ارتش و کمیته‌های مردمی مواضع نظامی ارتش‌های سعودی و اماراتی در غرب مأرب و شرق صنعا را پاکسازی کردند، در عین حال رئیس دفتر سیاسی انصار الله تاکید کرد: این جنبش در هیچ مذاکره‌ای با عربستان بر سر عزت ملت مقاوم یمن سازش نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «علی الحوثی» یکی از فرماندهان نظامی انصارالله اظهار داشت: کمیته‌های انقلابی پس از سرکوب نظامیان سعودی و اماراتی و شبه نظامیان تروریست در غرب استان مأرب و شرق صنعا چندین منطقه راهبردی این منطقه را تحت سیطره خود گرفتند.

وی افزود: در این نبرد سنگین که هنوز هم ادامه دارد هفت تن از نیروهای جنبش انصار الله به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

این فرمانده انصار الله گفت: هنوز آماری درباره شمار شبه نظامیان و نیروهای ارتش سعودی و اماراتی که در این درگیری‌ها کشته یا زخمی شدند، به دست نرسیده است.

الحوثی گفت: نیروهای کمیته‌های انقلابی یک پایگاه نظامی ارتش امارات را با چندین موشک کاتیوشا هدف گرفتند، علاوه بر این درگیری‌های شدید با شبه نظامیان تروریست درگرفته است.

یک منبع نظامی یمنی گفت: رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی مناطق گسترده‌ و راهبردی در غرب استان مأرب را پاکسازی کرده و تلفات سنگینی به صفوف مزدوران وارد کردند.

وی افزود: یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و نیروهای بومی مأرب سلسله کوه‌های «رشاء» مشرف به منطقه قرود و همچنین قاع الحمده، حرب ثعیل تا نجد منیف در مناطق نهم و الجدعان را کاملا آزاد کردند.

از سوی دیگر «صالح الصماد» یکی از رهبران برجسته انصار الله و رئیس دفتر سیاسی این جنبش تاکید کرد: آنچه که در برخی رسانه‌ها درباره توافق انصار الله با سعودی‌ها آمده، در راستای سرپوش گذاشتن بر ناکامی دشمن سعودی برای به زانو درآوردن ملت یمن است.

خبرگزاری رسمی عربستان(واس) چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری ریاض با نیروهای حوثی و علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن برای آتش بس در طول نوار مرزی عربستان با یمن به توافق رسیده است.

به نوشته خبرگزاری عربستان، از زمان آغاز حمله عربستان و همپیمانانش به یمن این نخستین بار است که ریاض و انصارالله یک مذاکره مستقیم نتیجه بخش انجام داده‌اند که به آتش‌بسی هرچند محدود انجامیده است.

رهبر انصار الله تصریح کرد: رسانه‌های وابسته به عربستان در حال فضاسازی برای آماده کردن افکار عمومی در این کشور برای پذیرش هر گونه توافقی هستند که به توقف جنگ بدون تحقق اهداف آن منجر شود.

الصماد گفت: از سوی دیگر سعودی‌ها به دنبال فریب افکار عمومی و ملت یمن هستند تا در اقدامی غافلگیرانه حمله‌ای جدید به منطقه‌ای در یمن را تدارک ببیند.

این رهبر انصار الله گفت: طی روزهای گذشته ملاقاتی بین انصارالله و نیروهای سعودی صورت گرفت و یکی از اسرای مجروح سعودی در مقابل تحویل شماری از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی تحویل داده شد.

وی افزود: چنین دیدارهایی در جریان جنگ‌ها روی می‌دهد چون معامله اسرا جز از طریق ملاقات با طرف دیگر و آرام کردن اوضاع در مرزها برای فراهم کردن زمینه مناسب این دیدار امکان پذیر نبود.

رهبر انصار الله گفت: توقف تجاوز علیه یمن خواسته همه است، بنابراین مانعی نیست که از چنین ابتکارهایی برای ایجاد کانال ارتباطی با طرف دیگر استفاده کرد تا ضمن شنیدین دیدگاه‌ها برای ایجاد ساز و کارهایی که به گفت‌وگو شرافتمندانه منجر شود، به تفاهم برسیم تا سپس با  نیروهای ملی یمن و در راستای منافع درباره این تفاهم رایزنی کنیم.

وی افزود: این تفاهم‌ها اولیه و اصولی است که در آن بر سر برداشته شدن گام‌های تدریجی برای توقف حملات توافق حاصل شده البته در صورتی که رژیم‌های متجاوز نیات صادقانه‌ای در این امر داشته باشند.

الصماد گفت: اگر هم جنگ ادامه یابد، چیزی را از دست نمی‌دهیم، اعتماد ملت یمن به رهبری و اعتماد رهبری به ملت آن تغییری نخواهد کرد و توجهی به هیاهوهای این جا و آنجا ندارد.

رهبر انصار الله گفت: آنهایی که به دنبال تحریف حقایق هستند در 2 حال به سر می‌برند، نخست اینکه خود را برای معامله با دشمن و بهره برداری از تحریف دشمن آماده می‌کنند یا در راستای نقشه دشمن برای ضربه زدن بر نیروهای ملی و در راس آن ارتش، کمیته‌های مردمی و نیروهای ملی گام برداشته‌اند.

رئیس دفتر سیاسی انصار الله تاکید کرد: ملت یمن باید بدانند که مرحله کنونی مرحله هوشیاری، بصیرت، پایداری و تحکیم وحدت داخلی است و کوتاهی نکنند چون دشمن در کمین نشسته و مزدوران خود را برای حمله غافلگیرانه جدید آماده کرده است.

وی افزود: بنابراین ملت ما نباید فریب جوسازی‌های رسانه‌ای را خورده و مطمئن باشند آنهایی که برای عزت و شرافت ملت خود در برابر جهانیان ایستاده‌اند هرگز بر سر اصول خود سازش نمی‌کنند، هر چقدر هم که در این راه جانفشانی کرده باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس