نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه موفق شدند که چند هزار کیلومتر از خاک سوریه را از اشغال تروریست ها پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه با کمک روسیه توانستند حدود ده هزار کیلومتر مربع را در سوریه پس بگیرند و دو هزار فرد مسلح روس تبار را به هلاکت برسانند.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: نیروهای ارتش سوریه با پوشش هوایی ارتش روسیه توانستند حدود ده هزار کیلومتر مربع را در سوریه پس بگیرند.

سرگئی شویگو گفت: ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه توانست حدود هزار کیلومتر مربع را در سوریه پس بگیرد که عبارت از چهارصد شهرک و روستاست.

شویگو افزود: میدان های نفتی و گازی در اطراف شهر تدمر پس گرفته و به مقامات سوری تحویل شد و فعالیت در این میدان ها به طور طبیعی از سر گرفته شده است.

دفتر ریاست جمهوری سوریه روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم روسیه برای کاهش نیروهایش با هماهنگی کامل بین مسکو و دمشق صورت گرفته و برای مدتی به دقت و به طور مناسب بررسی شده است.

ارتش سوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد به مبارزه با گروه تروریستی داعش و گروه موسوم به جبهه‌النصره، وابسته به القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با آن‌ها ادامه خواهد داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در همان روز اعلام کرد که بخش اصلی نیروهای این کشور از سوریه خارج خواهند شد و افزون بر این، از دیپلمات‌ها خواسته شده است برای یافتن راه حل صلح‌آمیز بحران پنج ساله سوریه تلاش بیشتری بکنند.

در پی اعلام این خبر، کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پوتین و باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا دربارۀ این اقدام مذاکره تلفنی داشته‌اند.

در این بیانیه آمده است: دو رئیس جمهور تشدید تلاش‌ها برای حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه را خواستار شده و حمایت خود را از مذاکرات سازمان ملل بین دولت سوریه و مخالفان در ژنو سوئیس اعلام کردند.

در همین حال ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد این تصمیم به مذاکرات صلح کمک خواهد کرد.

وی افزود: حضور نظامی روسیه در سوریه باقی خواهد ماند، اما هدف اصلی آن تضمین برقراری آتش‌بس بین طرف‌های درگیر خواهد بود.

طرف‌های درگیر در سوریه از هشتم اسفند با پذیرفتن طرح روسیه و امریکا آتش‌بس کرده‌اند. این آتش‌بس شامل گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره نمی‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز خبرهای منتشر شده در خصوص خروج نظامی روسیه از سوریه را مثبت ارزیابی کرد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس