استاندار فارس بر لزوم برگزاری باشکوه و وحدت‌آفرین استقبال و تشییع پیکر پاک شهدا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار جهاد و مقاومت مشرق، سیدمحمدعلی افشانی در یک کنفرانس خبری گفت: به نظر می‌رسد شاید عده‌ای منتظر فرصتی بودند برای طرح مطالب و مسائلی که مدت‌ها در ذهن و فکر داشتند، حال آنکه واقعیت‌ها متفاوت از آن مسائلی است که طرح و عنوان شده و می‌شود.

افشانی با تاکید بر اینکه هدفش از طرح درخواست تغییر زمان تشییع پیکرهای مطهر شهدا،‌ممانعت از احتمال بروز هرگونه شائبه‌ای در ذهن مردم و همچنین بهره‌برداری احتمالی از این مراسم به واسطه نزدیک بودن انتخابات اسفند ماه بوده است، ادامه داد: بر این باور بودم که بعد از انتخابات می‌توان مراسمی بسیار باشکوه‌تر و در شان شهدا، بدون ایجاد هرگونه ذهنیت و شائبه و احتمال بهره‌برداری فردی و سیاسی، برگزار کرد.آنچه که من در نامه نوشته‌ام، باور قلبی‌ام به لزوم حرمت شهدا و پاسداشت خون آنان و تاکید براین واقعیت که همه مدیون شهدا هستیم، بوده است.

وی با این تاکید که اگر شهدا و ایثارگران نبودند، نه امنیتی بود و نه کشوری که مسئولین کنونی در آن مسئولیت داشته باشند، افزود: حقیقت این است که از اتهاماتی وارده شده به خودم نگران نیستم، تمام نگرانی من آن است که یک مادر، پدر، همسر یا فرزند شهید، این اتهامات را باور کند.

استاندار فارس با تصریح اینکه یک مسئول با پذیرفتن مسئولیت، این را می‌پذیرد که ممکن است افراد و گروه‌هایی به‌دنبال وارد کردن تهمت علیه او باشند، گفت: حیف است که به‌جای آنکه به‌دنبال برگزاری مراسم باشکوه و استقبالی در خور شهدا باشیم، برای وارد کردن اتهام به افراد تلاش کنیم.

افشانی با اشاره به اینکه طی نامه‌ای رسمی از تمام فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی سراسر استان خواسته که بدون توجه به تمام جوسازی‌ها و اتهامات، تنها به‌دنبال برگزاری مراسمی باشکوه و درخور برای استقبال و تشییع شهدا باشند، گفت: از مردم همیشه در صحنه استان فارس نیز درخواست می‌کنم که همچون همیشه با حضوری پرشور، در مراسم تشییع شهدا شرکت کنند. بی‌تردید آنانکه به‌دنبال بهانه هستند حتما بهانه‌ای برای وارد کردن اتهام به مسئولان پیدا خواهند کرد، تنها وظیفه ما در این زمان، برگزاری مراسمی باشکوه برای شهدا است.

استاندار فارس با بیان اینکه برگزاری مراسمی وحدت بخش و باشکوه که زمینه‌ساز اتحاد و انسجام بیشتر شود، موجب رضایت شهدا نیز خواهد بود، گفت: یکی بودن گفتار و کردار و عمل به آنچه ایمانشان بود، اصلی‌ترین ویژگی‌های شهدا به‌شمار می‌رفت. آنان رفتند تا این نظام بماند و تداوم پیدا کند. امروز هم اگر قرار است معیاری داشته باشیم که چه کسی در مسیر شهدا قدم بر می‌دارد، باید نگاه کنیم که چه میزان صدق در گفتار و عمل براساس ایمان قلبی دارد.

افشانی تاکید کرد: روز چهارشنبه در مراسم استقبال و تشییع شهدا در شهرستان ممسنی حضور خواهم داشت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرگ بر آمریکا ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    آقای افشانی قبول کن بهانه های خنده داری آورده بودی! بازهم خوب شد این سخنان را اظهار داشتی! حالا تماشا کن ببین مردم از شهداء استقبال میکنند یا نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس