وزارت خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تهران نسبت به این گونه اقدامات تبلیغاتی و ایذایی با پیگیری جدی‌تر برنامه قانونی موشکی و ارتقای توانمندی‌های دفاعی و امنیت ملی خود پاسخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا پس از اجرای برجام بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

«روز گذشته دولت آمریکا با تسلیم در برابر اراده و استقامت مردم و تعامل عزتمندانه دولت جمهوری اسلامی ایران ناگزیر گردید در یک روز نه تنها با رفع تحریم‌های هسته‌ای، رفع موانع غیرقانونی تجارت و همکاری اقتصادی با ایران و آزاد کردن ده‌ها میلیارد دلار سرمایه بلوکه شده ایران، زمینه‌های پیشرفت اقتصادی و موفقیت های سیاسی افزونتر ایران را بپذیرد؛ بلکه فراتر از آن با حل و فصل قسمتی از پرونده خریدهای نظامی پس از 37 سال و پرداخت یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار اصل و غرامت دیرکرد به ایران، آزادی و رفع محدودیت از 28 ایرانی در ایالات متحده و ایران در برابر آزادی 4 زندانی مورد نظر آمریکا و رفع فوری تحریم از بانک سپه فراتر از تعهدات آمریکا در برجام، بطلان و بی تاثیری سیاست فشار و تحریم خود را عملا قبول نماید.

در این شرایط، انتخاب روز رفع تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای برای اعلام اسامی افراد و شرکت های جدید تحریم شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه برنامه دفاعی موشکی ایران تلاشی در جهت امتیاز دهی به کانون‌های قدرت و نفوذ زیاده خواه داخلی و خارجی است که دهه ها است سیاست خارجی ایالات متحده را گروگان گرفته اند و اینک از شکست سیاست ایران هراسی خود و استیفای حقوق هسته‌ای و برخورداری ایران از بخشی از منابع مالی و منافع اقتصادی خود آشفته شده و به دشمنی همه جانبه با برجام برخاسته‌اند.

متاسفانه دولت آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر ناچاری خود از تعظیم در برابر اراده و خواست مردم ایران و پذیرش برنامه صلح آمیز هسته‌ای از یک سو و لغو تحریم‌های ظالمانه از سویی دیگر، اعتیاد مزمن خود بر یکجانبه‌گرایی و تحریم‌های ناکارآمد را با افزودن چند شرکت به فهرست‌های قبلی نمایان ساخت.

بهانه گیری علیه برنامه موشکی دفاعی و بازدارنده ایران توسط آمریکا به عنوان فروشنده سالانه ده‌ها میلیارد دلار سلاح های پیشرفته به کشورهای منطقه، که به صورت سنتی در جنایات جنگی علیه غیر نظامیان فلسطینی و لبنانی و اخیرا یمنی به کار گرفته می‌شوند، فاقد هرگونه مشروعیت قانونی و اخلاقی است. برنامه موشکی ایران به هیچ وجه برای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای طراحی نشده و لذا با هیچ مبنای بین‌المللی مغایرت ندارد.

جمهوری اسلامی ایران همانگونه که پیش از این به صراحت اعلام کرده است ضمن رصد کردن دقیق اجرای تعهدات آمریکا در قالب برجام و تصمیم گیری پیرامون نحوه واکنش در قالب ساز و کار مصوب هیات نظارت بر برجام، نسبت به این گونه اقدامات تبلیغاتی و ایذایی با پیگیری جدی‌تر برنامه قانونی موشکی و ارتقاء توانمندی‌های دفاعی و امنیت ملی خود پاسخ خواهد داد.

جامعه جهانی و مؤسسات اقتصادی نیز نشان داده‌اند که بی اعتنا به اقدامات تبلیغاتی دولت آمریکا برای ساکت کردن جنگ طلبان داخلی و خارجی، با علاقه از فرصت پساتحریم برای همکاری با ایران استفاده کرده و مردم خوب ایران ثمره تعامل هوشمندانه و استقامت عزتمندانه خود را مشاهده می کنند که البته به نفع صلح و ثبات در منطقه و جهان است. ساختمان تحریم فرو ریخته و بنای مجدد آن ناممکن است و جمهوری اسلامی ایران با جدیت فرصت‌های ناشی از برجام و سیاست تعامل سازنده خود را پیگیری خواهد کرد.»

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای از افزودن نام شرکت‌ها و افراد جدید به فهرست تحریم‌های ایران به واسطه ارتباط با برنامه موشکی ایران خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    عجب موضع گیری قدرتمندانه ای ،خسته نباشین عزیزان
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اگه همیشه اینجوری موضعگیری کنین خوشحال میشیم بخدا
  • مهدی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    آقایان پاسخ آمریکا بیانیه و غیره نیست پاسخ همان است که مقام معظم رهبری در تایید برجام فرمودند هر تحریم در هر سطح و به هر بهانه ای یعنی نقض برجام . حالا کی مسئولین به این دستور عمل میکنند الله اعلم .
  • محمد احمدی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    به سیاستمداران آمریکایی بگویید قدرت موشکی ایران فقط و فقط جهت قدرت بازدارندگی از تجاوز بیگانگان است و جنبه دفاعی دارد و از نظر هر ایرانی جهت دفاع از خاک کشورمان لازم است و کاملا عقلانی و منطقی است و شما هم به آن احترام بگذارید .
  • آزیتا ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    تحریم ویزای امریکایها به بهانه تروریسم چند روز پیش به مراتب از تحریم اخیر موشکی بدتر بود برای ایران هر وقت جواب اون رو به صورت عملی دادن این رو هم میدن......من خیلی نگران آینده ایران هستم با این تز زمین بده زمان بخر.... فقط خدا به داد سال آینده با جمهوری خواهان برسه......
  • دکتر ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    به کجا رسیدیم که برای قانونی بودن یا نبودن ساخت موشک هم باید از ساکسون های امریکایی با 300 سال تاریخ اجازه بگیریم انهم در شرایطی که خود عربستان اسراییل پاکستان روسیه و ترکیه در اطراف ما موشک های بالستیک و حتی اتمی چند هزار کیلومتی دارن...از شاهین و هاتف اتمی پاکستانی گرفته تا جریکو سه اتمی اسراییل و دی اف سه عربستان با برد سه هزار کیلومتر
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    وضع تحریم جدید نقض برجام است اقایون ارماتور بند بتون ریز
  • ایرانی ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    ضعیف بود..خیلی
  • القادرحسام ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اینم بوداراست وفقط برای بستن دهان منتقدین بحق ( مردم )است
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    ارتقای توان دفاعی با کاهش بودجه نظامی؟؟؟؟
  • مهدی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    عجب!!!!! با کاهش بودجه سپاه میخواین به توانمندی موشکی برسین؟
  • نصیر ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    پشت پرده این داستان موشکی عربستان و چند کشور عربی و اسراییل بوده به خاطر همین دو باره تواق رو در ژنو با کاهش قیمت نفت بهم زدن ایران بدون موشکی رو میشه کرد یمن...
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    همه مسئولین نظام باید منویات مقام معظم رهبری را عمل کنند، ایشان در قضیه برجام خیلی سلیس وروان وصریح سخن گفتند که به امریکا اعتمادی نیست واطمینانی نداریم وهمینطور هم شد وشماها دیدید که این آدمهای غربی دغل وحقه باز در یک در دیگری وارد شدند تا ایران را تحریم کنند . آنان تمام هّم وغّم شان را گذاشتند تا جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورند تا بلکه بتوانند نظام ایران را تغییر دهند تابلکه بتوانند جای پای خودشان را ایجا بازکنند .آن روزی که این جماعت وحشی پایشان در این کشور باز گردد روز مرگ اسلام وجان اسلام است . پس مراقب باشید ومواظب باشید .
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    بنده خدا این قدر موضع گیری قدرتمندانه ندیده به همین راضی شده و ذوق کرده
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    خیلی خوشحال نباشید چون دقیقا حرف آمریکا رو دارند تکرار میکنن حرف آمریکا هم اینه که تحریم های موشکی، حقوق بشری و... ربطی به برجام نداره
  • shad ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    عزیزان من بنظر شما این عجیب نیست که چرا تمام مخالفان ما تلاش میکنن برجام اجرا بشه، چرا اینهمه تحریم رو برطرف کردن، چجوری نتانیاهو راضی شده، چجوری کنگره راضی شده، باور کنید مسئله خیلی بزرگتر از محدود کردن ایران تو بحث هسته ای یا هر بهانه ی دیگه ایه که امروزه بیان میشه. طرحی مخفی برای آینده ایران و بخصوص جامعه ایرانی ریخته شده که ما از اون غافلیم و اجرای برجام برای اونها اولین قدم در اجرای این طرح است. بخدا من توهم توطئه ندارم فقط اخبار رو ریز و با دقت می خونم.
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    الان میگم
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اين يعني در مقابل نقض برجام از طرف آمريكا، عكس العملي نشان نخواهيم داد.
  • علی ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    خب اینا که قاطعیت زیاد بلد نیستن لااقل در مجامع بین المللی از حقوق ایران دفاع کنن و اونا رو رسوا کنن. بگن چرا باید عربستان و پاکستان و اسرائیل و دیگران داشته باشن ما با اینهمه دشمن و تهدیدات نداشته باشیم؟ وضعیت را برای همه ترسیم کنن و ظلمی رو که به ملت ایران میشه فریاد بزنن. هرچند میدونم وجدانها خوابیده و اثر زیادی نخواهد داشت.
  • امیر علی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    با سلام خوانندگان محترم، لطفاً در مورد این موضوع ، عکس العمل های احتمالی دولت تدبیر و امید را متذکر شوید، بنده اینجا 3 عکس العمل شدید و محکم احتمالی را که دربردارنده رصد دقیق تعهدات آمریکا می باشد را عنوان می کنم : 1-اعتراض به سبک مردم برره (اقدام به شکستن شیشه های منزل خان)با در دست داشتن پرچم های سبز و یا پرچم های گره زده ایران و آمریکا با شعار موزون (نه غزه نه لبنان نه ایران نه تهران فقط عشقه نیویورک...و یا شعار برجام دوست داریم... 2-نوحه خوانی و مرثیه ثرایی به سبک برره ای ها (آقای ...دست اندرکاران محترم دور یک صندلی مینشینند و جلوس میکنن ، بعد مثل برره ای ها نوحه سر میدن به این مضمون که: وای وای...تحریم شدیم وای وای...وای وای ...روح برجام وای وای...اوبامای بد ..اوبامای بد..اوبامای بد...وای وای ...وای وای...و اینجوری حدود 38 دقیقه به روح پرفتوح برجام عزاداری کرده و به همدیگه تسلیت میگن... 3-این بزرگان می توانند مثل آقای اژدر در سریال در حاشیه به صورتشون چنگ بندازن و با همان قرهای دلپذیر اژدرخانی ، باز همون وای وای هارو با همان ریتم اژدر خانی هم سرایی بکنن.... از خوانندگان محترم درخواست می شود عکس العمل های احتمالی که بنظرشون محکم و با وقار هست و همچنین باعت آرامش روح برجام شده و رصد دقیق اقدامات دشمن را بدنبال دارد ، را جهت التیام دردهای تدبیر یاد آوری بکنن...در ضمن یادآوری می شود احتیاتاً لازم است، جناب... با همکاری وزارت بهداشت یک کلینیک را نیز برای این عموسام یانکی دوست داشتنی مودب تدارک ببینن تا روح برجام بیشتر از این آسیب نبیند ...
  • حسن ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    مگر قرار نبود مسائل موشکی ربطی‌ به برجام نداشته باشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس