کد خبر 538822
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

«راجیف سوری» (Rajeev Suri)، مدیر عامل کنونی شرکت نوکیا در تلاش است تا این نام شناخته شده را دوباره به صنعت ساخت تلفن های هوشمند بازگرداند.

 به گزارش مشرق، در داد و ستد ناموفقی که نوکیا با مایکروسافت انجام داد، شرکت فنلاندی موظف شده بود که تا سال ۲۰۱۶ از ارائه موبایلی با نام خود صرف نظر کند. حال اما در سال ۲۰۱۶ به سر می بریم و این شرکت از نظر قانونی، توانایی توسعه، ساخت و فروش تلفن های هوشمند را دارد.
 
نوکیا در سال گذشته میلادی نقشه‌های HERE را نیز به خودروسازان آلمانی فروخت و سپس با مبلغ ۱۶ میلیارد دلار، کمپانی «Alcatel-Lucent» را خریداری کرد که در زمینه تجهیزات مخابراتی تخصص داشت. هدف نوکیا از چنین اقدامی، تبدیل شدن به یک پیشتاز در زمینه فناوری نسل پنجم شبکه های مخابراتی یا 5G است.
 
اما اینطور که آقای سوری در حاشیه MWC امسال خبر می دهد، قرار نیست نوکیا همانند سابق موبایل هایش را توسعه داده و به فروش برساند. این شرکت بیشتر تمایل دارد این وظیفه را به شکل قراردادی، به شرکت های شخص ثالث واگذار کرده و صرفا از نام خود بهره گیرد.
 
وی در مصاحبه اخیر خود می گوید: «نمی خواهیم صرفا لوگوی ما در پشت یک محصول حک شود. آن دستگاه باید حس و حال نوکیا را به کاربر منتقل نماید؛ همان احساسی که کاربران نوکیا را با آن می شناختند.»
 
در میانه سال ۲۰۱۵ خبر رسیده بود که نوکیا با همکاری شرکتی شخص ثالث (احتمالا فاکسکان) تصمیم دارد تا پایان سال دوباره موبایلی توسعه داده و وارد این صنعت شود. این اتفاق هنوز رخ نداده و آقای سوری، مدیر عامل نوکیا در همین رابطه می گوید:‌ «عجله ای نداریم؛ نیازی نیست این اقدام با عجله بیش از اندازه صورت پذیرد.»
 
وی در ادامه صحبت هایش اشاره دارد که در سال ۲۰۱۴، شرکت متبوعش برنامه ریزی ۱۰ ساله ای تدارک دیده که توسط آن می تواند دوباره به روزهای اوج خود برگردد. بر همین اساس شاید تا سال ۲۰۱۷ شاهد ارائه موبایلی هوشمند از سوی نوکیا نباشیم.

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس