هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 250 نوجوان را به زندان انداخته اند. به عنوان مثال تنها در ماه گذشته 37 نوجوان به زندان منتقل شدند.

حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی
سرویس جهان مشرق - مرکز مطالعات و اسناد استراتژیک غزه در فلسطین اشغالی در گزارشی به بررسی دقیق جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی پرداخته و اقدام به تهیه اسناد و جزئیات این جنایت‌ها کرده است. در این گزارش آمده است که در دهمین ماه آغاز انتفاضه قهرمانانه فلسطین، جنایت‌های اسرائیل در امتداد فلسطین و در داخل زندان‌ها همچنان ادامه دارد و این جنایت‌ها نسبت به ماه گذشته با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. اعتراضات و تجمعات مردمی و درگیری‌ها همچنان در بیشتر روستاها و اردوگاه‌های آوارگان و شهرهای مختلف در سرزمین‌های اشغالی ادامه پیدا کرده است.
 
نکته قابل توجه در این انتفاضه این است که موتور محرک اصلی آن نسل پس از توافق‌نامة اوسلو است، یعنی نسلی که بعد از دهه نود قرن گذشته میلادی متولد شده و امروز مرکزیت انتفاضه را در دست گرفته است. انتفاضه به صورت مستمر در استان الخلیل امتداد پیدا کرده و قدس به عنوان پایتخت انتفاضه مطرح است. زنان فلسطینی نیز به همراه گروه‌ها و مؤسسات مختلف مردمی جایگاه مهمی در این انتفاضه ایفا می‌کنند.
 
بیشتر گزارش‌ها و تحلیل‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اشغالگران نتوانستند روند انتفاضه را متوقف کنند، به ‌ویژه اینکه عملیات بی‌سابقه در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 1948 همچنان ادامه دارد. این گزارش‌ها تأکید دارد که انتفاضه فلسطین به مدت طولانی به این صورت باقی نخواهد ماند و با طی کردن روند رو به رشد خود به انتفاضه‌ای گسترده و مسلحانه تبدیل خواهد شد.
 
اقدامات جنایت‌کارانه رژیم اشغالگر در سرکوب و تعقیب غیرنظامیان بی‌پناه فلسطینی که در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز در کرانه باختری و نوار غزه یا اراضی اشغالی سال 48 شرکت کردند، استمرار سیاست‌های گذشته این رژیم را نشان می دهد.
 
براساس این گزارش کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، سیاست محاصره فلسطینیان با ادامه شهرک سازی و یورش و هتک حرمت مسجدالاقصی و یهودی سازی قدس و افزایش اقدامات نژادپرستانه در زمینه احداث دیوار حائل و بستن دروازه ها و گذرگاه ها جهت جلوگیری از ارتباط شهروندان داخل و خارج از دیوار را دنبال می کند.
 
بازداشت‌های خشونت‌آمیز و پلمپ کردن مؤسسات فلسطینی همچنان ادامه دارد. روزنامه‌نگاران تحت تعقیب قرار می‌گیرند تا نتوانند جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی را از طریق رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی پوشش دهند. کشاورزان و صیادان فلسطینی در اقدامی مخالف مبانی انسانی و حقوق بشر در سایه سکوت جهانی بازداشت می‌شوند.
 
محدودیت‌های گسترده‌ای در تحرکات فلسطینی‌ها ایجاد شده و ورودی برخی روستاها در استان‌های قدس و الخلیل و رام الله و نابلس مسدود می شود. رژیم صهیونیستی سیاست مجازات جمعی فلسطینیان و انهدام منازل آنها به بهانه‌های مختلف را ادامه می‌دهد.
 
حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی 

این در حالی است که محاصره ده ساله نوار غزه همچنان ادامه دارد، شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های ضد صهیونیستی از بیت حانون در شمال گرفته تا غزه و رفح در جنوب همچنان سرکوب می‌شوند. اسرائیلی‌ها با خون‌سردی و به صورت غیرقانونی اقدام به کشتار فلسطینی‌ها در انظار عمومی می‌کنند. یکی از این موارد قتل عمدی رمزی القصراوی در مرکز الخلیل است. آنها رمزی را مشابه اعدام عبدالفتاح الشریف در مارس گذشته با شلیک گلوله از فاصله نزدیک به سرش به قتل رساندند.
 
در این مدت درگیری‌ها در ده‌ها نقطه فلسطین ادامه پیدا کرده و سطح عملیات امنیتی و یورش به منازل فلسطینیان در مناطق مختلف اراضی اشغالی ثبت شده است. اشغالگران صهیونیستی در این عملیات‌ها ده‌ها فلسطینی و زخمی و صدها تن را بازداشت کردند. آمار مربوط به جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به فلسطینیان شامل موارد زیر است:
 
1-    شهدا:
نظامیان رژیم صهیونیستی و  شورشیان شهرک‌نشین به استفاده از خشونت مفرط بر ضد فلسطینیان شرکت‌کننده در تظاهرات‌های ضد اسرائیلی ادامه می‌دهند. تاکنون چندین تن در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده اند. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت فلسطین و مؤسسات حقوق‌ بشری از آغاز انتفاضه تاکنون بالغ بر 220 تن به شهادت رسیدند.
 
این در حالی است که رژیم صهیونیستی پیکر‌ 18 تن از این شهدا را به خانواده‌های آنها تحویل نمی دهد. یدیعوت آحارونوت در این رابطه می‌نویسد اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند شهدای قدس در روستاهای خود به خاک سپرده شوند. علت این تصمیم اینگونه بیان شد که در جریان تشییع پیکر شهید علاء ابو جمال تعدادی بیشتر از میزان دیکته شده صهیونیست ها در مراسم شرکت کرده بودند.
 
2-    زخمی ها:
آمارهای موجود نشان می‌دهد که هزاران نفر از غیرنظامیان در فلسطین اشغالی از زمان آغاز انتفاضة سوم فلسطین در نتیجه درگیری با اشغالگران صهیونیستی با استفاده صهیونیست‌ها از خشونت مفرط در پراکنده کردن تظاهرات مسالمت‌آمیز زخمی‌شده اند.
 
حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی 

3-    بازداشت ها:
رفتار رژیم صهیونیستی در مورد اسرای بیمار ، جنایت جنگی به شمار رفته و با مبانی مطرح شده در ماده 66 توافق چهارم ژنو در تناقض است. براساس آمارهای موجود بالغ بر هفت هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اشغالگران صهیونیستی حضور دارند، از این میزان 42 نفر بیش از 20 سال است که زندانی هستند. بیش از 450 کودک و 68 زن و دختر در زندان ها هستند.
 
750 نفر زندانی اداری شده اند و تعدادی از نمایندگان منتخب مردم در مجلس قانون‌گذاری فلسطین نیز همچنان زندانی هستند. با این وجود اشغالگران اسرائیلی از زمان آغاز انتفاضه قدس در اکتبر 2015 ، هزاران نفر را بازداشت کردند. براساس آمارهای موجود در استان‌های شمالی کرانه باختری بالغ بر 3508 مورد بازداشت، در شهر قدس 1872 مورد بازداشت و در اراضی اشغالی 48 حدود 169 مورد بازداشت و در نوار غزه 128 مورد ثبت شده است.
 
زندانیان در معرض انتقام‌جویی و شکنجه جسمی و روحی عناصر رژیم صهیونیستی قرار دارند. این اتفاق نیازمند توجه جامعه جهانی به بازداشتگاه‌های اشغالگران اسرائیلی و متوقف کردن تجاوزات و جنایت‌های متعدد صورت گرفته در این زندان‌ها است که با کوچک‌ترین و ساده‌ترین مبانی حقوق بین‌الملل در تناقض است.
 
اطلاعات حقوقی نشان می‌دهد که حدود 1700 اسیر فلسطینی بیمار هستند که با سهل‌انگاری پزشکی در زندان‌های اسرائیل مواجه شدند. جان این افراد در نتیجه شیوع بیماری‌های خطرناک و مزمن تهدید می‌شود. حدود 700 مورد از این اسرا دچار بیماری‌های مزمن از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی هستند، با این وجود مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی اجازه انتقال آنها به بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.
 
هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از 250 فرد نوجوان و نابالغ را به زندان انداخته اند. تهاجم بر ضد کودکان همچنان ادامه دارد. به عنوان مثال تنها در ماه گذشته 37 نوجوان به زندان منتقل شدند تا تعداد نوجوانان زندانی به عدد 183 نفر برسد.
 
حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی 
 
مرکز پژوهشی اسرای فلسطینی با اشاره به سیاست‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت زنان فلسطینی می‌نویسد که اشغالگران اسرائیلی طی انتفاضه قدس حدود 215 شهروند زن فلسطینی را ربودند. براساس گزارش آماری صادر شده از سوی این مرکز در میان این تعداد، زنان مسن بالای 60 سال و مادران و همسران اسرای فلسطینی نیز دیده می‌شود. تعداد اسیران زن در زندان‌های اسرائیل بالغ بر 68 نفر است که در زندان‌های هشارون و دامون جدید حضور دارند.
 
11 تن از این اسیران هدف تیراندازی قرار گرفته اند و اوضاع جسمی مناسبی ندارند. اشغالگران همچنین 18 دختر زیر سن قانونی را بازداشت کردند که کوچک‌ترین آنها "استبرق نور" 14 ساله از روستای مادما واقع در جنوب نابلس است. وی پس از اینکه هدف تیراندازی قرار گرفت، از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی ربوده شد.
 
این مرکز حقوق بشری می‌افزاید که نظامیان رژیم صهیونیستی دست کم 30 زن فلسطینی را به علت قراردادن پیام در شبکه‌های اجتماعی بازداشت کرده‌اند. این گزارش می‌افزاید زندان‌هایی که زنان در آن بازداشت هستند، از کوچک‌ترین لوازم زندگی عاری است، علاوه بر اینکه رژیم صهیونیستی اقدامات خشونت‌آمیزی را بر ضد زنان اعمال می‌کند که شامل ممنوع الملاقات کردن آنها، حبس‌های انفرادی، بازرسی بدنی و ... است.
 
4-    تخریب منازل و مزارع و مصادره اراضی:
در ماه گذشته میلادی حاکمیت رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب ده‌ها منزل فلسطینی کرده یا فلسطینیان را به بهانه‌های امنیتی یا ادعاهای واهی عدم داشتن مجوزمجبور به تخلیه منازل خودشان کرده است. رژیم صهیونیستی همچنین در منطقه أغوار در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز به ده‌ها خانواده فلسطینی هشدار داد که به علت تمرین‌های نظامی باید منازل خود را تخلیه کنند.
 
حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی 
 
5-    جنایت‌های شهرک‌نشینان و ادامه روند شهرک سازی
کابینه رژیم صهیونیستی طرح اعطای کمک‌ به شهرک‌نشینان کرانه باختری به ارزش 72 میلیون شیکل را تصویب کرد. رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این پول‌ها را در مسائل امنیتی هزینه کرده و این منطقه را منطقه‌ای دارای اولویت امنیتی معرفی می‌کند.
 
در همین راستا اشغالگران برای طرح توسعه و بر پایه شهرک‌های صهیونیست‌نشین جدید، اراضی بیشتری از فلسطینیان را مصادره کرده‌اند. شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی در داخل کرانه باختری نیز به جنایت‌های منظم خود بر ضد غیرنظامیان فلسطینی و اموال و دارایی‌های آنها ادامه می‌دهند. این اقدامات با تشویق کابینه اسرائیل دنبال می شود. 

یک گزارش مطبوعاتی مفصل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص می‌نویسد که ده‌ها میلیون شیکل پول از مناطق نامشخص در آرژانتین و دولت‌های آمریکای جنوبی و آمریکا برای شهرک‌نشینان و احداث شهرک‌های جدید اختصاص داده شده است.
 
این گزارش می‌افزاید که بازرگانان یهودی با تابعیت‌های آرژانتینی و آمریکایی و کشورهای دیگر در این موضوع دست دارند تا از جنبش صهیونیسم و رویکردهای راست‌گرایان افراطی حمایت کنند. براساس این گزارش حمایت‌های مذکور شامل موارد رسمی حمایت‌های دولتی نمی‌شود و مؤسساتی که در راستای تقویت ساخت‌وسازها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعالیت می‌کنند، پول‌های زیادی را از بازرگانان یهودی دریافت می‌کنند. این پول‌ها از سالیان دور به صورت مستمر و سالانه واریز می‌شود.
 
حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی 

این گزارش می‌افزاید که به عنوان مثال مجموعه کمک‌های انجام شده از سوی یک شرکت در سال 2000 بالغ بر 4 میلیون شیکل بوده است و این مبلغ در سال 2006 میلادی حدود 870000 شیکل و در سال 2010 بالغ بر 6.5 میلیون شیکل بوده است. یکی از شرکت های غیر انتفاعی در پاناما نیز بالغ بر 8.2 میلیون شیکل در سال 2014 به این ساخت و سازها کمک کرده است. مجموعه این ارقام نشان می‌دهد که حمایت‌های مالی گسترده‌ای از رویکردهای صهیونیستی و شهرک سازی در دهه اخیر صورت گرفته است.
 
همچنین بر اساس قانون جدیدی که طرح آن را شولا معلم رئیس فراکسیون راست گرایان افراطی خانه یهودی به پارلمان ارائه کرده است، قرار است مصادره اراضی فلسطینی‌ها جنبه قانونی به خود بگیرد و به این ترتیب صهیونیست‌ها این حق داده شود به بهانه‌های مختلف اراضی فلسطینی را اشغال کرده و آنها را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین ملحق کنند.
 
میزان جنایت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست بر ضد ساکنان اصلی فلسطین اشغالی تا جایی است که یهودا شاوول یکی از مؤسسان جنبش "سکوت را بشکن" گفته است که براساس فتوای یکی از خاخام‌های صهیونیست، شهرک‌نشینان اقدام به مسموم کردن آب شرب چاه‌های فلسطینیان در کرانه باختری کردند. این اظهارات توسط دوربین مخفی شاوول ضبط شده و شلومو ملمید رئیس شورای خاخام‌های شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری در نشستی محرمانه و داخلی مجوز مسموم کردن آب شرب فلسطینی‌ها را صادر کرده است.
 
6-    یورش و تجاوز به بهانه های امنیتی
عملیات یورش و تجاوز به فلسطینیان در تمامی مناطق کرانه باختری - چه مناطق تحت سلطه تشکیلات خودگردان یا مناطق موسوم به ب و ج به بهانه‌های مختلف شامل بازداشت ، بازرسی ، تخریب منازل و ... در این ماه ادامه پیدا کرد. این اقدامات به صورت تقریباً روزانه انجام شده است. در ماه گذشته بیشترین میزان بازداشت‌ها از استان الخلیل گزارش شده است.
 
7حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی-    محاصره و مانع تراشی در تردد آزاد فلسطینی ها
اشغالگران اسرائیلی مسیرهای مواصلاتی کرانه باختری را با موانع نظامی و دیوار نژادپرستانه حائل مسدود کرده و به صورتی ظالمانه و غیرانسانی و غیرقانونی از 10 سال پیش تاکنون به محاصره نوار غزه ادامه می‌دهند. اینها در حالی است که هجمه بی‌سابقه برای محاصره اقتصادی و اجتماعی بر ضد فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه دنبال شده و صهیونیست‌ها محدودیت‌هایی را نیز برای صادرات برخی تولیدات کشاورزی و صنعتی فلسطین و تمامی تولیدات نوار غزه ایجاد کردند.
 
یکی از معیارهای ایجاد محدودیت در حمل‌ونقل و تردد غیر نظامیان فلسطینی در کرانه باختری، افزایش موانع نظامی است که تا عدد 600 مانع رسیده است. برخی از این موانع سیار است که باعث ایجاد ترافیک در استان‌ها ، بسته شدن مسیرهای شهرها، اردوگاه ها و روستاهای اطراف آن می‌شود. این موانع مصیبت‌های فلسطینیان را در جریان تردد بین بخش‌های مختلف سرزمین‌های اشغالی به ویژه تردد بین مناطق داخل و خارج از دیوار حائل با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.
 
صهیونیست‌ها از این موانع به عنوان کمین‌هایی بر ضد فلسطینی‌ها استفاده کرده و سالیانه صدها نفر را در همین مناطق بازداشت می‌کنند. آنها به صورت تقریباً روزانه جنایت‌های زیادی شامل شکنجه‌، هتک حرمت و رفتارهای غیرانسانی بر ضد فلسطینیان  انجام می دهند.
 
محاصره نوار غزه از سوی اشغالگران باعث شده از سالها پیش سه گذرگاه تجاری این منطقه از مجموع 4 گذرگاه مسدود شود. گذرگاه کرم ابو سالم نیز به عنوان تنها گذرگاه باقی مانده، قدرت وارد کردن کالاهای مورد نیاز مردم در نوار غزه را ندارد. فلسطینیان غزه در نتیجه فشارها و سخت‌گیری‌های رژیم صهیونیستی حتی از دیدار آشنایان و افراد خانواده خود در کرانه باختری محروم هستند. همچنان هزاران دانشجو در نتیجه این محاصره قدرت درس خواندن در دانشگاه‌های کرانه باختری را ندارند. براساس گزارش‌های مرکز رسمی آمار فلسطین، محاصره نوار غزه باعث افزایش میزان فقر مطلق در این منطقه شده  و بیکاری را نیز به مرز نیمی از افراد حایز شرایط کار کردن افزایش داده است.   
 
رژیم صهیونیستی همچنین به بهانه استفاده کالاها در اهداف نظامی و امنیتی، مانع از ورود بسیاری از مواد خام به نوار غزه شده و به منابع بسیار اندکی اجازه ورود به این مناطق داده می‌شود. صهیونیست‌ها همچنین به بهانه استفاده از مصالح ساختمانی در ساخت تونل ها از ورود این مصالح به نوار غزه جلوگیری کرده و در روند بازسازی این منطقه جنگ زده که در 10 سال گذشته 3 بار هدف جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار داشته، مانع‌تراشی می‌کنند. در نتیجه این فشارها قیمت مصالح ساختمای به صورت سرسام آوری افزایش پیدا کرده است.
 
8-    دیوار نژادپرستانه حائل
اشغالگران رژیم صهیونیستی روند تکمیل ساخت دیوار حائل در اراضی اشغالی را ادامه می‌دهند. این دیوار به ارتفاع بیش از پنج متر بر روی اراضی زراعی فلسطینیان ساخته می‌شود. همچنین قرار است دیواری بزرگتر و قطورتر در اطراف نوار غزه احداث شود. این جنایت‌ها نقض ساده‌ترین مبانی حقوق بشر و منشور‌های بین‌المللی و چالشی برای مصوبات دادگاه بین‌المللی لاهه به شمار می‌رود. تکمیل روند دیوار مذکور به صورت گسترده آزادی تردد فلسطینی‌ها و ارتباط فلسطینیان داخل و خارج از این دیوار را با مشکل مواجه خواهد کرد و تأثیرات منفی اساسی در روند معیشتی فلسطینیان خواهد داشت. با تکمیل این دیوار مناطق فلسطینی به مناطق متفرق و پراکنده تبدیل می‌شود.
 
این دیوار بسیاری از کشاورزان فلسطینی را از اراضی زیر کشت خود که تنها منبع رزق و معیشت آن‌ها هستند، جدا می‌کند. رژیم صهیونیستی بعد از تکمیل کردن بخش عمده‌ای از این دیدار ، گذرگاه‌هایی با درهای آهنی بر روی آن تعبیه کرده تا فلسطینیان در داخل و خارج از این دیدار امکان دستیابی به یکدیگر را نداشته باشند. همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان نیز به این ترتیب امکان رسیدن به مدارس و دانشگاه‌های خود را از دست می‌دهند. در 10 ماه اخیر رژیم صهیونیستی محدودیت‌ها در مسیر حرکت آزادانه فلسطینی‌ها بین دو بخش دیوار را افزایش داده و به این ترتیب بر عمق مصیبت‌های فلسطینیان این مناطق افزوده است.
 
حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی 
 
9-    ادامه اشغالگری در قدس
رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش‌های خود برای یهودی سازی قدس ، مجوز احداث 82 واحد صهیونیست‌نشین در شمال این شهر را صادر کرده است. شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی این خبر را تایید کرده است. این تعداد واحد مسکونی در چارچوب طرحی بود که از سال 2010 برای آن برنامه‌ریزی شده است، اما رژیم صهیونیستی در نتیجه فشارهای بین‌المللی اجرای طرح مذکور را به تعویق انداخته بود.
 
همچنین مائیر ترجمان جانشین رئیس شورای شهر قدس اشغالی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث یک شهرک صهیونیست‌نشین جدید برای یهودیان افراطی در قدس شرقی با 15 هزار واحد مسکونی خبر داد. وی که مسئول کمیته توسعه شهرک سازی در این شهر است، مدعی شد که این طرح در چارچوب درخواست‌های ساکنان حریدیم در سرزمین‌های اشغالی اجرا می‌شود. وی از مسئولان کابینه رژیم صهیونیستی خواست تا مجوزهای لازم برای موافقت با این طرح را صادر کنند.
 
همچنین رژیم صهیونیستی دو طرح صهیونیست‌نشین دیگر در قدس و افزایش واحد های صهیونیستی در شهرک معالیه ادومیم را دنبال می کند. اسرائیلی‌ها اصرار دارند روند یهودی سازی قدس را تسریع کرده و به همین منظور زیر بار فشارهای جامعه جهانی و مخالفت‌های سطحی کشورها نمی روند.
 
رژیم صهیونیستی همچنین مجوز لازم برای احداث 150 واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در شهرک گیلو واقع در جنوب قدس را صادر کرده است. مائیر تورجمان رئیس کمیسیون محلی و نایب رئیس شورای شهر قدس هفته گذشته نامه‌ای را به وزیر امور مالی اسرائیل ارسال کرده که در آن خواستار اجرای پروژه‌های شهرک سازی در منطقه جبعات همطوس شده ایت. این پروژه‌ها شامل احداث 2600 واحد مسکونی در این مناطق شده که مجوز آن سال گذشته دریافت شده است.
 
خلیل التفکچی کارشناس و متخصص در زمینه شهرک‌سازی صهیونیستی می‌گوید که روند رو به رشد احداث شهرک‌های صهیونیست نشین در قدس اشغالی با هدف اجرای پروژه بزرگی برای یهودی سازی این شهر مقدس و توسعه دامنه مناطق تحت نفوذ شهرداری آن است. التفکچی می‌افزاید که بر اساس طرح موسوم به "طرح قدس 2020" قرار است 58 هزار واحد صهیونیست‌نشین به قدس اضافه شود. اشغالگران اجرای پروژه‌های ساخت واحدهای مسکونی را به صورت تدریجی افزایش می‌دهند. این کارشناس فلسطینی از طرح دیگر رژیم صهیونیستی برای احداث 15 هزار واحد صهیونیست‌نشین در اطراف منطقه قلندیا به منظور از بین بردن فرودگاه شهر قدس که متعلق به دولت فلسطین است، خبر می دهد.
 
رژیم صهیونیستی در این مدت به تجاوزات مکرر بر ضد مسجد مبارک الاقصی نیز ادامه داده است. در این زمان 850 اسرائیلی اقدام به هتک حرمت مسجدالاقصی کردند. این در حالی بود که عملیات بازداشت فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در قدس در همین مدت ادامه پیدا کرده و 112 نفر از ساکنان این شهر از جمله 10 زن و سه کودک بین 10 تا 12 سال و 43 نوجوان در نتیجه این اقدامات بازداشت شدند.
 
طی همین مدت ، رژیم صهیونیستی 8 ساختمان را ویران کرد که سه مورد از آنها منازل مسکونی فلسطینیان بود. در این چارچوب 31 فلسطینی آواره شدند.
 
10- نقض آزادی‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای
اشغالگران اسرائیلی و سرویس‌های امنیتی آن در تجاوزی آشکار بر ضد آزادی‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای، اقدام به ایجاد محدودیت برای خبرنگارانی می کنند که به صورت کلی در فلسطین شاغل هستند. آنها همچنین جلوی اطلاع فلسطینی‌ها از حوادث موجود در سرزمین‌های اشغالی و انتقال این واقعیت‌ها را می گیرند. اشغالگران رژیم صهیونیستی شبکه ماهواره‌ای "مساوات" را به همین علت مسدود کردند.
 
این شبکه از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین تأمین مالی می‌شود. گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور ممنوعیت پخش برنامه‌های این شبکه ماهواره‌ای را صادر کرده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی یک سال پیش نیز شبکه ماهواره‌ای فلسطین 48 را مسدود کرده بود. اسرائیلی‌ها همچنین دفاتر شبکه ماهواره‌ای فلسطین الیوم در کرانه باختری ر ا بسته  و مدیر دفتر آن را بازداشت کردند. پخش این شبکه ماهواره‌ای نیز در کرانه باختری ممنوع شده است.
 
اسرائیلی‌ها همچنین به مسدود نگه داشتن رادیوهای محلی فلسطینی شامل رادیو منبر الحرية و رادیو الخليل و رادیو دريم ادامه می‌دهند. تمامی این اقدامات به بهانه جلوگیری از تحریک بر ضد اشغالگران صورت می‌گیرد، اما هدف واقعی آن ساکت کردن صدای فلسطینی‌هایی است که به دنبال رسوا کردن جنایت‌های مستمر اشغالگران بر ضد ملت فلسطین هستند.
 
رژیم صهیونیستی در همین چارچوب فعالیت‌های کاربران اینترنتی در شبکه فیس‌بوک را دنبال کرده و بسیاری از این کاربران را تنها به علت کامنت هایی که در این شبکه نوشته اند، به زندان انداختند.
 
از اکتبر سال 2500 تا ژوئن 2016  حدود 45 روزنامه نگار و اصحاب رسانه خارجی بازداشت شدند. برخی از آنها مدتی بعد آزاد شدند، اما 20 روزنامه نگار همچنان در زندان های رژیم صهیونیستی هستند که یک نفر از آنها زن است. سه نفر از روزنامه ‌نگاران بازداشت شده بیمار هستند.
 
11- محاصره دریایی نوار غزه
اشغالگران به صورت روزانه قایق‌های صیادان را در سواحل نوار غزه با سلاح‌های سنگین هدف قرار می‌دهند. در ماه جاری نیز رژیم صهیونیستی دهها صیاد را بازداشت و قایق آنها را توقیف کرده و مانع از حضور آنها در سواحل مُجازی آنها شده که بر اساس قانون فاصله ای حدود 6 مایل دریایی را شامل می شود.
 
12- ادامه موشک باران و تیراندازی‌ها
گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که جنگنده‌های اف 16 رژیم صهیونیستی و هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی این رژیم حملات موشکی را بر ضد مواضع و اهداف مقاومت در نوار غزه انجام می دهند. نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز از آغاز ماه جاری میلادی ده‌ها عملیات شلیک توپ‌خانه‌ای و موشکی انجام دادند. همچنین ده‌ها بار تیراندازی به سمت مرزهای شرقی نوار غزه صورت گرفته که در جریان آن کشاورزان و غیر نظامیان داخل اراضی فلسطین هدف قرار داده شده‌اند.
 
حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی 
13- ادامه اشغالگری فلسطین از سال 1948
در نتیجه ادامه جنایت‌های اسرائیلی‌ها و تجاوزات کابینة رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینیان ، صاحب‌نظران صهیونیستی اعتقاد دارند که انتفاضه فلسطین به افکار عمومی عربی در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز نفوذ کرده و سطح نفرت آنها در قبال اسرائیلی‌ها افزایش یافته است. این موضوع را مردخای لیفمان مطرح کرده است. این نویسنده اسرائیلی در سایت اینترنتی نیوز وان می نویسد که سرویس‌های امنیتی اسرائیل از جمله پلیس و شاباک اقدام به ایجاد کینه و تنفر از اسرائیلی ها در ذهن عرب ها می کنند و این حس نه تنها در شهرهای اصلی عربی بلکه در روستاها نیز رو به افزایش گذاشته است. یکی از عوامل این کینه و نفرت ، تصویب قانون یهودیت دولت اسرائیل است.
 
در همین چارچوب است که فعالیت‌های ضد صهیونیستی فلسطینی‌ها در شهرها و روستاهای اشغالی سال 48 در تظاهرات‌های ضد اسرائیلی در اعتراض به جنایت‌های اشغالگران و سیاست تبعیض نژادی این رژیم و تخریب منازل مردم افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که گزارش‌ها حکایت از آن دارد که رژیم صهیونیستی بین سال‌های 2013 تا 2015 حدود 1041 ساختمان فلسطینی را در منطقه اشغالی النقب تخریب کرده و بیش از 1711 فلسطینی را نیز مجبور کرده منازل خود را با دست خودشان تخریب کنند.
 
14- مواضع تحریک‌آمیز کابینه رژیم صهیونیستی
در راستای اقدامات نژادپرستانه و تجاوزهای کابینه رژیم صهیونیستی به حقوق بشر ، تعدادی از مقامات این رژیم شامل ایلیت شاکید وزیر دادگستری و گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی پروژه ای را پیشنهاد کردند تا به ادعای آنها موارد " تحریک‌آمیز " از شبکه‌های ارتباط جمعی حذف شده و اسرائیل این مجوز را داشته باشد که "منابع تحریک کننده خشونت و تروریسم" را فیلتر کند. در همین چارچوب به یگان‌های سایبری پلیس رژیم صهیونیستی دستور داده شده این منابع را شناسایی کرده و از طریق شکایت به فیس‌بوک و توییتر و گوگل زمینه‌های حذف و فیلتر آنها را مهیا کنند. 
 
حکم زندان برای 37 نوجوان فلسطینی در ماه گذشته/ بازداشت 18 دختر زیر سن قانونی/ دستگیری 30 زن به جرم فعالیت در شبکه اجتماعی /اماده انتشار
15- آموزش و دانشگاه ها و آکادمی های آموزشی
طی ماه جاری نظامیان و رژیم اشغالگر صهیونیستی بازداشت دانشجویان دانشگاه‌ها و آکادمی‌های مختلف را به بهانه های تحریک و مشارکت در انتفاضه فلسطین تشدید کرده‌اند.
 
16- گذرگاه‌های فلسطینی
براساس آمارهای وزارت امور غیر نظامیان ، گذرگاه بیت حانون تنها گذرگاه باز برای عبور افراد به داخل و خارج نوار غزه است ، روزانه حدود 1500 فلسطینی از این گذرگاه در دو طرف عبور می کنند. به این ترتیب ده ها هزار نقر از غیر نظامیان به بهانه های امنیتی و پرونده های مخفی از سفر به خارج از نوار غزه برای تحصیل یا درمان یا کار منع شدند. این در حالی است که آنها مجوزهای لازم را دریافت کردند ، اما بدون ذکر دلیل ، از سفر آنها جلوگیری به‌عمل می‌آید.
 
اشغالگران رژیم صهیونیستی تحت بهانه‌های مختلف مانع از تردد فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی می‌شود. رژیم اسرائیل پس از انجام عملیات تل‌آویو  مانع از ورود تمامی فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی می شوند. شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرد که کابینه امنیتی این رژیم مجموعه تدابیر مجازات گونه در واکنش به عملیات تل‌آویو را در دستور کار قرار داده که از جمله آنها محاصره و بستن کامل شهر یاطا محل تولد مجری عملیات تل‌آویو و لغو مجوزهای کار افراد خانواده وی بوده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    مهم اینه که اسرائیل 24 سال آینده رو نخواهد دید
  • حسین ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 0
    اسراییل حداکثر ۲۴ سال دیگر وجود خواهد داشت. صهیونیست ها تا وقتی فقط بین ملتها وجود داشتند و در قالب گروههای مخفی مثل فراماسونری فعال بودن دستشون رو نبود ولی با ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی و ظاهر شدن بر روی صحنه دستشون رو هست و کل دنیا روز به روز داره از جنایات اینها رنج بیشتری را تحمل میکنه و نزدیک هست روزی که خشم الهی به واسطه خلق خدا بساط اینها را جمع کنه .
  • ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 0
    لعنت خدا بر اسرائیلیها
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 0
    اسرائیل حرامزاده ای وحشی است
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 0
    ان شا الله
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس