وی با بیان اینكه كار طنز فقط خنداندن نیست، بیان كرد: یكی از وظایف مهم طنز این است كه مخاطب را به اندیشه فرو ببرد و او را نسبت به وقایعی كه پیرامونش در جریان است آگاه و حساس كند.
وی با
اشاره به فعالیت های مثمرثمر دفتر طنز حوزه هنری در بهبود وضعیت طنز در
كشور، بیان كرد: تولید محتوای طنز واقعی، فخیم، استوار و جدی از وظایفی است
كه این دفتر بر عهده دارد و اینطور كه شواهد هم از آن حكایت میكنند،
توانسته در این زمینه مفید باشد. این دفتر جریانی در عرصه طنز ایجاد كرده و
شاعران طنزپرداز و كتاب های خواندنی را تحویل داده است.
این
شاعر اضافه كرد: با این حال، به نظر می رسد علاوه بر حوزه شعر و نثر طنز،
لازم است در زمینههای دیگر نیز وارد فعالیت جدی شود. یكی از این زمینه ها
كه در شرایط فعلی بسیار به آن نیاز داریم، تولید فیلمنامه، نمایشنامه و
متن های مبتنی بر طنز برای تلویزیون و سینماست و باید نشان دهیم برای خنده
گرفتن از مخاطب، به هر چیزی نباید متوسل شد.
صاحب
آثاری چون «لبخندهای مستند» و «رد پایی بر برف» با تاكید بر اینكه بن مایه
ساخت یك فیلم خوب، متن درست و استوار است، گفت: سایر چیزها مانند بازیگری،
گریم، طراحی صحنه، كارگردانی و ... در درجه دوم قرار می گیرد و هنگامی كه
با یك متن ضعیف مواجه باشیم، هر قدر هم تلاش شود باز نمی توان به اثر قابل
توجهی دست پیدا كرد.
وی
همچنین به شرایط فعلی سینمای كشور اشاره كرد و افزود: بخشی از سینما
سرگرمی است و طبیعی است كه مردم به تماشای فیلم های طنز بروند. اما مسئله
اینجاست كه سال هاست فیلم قوی و موثری كه مبتنی بر طنز باشد، ساخته نشده
است. از آخرین آثار كمدی قابل اعتنا هنوز باید به فیلم هایی مانند «اجاره
نشین ها»، «لیلی با من است»، «مارمولك» و ... اشاره كنیم كه سال ها از
تولید آن ها می گذرد. تنها فیلمی كه به تازگی آن را دیده ام و به نظرم می
رسد طنزی مبتنی بر اندیشه بر آن حاكم بود، فیلم «خواب تلخ» ساخته محسن
امیریوسفی بود.