کد خبر 493085
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

دویچه وله گزارش داد: زهرا نعمتی نخستین بانوی ورزشکار معلول تاریخ ورزش ایران لقب گرفت که موفق به کسب سهمیه المپیک می شود.

به گزارش مشرق، شبکه اینترنتی دویچه وله فارسی یکشنبه شب در گزارشی به شرح زیر نوشت: این کماندار در پارالمپیک 2012 لندن هم به عنوان نخستین زن تاریخ ورزش ایران نشان طلا گرفت.

زهرا نعمتی در مرحله نیمه نهایی رقابت های تیر و کمان قهرمانی آسیا در ریکرو انفرادی حریف خود از ویتنام را با حساب هفت بر سه شکست داد و ضمن صعود به دیدار فینال، سهمیه حضور در المپیک تابستانی ریو دوژانرو (2016) را نیز کسب کرد.

این نخستین بار در تاریخ ورزش ایران است که ورزشکاری معلول سهمیه المپیک به دست می آورد.
خانم نعمتی در مرحله یک چهارم نهایی با کمانداری از مغولستان پنج بر پنج مساوی کرده و در تیر طلایی هشت بر هفت از سد او گذشته بود.

برای تیم ایران غیر از نعمتی، ملیکا عبدالکریمی، زهرا دهقان و شیوا خرمشاهی هم به تایلند رفته بودند.

در پایان مرحله مقدماتی، نعمتی با 637 امتیاز بهترین کماندار ایرانی شد. دیگر کمانداران زن ایرانی در ادامه از رقابت ها حذف شدند.

زهرا نعمتی سابقه قهرمانی در بازی های پارالمپیک را هم در کارنامه دارد.

او در مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی معلولان جهان در سال 2011 در ایتالیا در بخش نشسته ریکرو انفرادی کلاس 'W1/W2' هم جواز شرکت در پارالمپیک 2012 لندن را کسب کرد.

زهرا نعمتی همچنین در مسابقات پارالمپیک لندن نشان طلا را به گردن آویخت.

اگر این ورزشکار در المپیک 2016 هم قهرمان شود، نخستین زن تاریخ ورزش ایران است که در بازی های المپیک نشان طلا می گیرد.

دویچه وله فارسی در پایان افزود: در نوزدهمین دوره ی رقابت های تیر و کمان قهرمانی آسیا که در ورزشگاه ملی راجامانگالا، در بانکوک تایلند در حال برگزاری است، سهمیه انفرادی المپیک ریکرو بین نفرات اول تا سوم توزیع می شود و از هر کشور تنها یک زن و یک مرد می توانند سهمیه انفرادی بگیرند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس