با صعود کوبا به المپیک 2016، ترکیب حریفان تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک ریو در ژاپن تکمیل شد و شاگردان لوزانو 7 حریف قطعی خود در این مسابقات را شناختند.

رقبای والیبال ایران در راه المپیک مشخص شدندبه گزارش مشرق، مرحله نهایی مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 در منطقه نورسکا (آمریکای شمالی و مرکزی) بامداد امروز دوشنبه  با دو دیدار در شهر ادمونتون کانادا پیگیری شد. در دیدار نخست تیم ملی والیبال مکزیک و پورتوریکو در دیدار رده‌بندی به مصاف یکدیگر رفتند که مکزیک 3 بر 2 حریف خود را شکست داد و ضمن کسب مقام سومی جواز حضور در آخرین مسابقات انتخابی المپیک را به دست آورد.

دو تیم کانادا و کوبا نیز در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند و کوبا 3 بر صفر کانادای میزبان را شکست داد و سهمیه مستقیم المپیک 2016  ریو را به دست آورد. کوبایی‌ها در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر  15، 25 بر 21 و 25 بر 21 کانادا را شکست دادند تا تیم کانادا به عنوان آخرین حریف ایران در انتخابی ژاپن معرفی شود.

رودولفو سانچس، سرمربی تیم ملی کوبا در مورد صعود تیمش به المپیک گفت: خیلی خوشحالم. ما تیم قدرتمند کانادا را خوبی آنالیز کرده بودیم و با سرویس و دفاع موفق به شکست حریف شدیم. صعود به المپیک برای کوبا خیلی مهم بود.

به این ترتیب، ترکیب تیم‌های حاضر در مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن (8 تا 16 خرداد ماه 1395) مشخص شد و تیم‌های ونزوئلا (تیم دوم آمریکای جنوبی)، کانادا (تیم دوم نورسکا)، فرانسه و لهستان (تیم‌های دوم و سوم اروپا)، ژاپن (میزبان) و ایران، استرالیا و چین (3 تیم برتر آسیا در رنکینگ جهانی) در توکیو با هم برای کسب 4 سهمیه المپیک تلاش می‌کنند.

تیم‌های اول تا سوم و بهترین تیم آسیایی این مسابقات که به صورت دوره ای برگزار خواهد شد، جواز حضور در المپیک را به دست خواهند آورد.

همچنین تیم‌های مکزیک، شیلی و تیم‌های دوم و سوم منطقه آفریقا برای یک سهمیه که قهرمان این رقابت‌ها خواهد بود، به مصاف یکدیگر می‌روند. مسابقات انتخابی قاره آفریقا هم فردا به پایان می رسد و از بین 4 تیم مصر، کامرون، الجزایر و تونس تیم قهرمان مستقیما به المپیک می رود و تیمهای دوم و سوم به انتخابی خواهند رفت.

به گزارش مشرق، در مسابقات والیبال مردان المپیک 2016 برزیل 12 تیم شرکت می‌کنند که تاکنون حضور تیم‌های آمریکا، ایتالیا، آرژانتین، روسیه، کوبا و برزیل به عنوان میزبان قطعی شده است. قهرمان مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آفریقا و پنج تیم مسابقات انتخابی خرداد ماه در ژاپن شش تیم دیگر صعود کننده به المپیک خواهند بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    یعنی پوستمون کندس
  • محمد ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    نچ خخیلی راحتم صعود میکنیم... تیمای خیلی خوبی هستن ولی بهترین تیم آسیایی هم صعود میکنه که خیلی کا ر راحت میکنه...اونموقعم که دیدی با زاپن به زور بردیم والیبال به هم ریخته بود وگرنه راحت میبردیم الان هم اگه خدا بخاد همین طور
  • eminem ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    امیدوارم والیبال این مملکت به بدترین شکل ممکن زمین بخوره تمام بازیکنان بی شخصیت مالیبال مون رو واگذار می کنم به خدا.....خیلی بی انصافن.
  • ایمان ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعا واست متاسفم سطح شعورت در همین حده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس