به گزارش مشرق، سامانههای پیامکی که ظاهرا در جهت حمایت از تیمهای باشگاهی ایجاد شدهاند، دیگر برای همه اهالی فوتبال آشنا هستند. به خصوص با تبلیغات گستردهای که این سامانهها انجام میدهند، حالا اسم آنها برای فوتبالیها و هواداران کاملا آشناست. اما همه این سامانهها مورد تایید باشگاهها نیستند و هواداران نباید به همه این سامانهها اعتماد کنند.
صحبتهای اخیر بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال نشان میدهد که بعضی از این سامانهها مورد تایید باشگاهها نیستند و هواداران نباید به آنها اعتماد کنند.
افشارزاده در گفتوگو با سایت باشگاه استقلال درباره سامانه 8010 و ارتباط آن با باشگاه استقلال گفت که این سامانه که توسط اپراتور ایرانسل ایجاد شده است مورد تایید این باشگاه نیست و در تمام بازیهای لیگ در حال تبلیع ارسال پیامک به این شماره است. متاسفانه با شعار حمایت از فوتبال و باشگاهها فعالیت میکند، ولی در حدود 80 درصد از درآمد حاصل از پیامک هواداران که متعلق به باشگاهها است و هواداران جهت کمک و حمایت به ورزش پرداخت میکنند و مبلغ قابل توجهی نیز هست، توسط خود اپراتور برداشته میشود و الباقی دیگر از درآمدهای آن نیز به حساب یکی از شرکتهای نزدیک به ایرانسل واریز میشود و مدیران آن با مدیران این اپراتور نسبت فامیلی دارند! با کمال تاسف باشگاهها از این حقوق قانونی خود بهره لازم را ندارند.»
افشارزاده در این مورد ادامه داد: «همچنین پول تبلیغات محیطی این سامانه نیز به حساب یک شرکت دیگر واریز میشود که از این شرکت نیز پولی به حساب باشگاهها واریز نشده است و همچنان موضوعات مختلف قرارداد این شرکت باقی است. طی یک سال و شش ماه گذشته تمامی 80 درصد درآمد پیامک هواداران به حساب ایرانسل واریز شده است و سایر باشگاههای لیگ برتر از جمله باشگاه استقلال که این روزها برای حل مشکلات متعدد خود نیازمند حمایت هستند از حقوق قانونی خود محروم ماندهاند. لذا از مدیرعامل و مسئولین محترم این اپراتور درخواست میکنیم تا برای جلوگیری از تضعیع حق هواداران این باشگاه بزرگ و پر طرفدار اقدام کنند و جلوی این سامانه گرفته شود و مبالغ دریافتی از پیامک هوادران که جهت حمایت باشگاههای لیگ برتر ارسال نمودهاند را به باشگاهها در اسرع وقت پرداخت کنند.»
افشارزاده گفته که باشگاه استقلال تنها یک سامانه پیامکی مورد تایید دارد که این سامانه حق باشگاه را پرداخت میکند. این موضوع نشان میدهد که با راه افتادن سامانه پیامکی مورد تایید باشگاهها، افرادی هم به فکر سودجویی افتادهاند. شاید قرار باشد مقدار کمی از پول مردم توسط این سامانهها به باشگاهها برسد، اما همانطور که افشارزاده گفته، 80 درصد از این رقم اصلا به سمت باشگاهها هم نمیآید و آن 20 درصد باقیمانده هم تا به حال به حساب باشگاهها واریز نشده است.
اصل موضوع البته اتفاق خوبی در فوتبال ایران است. اینکه هواداران بتوانند با عضویت در یک سامانه پیامکی هم از تیم خود حمایت مادی کنند و هم آخرین اخبار رسمی را به دست بیاورند، کمکی بزرگ به باشگاهها علیالخصوص دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس می کند که دیگر با مشکل مالی مواجه نشوند. چیزی که در ابتدای راه گفته میشد، این بود که ماهانه بیش از 2 میلیارد تومان از این راه به هر یک از باشگاههای استقلال و پرسپولیس میرسد. قرار بود به ازای هر پیامک روزانه که به هواداران ارسال میشود، روزانه مبلغ 200 تومان به حساب هر هوادار زده شود. به عبارتی هر هوادار ماهی 6 هزار تومان پرداخت میکند و اگر از میان هواداران میلیونی هر تیم، دو میلیون نفر عضو این سامانه شوند ماهی 12 میلیارد تومان درآمد کسب خواهد شد.
اگر چنین پولی به دست بیاید و سامانه پیامکی هم سهم خود را بردارد، باز هم رقم قابل توجهی برای باشگاهها باقی میماند اما در حال حاضر مشکل این است که تعدد سامانههای پیامکی باعث سردرگمی هواداران شده و عدهای از هواداران که با نیت کمک به تیم خود به این سامانهها پیامک میزنند، ناخواسته پول خود را به افرادی دیگر میدهند. شاید بهتر باشد که باشگاهها، فدراسیون و سازمان لیگ در این زمینه با جدیت اقدام کنند و با آگاهی دادن به هواداران، کمکهای مادی آنها را به سمت حسابهای واقعی باشگاهها هدایت کنند و اجازه ندهند این پولها به جیب افرادی برود که اکثر پول را خودشان برمیدارند و بخش کوچکی را با اما و اگر به باشگاهها میدهند.
صحبتهای اخیر بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال نشان میدهد که بعضی از این سامانهها مورد تایید باشگاهها نیستند و هواداران نباید به آنها اعتماد کنند.
افشارزاده در گفتوگو با سایت باشگاه استقلال درباره سامانه 8010 و ارتباط آن با باشگاه استقلال گفت که این سامانه که توسط اپراتور ایرانسل ایجاد شده است مورد تایید این باشگاه نیست و در تمام بازیهای لیگ در حال تبلیع ارسال پیامک به این شماره است. متاسفانه با شعار حمایت از فوتبال و باشگاهها فعالیت میکند، ولی در حدود 80 درصد از درآمد حاصل از پیامک هواداران که متعلق به باشگاهها است و هواداران جهت کمک و حمایت به ورزش پرداخت میکنند و مبلغ قابل توجهی نیز هست، توسط خود اپراتور برداشته میشود و الباقی دیگر از درآمدهای آن نیز به حساب یکی از شرکتهای نزدیک به ایرانسل واریز میشود و مدیران آن با مدیران این اپراتور نسبت فامیلی دارند! با کمال تاسف باشگاهها از این حقوق قانونی خود بهره لازم را ندارند.»
افشارزاده در این مورد ادامه داد: «همچنین پول تبلیغات محیطی این سامانه نیز به حساب یک شرکت دیگر واریز میشود که از این شرکت نیز پولی به حساب باشگاهها واریز نشده است و همچنان موضوعات مختلف قرارداد این شرکت باقی است. طی یک سال و شش ماه گذشته تمامی 80 درصد درآمد پیامک هواداران به حساب ایرانسل واریز شده است و سایر باشگاههای لیگ برتر از جمله باشگاه استقلال که این روزها برای حل مشکلات متعدد خود نیازمند حمایت هستند از حقوق قانونی خود محروم ماندهاند. لذا از مدیرعامل و مسئولین محترم این اپراتور درخواست میکنیم تا برای جلوگیری از تضعیع حق هواداران این باشگاه بزرگ و پر طرفدار اقدام کنند و جلوی این سامانه گرفته شود و مبالغ دریافتی از پیامک هوادران که جهت حمایت باشگاههای لیگ برتر ارسال نمودهاند را به باشگاهها در اسرع وقت پرداخت کنند.»
افشارزاده گفته که باشگاه استقلال تنها یک سامانه پیامکی مورد تایید دارد که این سامانه حق باشگاه را پرداخت میکند. این موضوع نشان میدهد که با راه افتادن سامانه پیامکی مورد تایید باشگاهها، افرادی هم به فکر سودجویی افتادهاند. شاید قرار باشد مقدار کمی از پول مردم توسط این سامانهها به باشگاهها برسد، اما همانطور که افشارزاده گفته، 80 درصد از این رقم اصلا به سمت باشگاهها هم نمیآید و آن 20 درصد باقیمانده هم تا به حال به حساب باشگاهها واریز نشده است.
اصل موضوع البته اتفاق خوبی در فوتبال ایران است. اینکه هواداران بتوانند با عضویت در یک سامانه پیامکی هم از تیم خود حمایت مادی کنند و هم آخرین اخبار رسمی را به دست بیاورند، کمکی بزرگ به باشگاهها علیالخصوص دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس می کند که دیگر با مشکل مالی مواجه نشوند. چیزی که در ابتدای راه گفته میشد، این بود که ماهانه بیش از 2 میلیارد تومان از این راه به هر یک از باشگاههای استقلال و پرسپولیس میرسد. قرار بود به ازای هر پیامک روزانه که به هواداران ارسال میشود، روزانه مبلغ 200 تومان به حساب هر هوادار زده شود. به عبارتی هر هوادار ماهی 6 هزار تومان پرداخت میکند و اگر از میان هواداران میلیونی هر تیم، دو میلیون نفر عضو این سامانه شوند ماهی 12 میلیارد تومان درآمد کسب خواهد شد.
اگر چنین پولی به دست بیاید و سامانه پیامکی هم سهم خود را بردارد، باز هم رقم قابل توجهی برای باشگاهها باقی میماند اما در حال حاضر مشکل این است که تعدد سامانههای پیامکی باعث سردرگمی هواداران شده و عدهای از هواداران که با نیت کمک به تیم خود به این سامانهها پیامک میزنند، ناخواسته پول خود را به افرادی دیگر میدهند. شاید بهتر باشد که باشگاهها، فدراسیون و سازمان لیگ در این زمینه با جدیت اقدام کنند و با آگاهی دادن به هواداران، کمکهای مادی آنها را به سمت حسابهای واقعی باشگاهها هدایت کنند و اجازه ندهند این پولها به جیب افرادی برود که اکثر پول را خودشان برمیدارند و بخش کوچکی را با اما و اگر به باشگاهها میدهند.