کد خبر 501572
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

دو ملی‌پوش اعزامی به رقابت‌های جایزه بزرگ کره‌جنوبی نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند تا باز هم ثابت شود جودو با این سیستم نمی‌تواند به روزهای خوبش باز گردد.

به گزارش مشرق، سعید ملایی و جواد محجوب نمایندگان جودوی ایران در رقابت‌های جایزه بزرگ کره‌جنوبی نیز حذف شد تا به این ترتیب شاگردان مجید زارعیان در این میدان نیز نتوانند به مدال برسند. محجوب در میدان جیجو ابتدا به مصاف کلمنت دلورت از فرانسه رفت و وقت اضافه موفق شد این حریف با ضربه فنی شکست دهد. او در دور دوم به مصاف المر گاسیموف از آذربایجان رفت و با ضربه فنی شکست خورد. حریف آذربایجانی او دارنده رنک دوم جهان است و با این شکست بار دیگر مشخص شد که فاصله ایجاد شده جودوی ایران با کشورهای پرقدرت در چند سال اخیر تا چه میزان زیاد شده است.

اما در روز نخست این مبارزات نیز سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم بعد از دو پیروزی مقابل حریفانی از فیجی و سوئد ، دور سوم به نماینده روسیه باخت و از دور رقابت ها کنار رفت تا پرونده تیم اعزامی ایران به این ترتیب و با دو نماینده حذف شده به پایان برسد. هر چند در سال‌های اخیر بارها و بارها شاهد شکست‌ها و حذف شدن‌های متعددی در این رشته بودیم اما با توجه به نزدیکی به المپیکی این در چند ماه اخیر نباید به راحتی از کنار شکست‌های ملی پوشان در میادین بین‌المللی که بیشتر آنها امتیاز کسب سهمیه المپیک را دارند بگذریم.

در هر حال اگر مسئولان وزارت ورزش و جوانان به دنبال اصلاحات در این رشته هستند تا وضعیت ناگوار و تاسف‌بار جودو را سروسامانی بدهند امروز باید تدبیری بیندیشند زیرا قطعا در صورت تاخیر در تصمیم‌گیری تبعات سنگین‌تری را در این رشته شاهد خواهیم بود. تبعاتی که قطعا مسئولان وزرات ورزش و جوانان با توجه به اینکه رئیس فدراسیون جودو چند ماه پیش استعفا داده و هنوز هم خبری از تغییرات در این رشته نیست باید پاسخگوی آن باشند.

هنوز مشخص نیست ریشه اختلاف نظر وزارت‌نشینان در مورد تیم مدیریتی فدراسیون جودو چیست و کجاست، اگرچه در این زمینه گمانه زنی‌هایی وجود دارد که بعضا به حقیقت هم نزدیک هستند. در هر حال آنچه اهمیت دارد اینکه تعلل وزارت ورزش مستقیما بر دامنه مصیبتی که دامن جودوی کشور را فرا گرفته می‌افزاید. وقتی رئیس فدراسیون بارها اظهار ناتوانی کرده و استعفا می دهد، چرا نباید تصمیم‌سازی درستی در این زمینه صورت بگیرد؟
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس