کد خبر 53619
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰

دولت آمریکا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، دو شرکت عمده ایرانی و یک شهروند این کشور را به اتهام نقض تحریم های بین المللی، ارتباط با سپاه پاسداران و ادعای کمک به انتقال تسلیحات به لبنان تحریم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از بی.بی.سی، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را به فهرست تحریم های خود افزوده است.

مقام های آمریکایی ادعا کرده اند که ایران ایر برای تشکل های نظامی ایران تسلیحات حمل و نقل می کند!

وزارت خزانه داری همچنین ادعا کرده است: " افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گاهی اوقات کنترل هواپیماهای ایران ایر که حامل محموله های ویژه سپاه هستند را در دست می گیرند."

دولت ایران هنوز به این اتهام و دور تازه تحریم های اعمال شده از سوی دولت باراک اوباما واکنش نشان نداده است.

همزمان، هیلاری کلینتون و تیموتی گایتنر، وزیران امور خارجه و خزانه داری آمریکا طی بیانیه ای بر ادامه سیاست واشنگتن که بر تحریم و مذاکره چندجانبه با ایران استوار است، تأکید کرده اند.

در این میان علی آلفونه، پژوهشگر در موسسه آمریکن انترپرایز که درباره برخی مسائل ایران تحقیق می کند، گفت: به نظر من هم پیمان های اروپایی ایالات متحده نه تنها از دادن سوخت به هوایپمایی جمهوری اسلامی جلوگیری خواهند کرد که این امکان نیز وجود دارد که با استناد به همین تحریم ها از پرواز هواپیماهای ایران ایر به بسیاری از پایتخت های اروپایی جلوگیری شود."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس