به گزارش مشرق، یک منبع آگاه اظهار داشت: روز هشتم آبان ماه امسال، یک فروند هواپیمای AVRO از نسل هواپیماهای BAE انگلیسی وارد کشور شد که توسط شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده است.
وی افزود: همچنین دو فروند بوئینگ 400ـ737، تا فردا شب از یک کشور اروپایی وارد کشور میشود.
وی ادامه داد: این دو فروند بوئینگ 737 توسط یک ایرلاین جدید به نام «نسیم» به مدیریت مدیرعامل سابق شرکت فرودگاههای کشور که به تازگی تأسیس شده، خریداری شده است.
وی با بیان اینکه مرکزیت ایرلاین مذکور در اصفهان است، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی «نسیم» 8 فروند هواپیما خریداری کرده است که 2 فروند آن تا فردا شب وارد کشور میشود.
وی توضیح داد: شرکت هواپیمایی «نسیم» حاصل جوینت گروهی از آژانسهایی است که بیشترین چارتر مسیر نجف را آنها انجام میدهند؛ در حال حاضر ایرلاین مذکور با نام تجاری «بهشت نسیم امین» چارتر میکند.
وی افزود: این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که تا 22 بهمن ماه امسال پروازهای خود را راهاندازی خواهد کرد، اما به نظر میرسد فروش بلیت آنها به ایام نوروز 95 برسد.
وی بیان کرد: شرکت هواپیمایی «نسیم» برنامهریزی کرده است هر دو ساعت پرواز در مسیر مشهد داشته باشد تا اگر کسی هم پرواز خود را از دست داد، با پرواز بعدی بدون پرداخت هزینه اضافی جابهجا شود.
وی با اشاره به خرید 13 فروند بوئینگ 737 برای کشور توضیح داد: درواقع 13 فروند بوئینگ 400ـ737 خریداری شده است که 3 فروند آن به شرکت هواپیمایی کاسپین میرسد، 2 فروند از این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و 8 فروند متعلق به شرکت هواپیمایی «نسیم» است.
وی با بیان اینکه بوئینگهای 737 هواپیماهای بسیار بهرهوری است، گفت: این هواپیما در یکی از این شرکتهای هواپیمایی ایران، روزانه 10 تا 11 ساعت پرواز میکند و این بسیار مطلوب است، درحالی که سال ساخت آن 1992 میلادی است.
وی اظهار داشت: همه این بوئینگهای خریداری شده تولید سالهای 1995 تا 2000 میلادی هستند که موافقت اصولی و مجوز پذیرش هواپیماها اخذ شده است.
وی افزود: تهیه همه این هواپیماها در قالب «خرید» است و اصلاً اجاره به شرط تملیک نداریم؛ در شرایط پس از تحریم است که موضوع اجاره به شرط تملیک هواپیما بیشتر نمود مییابد.
وی با بیان اینکه هواپیماهای مذکور اغلب دارای سن 15 سال به بالا است، در پاسخ به این گفته که وزیر راه و شهرسازی الزام کرده است هواپیماهای با سن بالای 15 سال وارد ناوگان هوایی کشور نشود، گفت: خرید این هواپیماها و موافقتنامههای اصولی آن پیش از تصویب این قانون انجام شد، البته قابل ذکر است که موضوع اصلی درباره یک هواپیما، تأمین قطعات آن است؛ چندان مهم نیست هواپیما چه سنی داشته باشد، اما تأمین قطعه و تضمین شرکت سازنده برای تأمین قطعه، امری ضروری است.
وی افزود: البته تا اقتصاد کشور درست نشود و از این رکود فعلی خارج نشویم و تا نقدینگی مردم افزایش نیابد، قطعاً ورود هواپیماهای نو توجیه مالی و اقتصادی برای ایرلاینها ندارد.
وی افزود: همچنین دو فروند بوئینگ 400ـ737، تا فردا شب از یک کشور اروپایی وارد کشور میشود.
وی ادامه داد: این دو فروند بوئینگ 737 توسط یک ایرلاین جدید به نام «نسیم» به مدیریت مدیرعامل سابق شرکت فرودگاههای کشور که به تازگی تأسیس شده، خریداری شده است.
وی با بیان اینکه مرکزیت ایرلاین مذکور در اصفهان است، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی «نسیم» 8 فروند هواپیما خریداری کرده است که 2 فروند آن تا فردا شب وارد کشور میشود.
وی توضیح داد: شرکت هواپیمایی «نسیم» حاصل جوینت گروهی از آژانسهایی است که بیشترین چارتر مسیر نجف را آنها انجام میدهند؛ در حال حاضر ایرلاین مذکور با نام تجاری «بهشت نسیم امین» چارتر میکند.
وی افزود: این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که تا 22 بهمن ماه امسال پروازهای خود را راهاندازی خواهد کرد، اما به نظر میرسد فروش بلیت آنها به ایام نوروز 95 برسد.
وی بیان کرد: شرکت هواپیمایی «نسیم» برنامهریزی کرده است هر دو ساعت پرواز در مسیر مشهد داشته باشد تا اگر کسی هم پرواز خود را از دست داد، با پرواز بعدی بدون پرداخت هزینه اضافی جابهجا شود.
وی با اشاره به خرید 13 فروند بوئینگ 737 برای کشور توضیح داد: درواقع 13 فروند بوئینگ 400ـ737 خریداری شده است که 3 فروند آن به شرکت هواپیمایی کاسپین میرسد، 2 فروند از این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و 8 فروند متعلق به شرکت هواپیمایی «نسیم» است.
وی با بیان اینکه بوئینگهای 737 هواپیماهای بسیار بهرهوری است، گفت: این هواپیما در یکی از این شرکتهای هواپیمایی ایران، روزانه 10 تا 11 ساعت پرواز میکند و این بسیار مطلوب است، درحالی که سال ساخت آن 1992 میلادی است.
وی اظهار داشت: همه این بوئینگهای خریداری شده تولید سالهای 1995 تا 2000 میلادی هستند که موافقت اصولی و مجوز پذیرش هواپیماها اخذ شده است.
وی افزود: تهیه همه این هواپیماها در قالب «خرید» است و اصلاً اجاره به شرط تملیک نداریم؛ در شرایط پس از تحریم است که موضوع اجاره به شرط تملیک هواپیما بیشتر نمود مییابد.
وی با بیان اینکه هواپیماهای مذکور اغلب دارای سن 15 سال به بالا است، در پاسخ به این گفته که وزیر راه و شهرسازی الزام کرده است هواپیماهای با سن بالای 15 سال وارد ناوگان هوایی کشور نشود، گفت: خرید این هواپیماها و موافقتنامههای اصولی آن پیش از تصویب این قانون انجام شد، البته قابل ذکر است که موضوع اصلی درباره یک هواپیما، تأمین قطعات آن است؛ چندان مهم نیست هواپیما چه سنی داشته باشد، اما تأمین قطعه و تضمین شرکت سازنده برای تأمین قطعه، امری ضروری است.
وی افزود: البته تا اقتصاد کشور درست نشود و از این رکود فعلی خارج نشویم و تا نقدینگی مردم افزایش نیابد، قطعاً ورود هواپیماهای نو توجیه مالی و اقتصادی برای ایرلاینها ندارد.