کد خبر 543897
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

بعد از ثبت نام نامزدها در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کار بررسی صلاحیت ها توسط کمیته سه نفره آغاز می شود.

به گزارش مشرق، این کمیته سه نفره متشکل از دبیر کل، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال و هم چنین یک کارشناس خواهد بود که کارشناس توسط اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب خواهد شد. طبق آخرین تصمیمی که در این زمینه گرفته شد اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب کارشناس را به وزارت ورزش و جوانان محول کرده اند.

زمزمه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه صلاحیت علی کفاشیان از سوی وزارت ورزش و جوانان تایید نخواهد شد در حالی که پیش تر هم گفته شد علی کفاشیان یا اصولا هر کاندیدای دیگری برای شرکت در انتخابات نیاز به تایید از سوی وزارت ورزش و جوانان ندارند و تنها باید صلاحیتشان از سوی کمیته سه نفره تایید شود.

کمیته سه نفره هم بر اساس اساسنامه رسمی فدراسیون فوتبال در صورتی صلاحیت نامزدی را رد خواهند کرد که وی شرایط را احراز نکند و در مراجع قضایی یا اجتماعی محکوم شده باشد. به عبارت ساده تر تنها مسئله ای که می تواند مانع از تایید علی کفاشیان شود سوء پیشینه است. در حالی که اگر علی کفاشیان سوء پیشینه داشت نباید در 8 سال اخیر رئیس فدراسیون فوتبال می شده و در این مدت هم دیده نشده که در دادگاهی حکمی علیه علی کفاشیان صادر شده باشد.

در صورتی که وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسیون فوتبال راهی غیر از این در پیش گیرد دخالت در فوتبال معنی خواهد شد و این می تواند سبب اعتراض علی کفاشیان و هم چنین تعلیق فوتبال ایران شود.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس