مثل ایران،روسیه،هند،چین ،قزاقستان واندونزی وانجام مبالدلات با پولهایی غیر از دلار ویورو می تواند دندان طمع امپریالیستها به سرکردگی امریکا را بشکندوبه استقلال وامنیت ما کمک کند.
  • ياور ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خطاب به خدا پرست خواهش میكنم فرمایش امام (ره) را مصادره به مطلوب نكن. چرا شوروی (اكراین) نه چرا شوروی (اران) نه چرا شوروی (تركمنستان) نه و ... به بیراهه نزن و تند نرو اخوی فرمایش امام برای ما حجت است. به خصوص امثال من حضور امام (ره) را درك كرده‌ایم. نمیدانم چه منظوری داری اما بعید میدانم خیرخواه مسلمین باشی. سخن حضرت امام خامنه‌ای در این مورد حجت را تمام كرده است. روسیه تا وقتی خصائل استعماری و استكباری در رفتارش نشان ندهد می‌تواند دوست و متحد ما باشد.
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اگه معلومات لازم درباره تکفیریهارانداری درموردانان بیشترجستجووتحقیق فرمایید اگه داعش رانمی شناسی وانان رامسلمان میدانی وعمل انان تاییدمیکنی شریک جرم انان دردنیاوعقبی محسوب میشی کدام پیامبردستورداده اگه چندنوجوان مسیحی باشهادتین اعلام مسلمانی نکنندببایداعدام بشوندیاجهادنکاح ووووووووو تحقیقات بیشتری درموردموضوعی اطلاع نداریم لازم ونیازاست بدرود
  • میثم ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    در پاسخ به یاور مگه حمله نظامی روسیه به جنوب اوکراین در پاسخ به نتیجه ی انتخابات اوکراین را ندیدی ؟! اگه این استعمار نیست پس چیه؟
  • یوسف ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    جنگنده های آمریکایی و پهباداشون چطور دارند فعالیت می کنند؟! هواپیماهای ترابری و مسافربری چطور؟! جنگنده های خودشون چطور؟! (حداقل در بخش ارتباط باند و فرکانس کاریشون یکیه با بقیه) همچین چیزی اصلا ممکن نیست که جمینگ که مشخصا نویز هست نه فریب، روی همه سیستم هایی که تو پهنای باند نویز هستند تاثیر داره.
  • ساسان ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر روسیه
  • محسن ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    روسیه بهترین فرصت را دارد تا اعتماد ایران را جلب کند مردم ایران ذهینت خوبی نسبت به شوروی ندارند ولی پوتین می تواند این اعتماد را بازسازی کند
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    درود بر روسیه قهرمان
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    پوتین یا چکمه؟
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    روسیه بهترین فرصت را دارد تا اعتماد ایران را جلب کند مردم ایران ذهینت خوبی نسبت به شوروی ندارند ولی پوتین می تواند این اعتماد را بازسازی کند
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    پوتین درعین سادگی ولی ابهت خاصی داره
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    پوتین زیرکه باید از این فرصت استفاده کنه
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اون چه موشکیه در تصویر اول؟
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چاپلوس روس
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چاپلوس روس
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    معتقدم به نه شرقی/ نه غربی
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    پوتین فعلا داره تو زمین ما بازی میکنه
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چکار کنم من!؟ که چی حالا؟
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خداا شفا بده
  • رضا ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اون برا زمان شوروی بود نه روسیه فعلی هرچند، باید با احتیاط با روسیه همکاری کرد
  • بید ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    سوالات خوبی مطرح کردی
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    بله؟
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    احسنت
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    کچل
  • جناب خان ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    هه هه هه
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    درود تا زمانی که با ماست
  • بید ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    افرین
  • ساسان ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر روسیه
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    روسیه بهترین فرصت را دارد تا اعتماد ایران را جلب کند مردم ایران ذهینت خوبی نسبت به شوروی ندارند ولی پوتین می تواند این اعتماد را بازسازی کند
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چی شده؟!!!! اون امریکاست که دنبال نصب پرچمش در تمام شهرهای سوریس نه روسیه داداشاشتباه گرفتی
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    آمریکا یه پخ کنه روسیه باید جمع مکنه بره
  • فرید زن ذلیل ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    نام راقم مقاله چیست؟
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    جو میدیم فقط
  • بهروز سیبیل ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چی میگی؟؟
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ترکیه تو چه منجلابی گیر افتاد دلم واسه مردمش میسوزه
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مسکو مرکزی برای ایجاد پارازیت در منطقه «دینیال» در شمال استان لاذقیه در غرب سوریه احداث کرد و این جدای از یگان های متحرک و غیر ثباتی بودند که به این منظور در منطقه توسط روس ها تشکیل شده
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    انسان احمقی است چون قدر ایران را نمی داند
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    به نظر احمق میاد پوتین. قدر ایران را نمی داند
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    برو بابا مشرق چرا این نظرات رو منتشر می کنی؟؟؟؟
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    شوروی مرد تمام شد چرا متوجه نیستسد
  • بیات ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    موافقم
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ؟
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    :|
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    کاش میذاشت یا حداقل اینترنت شمارو خراب می کرد
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مسکو مرکزی برای ایجاد پارازیت در منطقه «دینیال» در شمال استان لاذقیه در غرب سوریه احداث کرد و این جدای از یگان های متحرک و غیر ثباتی بودند که به این منظور در منطقه توسط روس ها تشکیل شده
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مهم اینه که آمریکا داره میسوزه خخخخخخخخخخ
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ببینیم و تعریف کنیم.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    بعدا معلوم میشه
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    بارک الله
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مسکو مرکزی برای ایجاد پارازیت در منطقه «دینیال» در شمال استان لاذقیه در غرب سوریه احداث کرد و این جدای از یگان های متحرک و غیر ثباتی بودند که به این منظور در منطقه توسط روس ها تشکیل شده
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ادب داشته باش
  • بیات ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    آفرین به محور مقاومت
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ببینیم و تعریف کنیم
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چاپلوس؟؟
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    RQ-170
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    شما پماد فروشی؟؟
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چطور؟؟
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    دمش قیژژژژ
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    بیژن ذولفقار نسب
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    کجا بره؟ شام@_@
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خب بعد؟
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر اندونزی
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    آمریکا پرستا خیلی سوختن
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    پایگاه هم مگه فلج میشه؟؟
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    موشک قاره پیما khut1594
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    بشار اسد:‌ تروریست ها عملیات ترک خاک سوریه را آغاز کرده اند
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    این جوابت/ بشار اسد:‌ تروریست ها عملیات ترک خاک سوریه را آغاز کرده اند
  • مرادیان ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    درود بر محور مقاومت که توانست با موفقیت ها در حفظ سوریه نظر پوتین رو هم برای شرکت در جنگ علیه تروریسم جلب کنه
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    روسیه بدک نبود اما خیلی جدی نیگیردش
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    فقط به خاطر ایران و نه روسیه/ بشار اسد:‌ تروریست ها عملیات ترک خاک سوریه را آغاز کرده اند
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    باشد که مشرق احمق به خود آید
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    به توچه؟
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ناتو کجاست؟؟ نمی بینم...
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ساده نیست خیلی هم راه راه است اما فعلا ممنافع مشترک داریم
  • بیات ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    دهن تروریست سرویس
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    آره واقعا! کجاست ناتو و دبدبه و کبکبه غرب؟؟؟
  • ساسان ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    بعد دوباره مرگ بر روسیه
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    جنگ جهانی خیلی دوست داری انگار؟؟؟
  • بیات ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    همین الانشم جنگ شده جهانی نیابتی
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ان شالله ريشه وهابي هاي صهيونيست كنده بشه
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    لعنت بر داعش
  • بیات ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ان شالله ريشه وهابي هاي صهيونيست كنده بشه
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    بی ادب
  • بازنشسته ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    بزنیم سرویس کنیم البغدادی و دارو دستش رو
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ان شالله ريشه وهابي هاي صهيونيست كنده بشه
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    امیدوارم
  • سوسن ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    روسیه دروغ میگه
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چی میگی؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    حرفی نیست به امید صلح و دوستی برای بشریت
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    به کی؟!
  • ساسان ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    انگار یادتان رفته که این روسها چه جنایاتی در حق مردم ایران انجام ندادن(زمان قاجار) و جه جنایاتی در حق مسلمانان چچن!
  • ساسان ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر روسیه
  • حجت ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    استاد، تا قیام قیامت که قرار نیست پایگاهشون از کار بیفته
  • حجت ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اینم یه چیزیه شبیه بمب های کثیف و ناپالم و بمب اتمی مرد چاق و پسر کوچک و ... کدخدا جونت
  • حجت ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    انت داعشی، خودت لاخبر!!!
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا قوت به مشرق...
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    توجه کردی فقط خودتی که ر به ر داری این شعار رو میدی؟!!؟ خخخخخخخخ
  • ياور ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    تا زمانی كه هپروتی‌هایی مثل تو وجود دارند. تا زمانی كه امثال آمانو، اوباما، نتان‌یابو، بان كی‌..ون وجود دارند به امثال تو میگویند هپروتی
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    در جواب میثم تو يا نمی‌بینی يا خودت رو به كوری زدی
  • ناشناس ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    قابل توجه جنگ طلبان که برجام را قبول ندارند
  • ناشناس ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    منت پوتین کشیدن در مرام ایرانی ها نیست.
  • ناشناس ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ترکمانچای
  • بیر نفر ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    آقا میثم 14:10 در اوکراین قبل از کودتا و انتصاباتی که توسط آمریکا و کلاً جبهه استکبار جهانی بر علیه دولت منتخب مردم صورت بگیره که آن هم منجر به درخواست کمک دولت قانونی اوکراین از روسیه بشه ، روسیه هیچ حرکتی را صورت نداده بود . . .
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    حالم از مشرق به هم میخوره !! چند روزه هی از پوتین و روسیه تعریف میکنه
  • نصیر ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    می خواهم از ایران بگویم دوستان یه فکری برای افغانستاان کنید به شدت با اشتباهات مسئولین داخلی دارن به موج ایران ستیزی دامن می زنن
  • رضا ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    سوباسا اوزاکا
  • حسن ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    از روس ها خوشم نمیاد. ولی چه کنیم که فعلا از روی اجبار در جهت منافع ما حرکت می کنند.
  • اسی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ملت الاف
  • ناشناس ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    سیاه ترین کارنامه در تاریخ معاصر ایران مربوط به جنایات روس ها است از ترکمانچای،گلستان،آخال گرفته تا به توپ بستن مجلس ایران و اجازه ورود دیکتاتور محمد علی شاه به روسیه و تعیین حقوق برای او تابردن سهم ایران از دریای مازندران وکمک به صدام وتیر اندازی بسمت حرم رضوی وابطال یکجانبه قرارداد اس300و امضای تحریم های شورای امنیت قبل از همه و...ولی از پوتین دعوت می کنیم بیاد ایران؟!!!
  • محمد ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    پروفسور منم میدونم ترکیه جزو ناتوس ... داره میگه روسیه قدرتمندترین ارتش ناتوس !!! اول بخون بعد ...
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چرا بجای نویسنده میگید راقم ؟
  • ناشناس ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    این همه درود وسلام به پوتین؟پوتین جز به منافع ملی کشورش فکر نمی کند در موقع تحریم ها و زمانی که اسرائیل مدام تاسیسات هسته ای را تهدید می کرد حاضر نشد موشک های اس300به ایران تحویل دهد
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خودتی ! اختلاف ننداز
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    تب نداره . جوجه صهیونیسته خخخخ
  • انصاری ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    لنینگراد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یهو بنویسین استالینگراد معلوم بشه چه خبره !!! سن پترزبورگ منظورتونه دیگه؟؟؟؟
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خود اون مردم به جنایتکاری به اسم اردوغان رأی دادن
  • رجب اوغلو ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    یعنی جناح بازها در آمریکا اینقدر بدبختن که زنی به نام سامانتا پاور رهبرشونه ؟
  • محمد ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    آمریکا یک طبل تو خالی بیشتر نیست. آمریکا بدون متحدین اروپایی و آسیایی خودش شبیه یک جزیره دورافتاده است. حالا سلاح هم داشته باشند ، در حال حاضر از ما سیلی می خورند.
  • محمد ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خجالت نمی کشی با اون اسم مقدس همچین نظری دادی؟
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    بخواب عزیزم وضعت خیلی خرابه
  • ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    :|
  • داود ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    والآ نظر محمد قابل تعمقه، خبر رو که خوندم با ناباوری پذیرفتم ولی بعید هم نیست سرکاری باشه یا یه جور جنگ روانی، چون با آشنائی کلی که با اصول امواج و الکترومغناطیس دارم یه جورائی جور در نمیاد، میشه پارزیت انداخت ولی نمیشه امواج اصلی رو حذف کرد که اصلا قطع بشه، در شرایط خاص و با برد کوتاه و قدرت امواج خیلی قوی میشه حتی یه موج معکوس ساخت که برآیندش با موج اصلی در یک نقطه خاص صفر بشه البته اگه موج اصلی از یه الگوی تکراری تبعیت کنه و لحظه به لحظه تغییرات شدید نداشته باشه، در مورد سیگنالهائی که تو یک تجهیز مثل کامپیوتر بصورت الکتریکی جریان داره که چون مغناطیسی نیست و تشعشعی به بیرون نداره(مگر فوق العاده ضعیف و در حد چند سانتیمتر از تجهیز) و آنتنی هم نداره که بشه روش تاٍثیر گذاشت عملا غیر ممکنه، در غیر این صورت برای هک کردن یا از بین بردن اطلاعات یه کامپیوتر اصلا احتیاجی به هیچ نرم افزار یا حتی سخت افزاری مثل فلش نبود! در کل اگه روسها به چنین فناوری ای دست پیدا کرده باشن باید گفت از مرزهای شناخته شده دانش عبور کردن و با اصول شناخته شده دانش فیزیک و الکترومغناطیس و کد گذاری و دیجیتال و غیره که ما میشناسیم قابل توضیح نیست، اگه این واقعیت داشته باشه من به خالی بندی آمریکائیا و سازمان سیا در مورد سامانه هارپ هم ایمان میارم! در حالی که اون هم با هیچ عقل علمی و توان فعلی بشر در مقابل قوای بی پایان طبیعت، جور در نمیاد.
  • دوره گرد ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    منظورش سادگی در سر و وضعشه! نه طرز فکر و عملکردش. راست هم میگه، کراوات که نبسته، یه ساعت مچی ساده هم بسته که به نظر ملیونی نمیاد در حالی که ساعت مچی الآن دیگه یه وسیله تزئینی به حساب میاد. پیرهن ساده سفید، کت شلوار خوش دوخت ساده مشکی، یه جورائی شبه جاهلای قدیم خودمونه!!!
  • علی ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    پاش بیوفته روسیه از امریکا هم پدر سوخته تر میشه سرs300چه طور نامردی کردن ایا نمیتونستند تحریم هایی ر که میخواستن تو سازمان ملل تصویب کنن وتو کنن؟؟؟؟
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    روسیه بزرگترین قدرت نظامی جهانه امریکا در برابر روسیه هیچ شانسی نداره
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    نه دام پزشکه
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    افرین
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ناشناس ۱۷:۲۷ جواب منطقی نداری به جفنگ گویی افتادی
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    آقا یا خانوم بیرنفر جوابو باید کامنت بالایی میذاشتی نه اینجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس