دختر هاشمی رفسنجانی در محفل اپوزیسیون نظام در سخنان قابل تأملی بیان داشت که دین اسلام را دین کاملی می‌بینم اما حکومت دینی را نفی می‌کنم.

سرویس سیاست مشرق- فائزه هاشمی اخیرا در اجتماع برخی از فعالان فتنه سال 88 با حمله به حکومت دینی گفته است: «من معتقدم که حکومت‌ها به دلیل اینکه خطاهایی که دارند را به‌پای دین می‌نویسند به دین آسیب می‌زنند و به خاطر همین‌که دین آسیب نبیند و مردم حالت دین زدگی پیدا نکنند حکومت اگر دینی نباشد بهتر است. من خیلی با حکومت دینی به این دلیل موافق نیستم.»(تشویق حضار)

فائزه هاشمی در محفل سرای قلم و اواخر تیرماه می‌گوید:‌ «شاید در ابتدای انقلاب گفته می‌شد که این حکومت با حکومت‌های دیگر فرق دارد و می‌تواند اسلام واقعی را پیاده کند ولی در مرور زمان دیدم نه؛ نه‌تنها حاکمان ما اسلام واقعی را پیاده نکردند بلکه جامعه ما هم نسبت به دین به خاطر عملکرد حاکمیت گریزان شد. مصداق خیلی بارز این موضوع هم حجاب است. اگر ما حجاب خانم‌ها را با 10 الی 15 سال پیش مقایسه کنیم و برگردیم به اول انقلاب می‌بینیم سال‌به‌سال حجاب کم‌رنگ‌تر شده است.»

دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ در سایر مسائل هم اگر نگاه کنید همین رویه است. به نظر من این نشان دهنده تاثیر یک حکومت دینی است که ارزش‌های مردم را به طوری در معرض خطر قرار می دهد و آن دینی که مردم به آن باور دارند آن نیز ضعیف شده است.

فرزند رئیس دولت سازندگی با ارائه آماری که مشخص نیست از چه منبعی دریافت نموده است، می‌گوید: در ماه رمضان واقعا چند درصد از جوانان ما روزه می‌گرفتند. ما در دانشگاه خودمان که بودیم از 80 نفر کارمند من و چند نفر از کارمندان روزه می‌گرفتیم. در مجموع اگر بشماریم 100 تا از 8 هزار دانشجو هم روزه بودند. بیشتر از این هم نیستند. اینها آثار حکومت دینی است.

وی تاکید می‌کند:‌ مردم به خاطر عملکرد غلطی که به پای دین و به عنوان دین اعمال شده، فکر می‌کنند که دین آن جامعیت را ندارد و دین مشکلاتی دارد، درحالی که این طور نیست. من اعتقاد دارم اسلام دین کامل است، حتی در موضوعات حقوق بشر که بعضی‌ها معتقدند حقوق بشر مدرن و امروزی است، در زمان اسلام نبوده،‌ اما مهم نیست که اسم حقوق بشر بوده یا نبوده اگر بگردیم محتویات حقوق بشر در قرآن و در سیره پیامبر و تمام مبانی دینی ما وجود دارد.

حکومت دینی دین مردم را تضعیف می‌کند/ من دین اسلام را دین کاملی می‌دانم اما حکومت دینی را نفی می‌کنمدخترمنتخب اول مردم تهران، با بیان اینکه معتقد است اسلام دین کاملی است و ایرادی به آن وارد نمی‌داند، گفت: دین به شرطی که به روز باشد و مجتهدین ما به وظیفه خود عمل کنند و فتواهای به روز و منطبق با عقل بدهند و از منابع دینی و بخصوص عقل نهایت بهره‌برداری بشود، می‌تواند دین کاملی باشد و آن‌هایی که دین اسلام را می شناسند می توانند دریابند که اسلام دین کاملی است اما متاسفانه حکومت‌های دینی نتوانستد عملکرد خوبی در حمایت از دین و تربیت دین داشته باشند. به همین دلیل من فکر می کنم حکومت دینی بیشتر دین را خراب می‌کند و سو مدیریت‌ها و ظلم‌ها را به نام دین تقویت می‌کند که اثر منفی در اذهان عمومی می‌گذارد.

فائزه هاشمی چندی پیش نیز در خانه یکی از محکومان امنیتی بهایی حضور یافت و بعد از اینکه اکبر هاشمی رفسنجانی از فرزندش خواست که در مقابل این کار خود عذرخواهی کند از این مسئله سرباز زد و پا روی حرف پدرش نهاد.

فائزه هاشمی در گفتگو با یورونیوز در خصوص دیدار با اعضای فرقه ضاله بهائیت گفته که هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیست و کسانی که به این دلیل به او حمله می‌کنند دغدغه دین ندارند.
 
وی می‌گوید: کجای اسلام گفته می‌توانیم نسبت به بهایی‌ها و اصلاح‌طلب‌ها و سایر گروه‌ها چنین رفتارهایی بکنیم و دایره غیرخودی را مدام افزایش دهیم؟ اینها کارکرد سیاسی است کارکرد مذهبی و دینی نیست.
 
 
 
{$sepehr_media_1674608_400_300}
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 117
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 207
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    3 12
    با اصلاح طلبا زیاد گشته
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    2 14
    چشم حضرت پدر روشن!!!!!
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 10
    خودزنی کرده عجیب... خب بگو پدر استعفا بده ...
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    3 13
    از دار دسته ی اصلاح طلبان وطن فروش
  • اهوازی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 7
    پس پدر خودت را محاکمه و درباره این 40 سال
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      1 0
      تا زمان احمدی نژاد عملکرد کلی قابل تحمل بود
  • خوزستانی ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    2 12
    چندی پیش رفت پیش بهایی ها حالا میگه حکومت دینی بد است.خانم هاشمی رفسنجانی لطفا درباره همجنسگرایی نیز هر چه زودتر نظراتت را بگو و برو گمشو
  • خوزستان اهواز ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 8
    قابل توجه بی بی سی و برنامه های آن.
  • کارشناس محیط زیست ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    3 9
    از شکم سیری دیونه شدند
  • کرد کرمانشاهی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    3 9
    مال غذاهای حرام است که به شکم میریزه
  • ناشناس ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 5
    این نتیجه... است
  • محمد ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 5
    استوانه نظام ترک خورده خخخخخخ
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 6
    مگه شما از درون حکومت دینی نیامدی داری حکومت دینی رو نهی می کنی
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    24 2
    دقیقا ایشان درست و حقیقت را گفته اند -
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    9 1
    اشکال این حرفا چیه؟
  • حامد ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 13
    حرف هاش کهنه، کلیشه ای، بی ارزش و خالی از هر گونه منطقی است. اما اون چیزی که این حرف ها رو مهم می کنه اینه که اون دختر هاشمی است و هاشمی نیز حامی اوست! اینا نتیجه ی 37 سال مدیریت و تفکرات و نوع تربیت هاشمی و همسرش است.
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 9
    مگر خودشون از صدقه سر همین حکومت دینی به الاف و علوف نرسیدن که امروز به حکومت دینی انتقاد می کنن؟
  • حمید ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 7
    انحراف و خود باختگی
  • حسن ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 6
    خوب خیلیا این عقیده غلط رو داشتن .اگه دین بود که حقوقهای عجیب ورانت خواری های عجیب از خاندان شما بیرون نمیزد. بنده خدا حر رو از بر تشخیص نمیده بعدش خوب مگه چیکاره ای که حکومت دینی راقبول داشته باشی یانه شما راحت بگی دین رو قبول ندارم هم تعجبی نیست.
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 10
    به اصلاح طلبا توهین نکنید لطفا... من نمیدونم چرا اینطوری شده. ولی حرفاش نشون میده هیچ چیزی راجع به حکومت دینی نمیدونه. خب از سیره اهل بیت چیزی نمیدونی به کنار. مطالعه نداری به کنار. آخه عقل هم خوب چیزیه...
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    3 5
    روحانی زنده باد هاشمی پاینده باد
  • رضا ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 6
    اتفاقا خودتو وخانواده ات دست پرورده ی حکومت دینی بودید وحکومت دینی ولی نعمت شماست
  • امیر ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    حکومت دینی نه که امسال مثل شما ها هستن اخوند زاده
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    13 2
    درود برهاشمی و دختر ایشان که با درایت تمام صحبت می کنن.
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 7
    اراجیف لیبرالیستها و بهایی ها و بی دینان از زبان دخت آیت الله هاشمی در نوع خود پدیده مضحکی است.
  • اردوغان ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    7 0
    مگه بد گفته دست داره ميگه بعضي از ماها سرمون كرديم تو برف نميخايم قبول كنيم آمار نماز خون ها و روزه بگيرها داره هرسال كمتر ميشه اشاره مي كنم به جاي مهر باقي مونده بر روي پيشوني مديرعامل بانك رفاه با اون يقه بسته اش
  • پری ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    بفکر چند نسل بعد از باباشونه دارن میبینن که دیگه باباداره تموم میشه الان باید این فکرباشن که حکومت را طبق خواسته ی خودشون ببرن ..
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    پس سیاسی باشه مثل کارای شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا غربی باشی مثل افکار شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    یعنی اسلام از نظر شما یکسری احکام غسل و طهارت و شکیات است و بسته شده و آفتابه بالای چاله خلا. این همه تلاش ها و شهادت ها و جنگها هم برای اینکه که مردم بعد از بول کردن دوبار آب بریزند یا سه بار. این است اسلام شما ؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    يكي نيست به اين دختر بگه سالها پدرت در بالاترين مراتب حكومت ديني قرار داشته و بسياري از تزلزل هاي ايماني مردم بخاطر تزريق خوي اشرافيگري در آن دوران بوده
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    اشکالش این است که حکومت دینی اصلا شرط تکمیل رسالت پیامبر است. الیوم اکملت و لکم دینکم. اصلا اسلام بدون حاکمیت که فقظ احکام طهارت و نجاست است. لابد این دین از نظر شما کامل است.
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    بوی روغن سوخته میده
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 4
    بله که بد گفته. چون اگر امثال خود این خانم و دوستان کارگزارش نبودند و انقلاب را منحرف نکرده ببودند هرگز مشکلاتی که اسم بردید پیش نمی آمد.
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    بله درست میگه حکومت اسلامی که مد نظر ما بود رو متاسفانه اشرافی گری و غرب گرایی اصلاح طلبان و هاشمی به باد داد الانم میگن ما ملاک اسلامیم نه اسلام ملاک ما !!!!
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    هیچ اشکالی نداره دختر هاشمی و آزادی بیان
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    ایشون منزل واطراف منزلشان رافقط میبیندحق دارداخه هیچ وقت دوروبرشان ادم سالم ندیدند
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 4
    ببین دهن گشاد مشرق که اجازه نمیده من بهت بگم کی وطن فروش هست و همه رو سانسور می کنه اما یه بی شرف مفت خوری که نون تفرقه اندازی رو می خوری مردک نفهم این حرفت یعنی کل کسانی که به اصلاح طلبی رای میدن منافق و وطن فروشن نفهم خودفروخته.قبل از باز کردن دهن گشادت اول مغزت رو به کار بنداز جناب برادر!
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    کی این اشرافی گری رو تو جمهوری اسلامی رواج داد ..... هاشمی رفسنجانی و خانواده !!!!!!! آمار نماز خونا و روزه بگیرا چیزی رو نشون نمیده که اگه نشون میداد مریم رجوی و مسعود نشان اسلام واقعین !!!!
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    این بحث خیلی زیاد تخصصیه ایشون چقدر تسلط دارن تو این داستان ؟؟
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    مرگ بر دهن گشادی
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اون قدر سانسور کن تا خسته شی
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    تو فکر دبن مردمی یا ثروت خودت؟ میزان حرارت دینی و انقلابی بودن مردم در دولت بابات تضعیف شد در فتنه آخرالزمان نگران نباشید چون فقط منافقین رسوا میسن
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    فائزه سخنگو غیر رسمی باباشه اگر رفسنجانی ابن نظرشه چرا استعفا نمیده؟
  • محمد ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    بد نگفته، غلط گفته. ایشان قیاس به نفس نموده و می فرمایند که آمار روزه بگیران و نماز خوانها کم شده است. از روی کدام آمار و مستند به کدام مدرک این فرمایش را دارند؟ همینطور اگر بنا بر حرف زدن از روی معده باشد که نباید پذیرفت. ایشان و پدر بزرگوارشان برای یکی از این فرمایشات یک آماری هم ارائه کنند بد نیست. در ضمن، جای مهر بر پیشانی که دلیل خوبی فرد نیست؟ هست؟ آیا هرکسی که ریش داشته باشد، آدم خوبی است یا بد؟ بایستی با چشم روشن دید. اتفاقا آن آقایی که نوشته اید، باید دو برابر مجازات شود یکی به خاطر دزدی و دیگری برای همین دلیل شما.
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    اشکالش اینه که اگر هم در موردی ضعفی بود نباید صورت مساله پاک بشه اتفاقا غالب ضعف ها از جانب بی دینان مدعی دیمنداری بوده و کسانی که هم ژست ا÷زسیون می گیرند و در عین حال بیشترین منابع دست خودشون هست به تعبیر دیگر هم از کیسه می خورند و هم از آخور
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    این رو می گن فرار به جلو چون دیده داره گندشون درمیاد پیشدستی کرده
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    آقای رفسنجانی امیدوارم خون دو شهید خانواده ما تو رو بگیره باید جواب پس بدی که جوانها رو تحربک میکردی بعد خودت میرفتی شمال حالا با حکومت دینی مخالف شدی ؟ چطور میتونی تو روی امام و شهدا نگاه کنی؟
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    پشت همین حرامخوار رو امثال ایشون گرم کرده بودند نه نماز خون ها و حزب اللهیا
  • دریجانی ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    وقتی اصلاح طالبا با فائزه عکس سلفی میگیرن یعنی با ماست..بعدشم آقای هاشمی بعد عمری مجاهدت در راه خدا هنوز نتونستن حکومت دینی رو حتی درمنزل خودشون پیاده کننو به فائزه یاد بده الان سرکارخانم تو حکومت دینی زندگی میکنین و امنیت دارین
  • دریجانی ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    فائزه الان دقیقا چه کارست؟؟؟؟
  • محمد از مشهد ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    این حرف ها دقیقا همان حرفهایی است که سالهای 56و 57 پیرمرد های طرفدار رضا شاه و کاسه لیسان شاه ملعون می زدند برای به اصطلاح نصیحت کردن جوانان انقلابی . وشاید این خاطرات را پدر ایشان .برای شان نقل می کرده و ته ذهن ایشان مانده و حالا باز گو می کند . تا راحتر به اشرافیگری ادامه دهند .
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    3 0
    خجالت نمیکشید اون عکس رو گذاشتین براش؟ دست تو دهن؟! یه مقدار اخلاق رو رعایت کنید. حالا هرچی گفته!
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    خانم هاشمی حکومت دست کی بوده پدرت و یارانش دیگه البته به جز 8 سال دکتر بقیه موارد همیشه شماها بودید و داشته اید استفاده می کردید حالا میایی میگی در دین داری واقعا که ...
  • آرش ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    مغالطه نکن خانم! حکومت دینی، دین مردمو تضعیف نمی کنه؛ این حکومتدارهای منافق و فرصت طلبند که با لباس دینداری، مردمو غارت می کنن و باعث سلب اعتماد مردم می شن... نمونه اش همین «خانواده ی هاشمی»!!! «بابا» ! تو زندان باید می پوسید که مردم اومدن درش آوردن کردنش «رییس» که کار ملتو راه بیندازه غافل از اینکه «بابا» نتونسته دوتا بچه رو درست و درمون تربیت کنه! «یا ایها الذین امنوا قوا انفسکم و اهیلکم ناراً وقودها الناس و الحجارة» «بابا» (که مدعی تفسیر قرآن هم شده) بایست اول خودشو بعد خانوادشو حفظ می کرد و درست تربیت می کرد بعد نسخه می پیچید واسه خلق الله...
  • وحید ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    دستت درد نکنه حاج آقا بچه تربیت کردی!!؟؟
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    دروغ میگید. وقتی با روح اسلام و اصل حاکمیت ولایت مشکل دارید وقتی تشنه قدرتید برای سوار شدن روی موج عامه حرف از قبول اسلام می زنید. منافقانه برای رسیدن به قدرت و زور له له می زنید. شما نه دل خوشی از اسلام پابرهنگان و دردمندان دارید و نه به قانون کشور اهمیتی می دهید. مرگ بر فتنه گر مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    خخخ
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    خانم هاشمی با این حرفهای مفتی که زدی نشون دادی نه دین رو خوب میشناسی و نه حکومت دینی رو شما دینی رو دوست دارید که فقط روی تاقچه قرارش بدی و مثل حکومت های طاغوت هر کاری که دوست داری بکنی که کردید آنچه نباید می کردید و خون به دل خانواده شهدا نمودید امیدوارم به زودی این خونهای پاک پاگیر تو و امثال تو شود
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    اصلاح طلبان یا واداده اند یا وطن فروش حرفه ای. پنجه کشیدن توی آمریکایی هم حقیقت را تغییر نمیدهد
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    کاملا درست گفته , شما خشکه مقدسه ها رو باید همینطوری سوزوند
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    یعنی هاشمی رهبر بوده ما نمیدونستیم؟!
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    شما فیلترشکنت رو خاموش کن بعد بیا
  • نحن ابناء الخامنه ای ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    . این حکومت دینی نیست که مشکل داره این زمام داران این حکومت هستن که هر خطایی و اشتباهی و حروم خوری و خیانتی که می کنن وصلش می کنن به این حکومت به عنوان مثال برادر خودتون و خیلیای دیگه از این دولت بگیرید تا دولت پدرتون من حالا چندتا سوال از شما دارم : اگر حکومت دینی مورد داشت پس علی (ع) نعوذ به الله از سر طمع مال دنیا حکومت دینی تشکیل داده ؟ شما که از قبول داشتن اسلام صحبت می کنید چرا تحرکاتتون نطقاتون عکسهاتون همه علیه این دین مقدسه ؟ بعد آدام های مثل شما که باید بیاد اسلام را رواج بده میره این همه کار علیه اسلام می کنه الان دقیقا فرق شما با مریم رجوی چیه ؟اونم روسری میذاره سرش شماهم میذارید وای بر شما و امثال آدم هایی مثل شما ، که در دنیا عقبا باید جواب پیامبر و ائمه و امام و این همه خونی که برای این کشور ریخته شده رو بدید بس است از خیانت آخر خیانت تا کی ....
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    خداییش اگه حکومت دینی نبود تو وامثال تو کجا بودین که بخواین نظر بدین در مورد حکومت دینی من نه میخوام بگم حکومت دینی خوبه نه میخوام بگم حکومت دینی بده من فقط میخوام داد بزنم تو یکی دیگه این حرفو نزن که که هم از دین خوردی هم از حکومت دینی
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    یک کلام بشنوید از ...
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مشرق عزیز!!! به قول خواجه حافظ: در می خانه بستن خدایا مپسند**که درخانه ی تزویر و ریا بگشایند شده حکایت امروز ایران،نمیدونی حرف کیو باوز کنی همه بفکر منافع خودشونن فرقی هم نداره مال کدوم حزب جناحی باشن.
  • امین12 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    ناشناس16:42 و 16:46 احسنت
  • امین12 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    عجیبه یعنی پدرش که ساکته هم با این آروقهای دخترش موافقه؟!
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    از بیت العدل چه خبر؟!
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    آقای رفسنجانی امیدوارم خون دو شهید خانواده ما تو رو بگیره باید جواب پس بدی که جوانها رو تحربک میکردی بعد خودت میرفتی شمال حالا با حکومت دینی مخالف شدی ؟ چطور میتونی تو روی امام و شهدا نگاه کنی؟
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    چشم اکبر آقا روشن با این بچه تربیت کردنش
  • حمید ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    حکومت امان زمان هم دینی خواهد بود. پس از گفته شما نتیجه می گیریم که شما.....
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    نگویید تضعیف می کند بگویید تضعیف کرده است.
  • علی ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    حالا مگر ما از ایشون نظر خواستیم؟!!!!!!!!!!!!
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    احسنت آفرین به این بینش به خدا سوگند باید از شما و امثال شما در راس کشور استفاده کرد
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 3
    اسلام دین کاملی است و برای اجرایی شدن نیاز به حکومت دارد
  • mohtaj ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    ما در دانشگاه خودمان که بودیم از 80 نفر کارمند من و چند نفر از کارمندان روزه می‌گرفتیم! تف به ریا هم میگفتید که ریا نشه!!!!
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    درود بر مشرق
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    خاک بر سرت...
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 2
    این حکومتی که بهش ناسزا می گی حکومت امثال شما و پدرت هست ، اگه دست افراد مسلمان واقعی باشه از این جنایتهای که میشه و شماها پشتش هستین زخ نمیداد...
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اصلا مگه ما حکومت غیر دینی هم داریم؟ دین(قانون زندگی) ما اسلام است و دین(قانون زندگی) برخی هم کفر و لیبرالیسم!غیر از اینه؟ لکم دینکم ولی دین.(شما را دین خودتان و مرا دین خویش).سوره کافرون آیه ۶.
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    حکومت غیردینی برای یک کشور مسلمان همانقدر مسخره و خنده دار است که حکومت دینی در یک کشور با مردم بی دین، این یک مسئله ساده است که وقتی مردمی مسلمان هستند باید حکومتشان هم اسلامی باشد . این چیز پیچیده ای نیست که نیاز به توضیح داشته باشد. البته اگر نقص و اشکالی در حکومت اسلامی باشد باید رفع شود و این مختص حکومت اسلامی نیست، در همه حکومتها همینطور است...
  • شهروند ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    چه ربطی به پدرش دارد مگر رفتار پسر نوح را به نوح نسبت دادندو گفتند که نتوانست پسرش را خوب تربیت کند !؟ چه عادتی بدی داریم تحمل هیچ انتقادی را نداریم فورا جبهه می گیریم حکم ارتداد صادر می کنیم با این کارها این شده وضع جامعه ما فحشا / معتادی / طلاق و....
  • ناشناس ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 1
    مرگ بر آمریکا
  • ehsan ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 1
    تا حدی حرفاش درسته البته اسلام برای اعراب دین کاملیه نه برای ما
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    خب درست میگه. کاری به گوینده حرف نداشته باشید ببینید چی میگه. خب الان داریم می بینیم مردم از دین زده تر شدن. دلیل چیه؟؟؟ لابد میخواید بگید ماهواره؟؟؟ خب کیا باعث شدن مردم برن سمت ماهواره؟
  • 23 ساله ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 1
    من بعد 4 سال فیگور روشنفکریم به این نتیجه رسیدم اگر به جمهوری اسلامی ، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی پشت کنیم ، خریت کردیم . حکومت ما فوق العاده ست . من شعور فهمشو نداشتم تا حالا . یا الله ، ایرانمان را از شر روشنفکرنما های خود خواه متکبر مستکبر حفظ کن . یا الله سپاس
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 2
    در پناه الله پاینده و گسترده باد انقلاب اسلامی ایران عزیز
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 2
    فائزه هاشمی به چی شناخته میشه ؟؟؟؟؟ محقق کارشناس استاد دانشگاه فعال حقوق بشر فعال محیط زیست ...... نه دختر حاج آقا !!!!
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    به به دموکراسی حقوق بشر عشق محبت صلح دوستی .....
  • امیر ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 2
    سلام.حکومت اسلامی لازمه.ولی نه افرا‌طی گری
  • حسام ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 0
    به نظر من نباید بهش توهین کرد خب نظرشو گفته مگه ما آزادی بیان نداریم با توهین چیزی حل نمیشه وهمچنین نباید به خانواده اش توهین کرد واقعا بی احصائیه.
  • ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 1
    نه برادر من ايشان گفته اند كه من اسلام را دين كاملي مي دانم اما حكومت ديني را نه . معني اين حرف اين است كه دين توانايي حكومت را ندارد . يعني كامل نيست .در حاليكه اينطور نيست بلكه دين مردم را كساني تضعيف مي كنند كه ميليارد ميليارد رشوه ودزدي مي كنند مي روند با بهايي ها دشمن اسلام دوست مي شوند و ... و داد وا اسلاما سر مي دهند
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 1
    سکوت علما ومراجع قم ، فتنه ونفاق آخرالزمان ریزش خواص
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 1
    خداااا
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    .
  • موسیوند ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 3
    حکومت دینی به هیچ عنوان اشتباه نیست وگرنه قیام امام حسین علیه السلام برای ایجاد حکومت دینی هم اشتباه بوده!!!! و همچنین ظهور امام زمان هم برا ایجاد حکومت دینیه در سرتاسر جهان که با این بینش کوته فکرانه ٬ این حرکت امام زمان هم باید اشتباه باشه
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    کاری نداشته باشیم کی گفته ؟؟؟؟؟؟ نکنه منظورت اینه اصلا به سمت این قشر آدمها تمایل نداری یعنی اونقدر هم نمیفهمی که اجرای بد با اصل و ذات متفاوت هست اجرای بدی که امثال پدر این موجود مسببش بودند آره تو کاری نداشته باش کی گفته ما هم باور میکنیم تا دلت غنج بزنه
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 1
    بلاهت هم حدی دارد موقع حرف زدن ملاکتان فقط بازی دهانتان نباشد به تبعاتش هم اگر میتوانید توجه کنید وگرنه هیچ اجباری به حرف بیهوده نیست
  • حرف حساب ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    باباجونت که با همین داعیۀ " حکومت دینی " 38 سال بر این کشور حکومت کرد تو و داداش مهدی ات حالا که دیگه از قدرت و ثروت سیر شده اید دارین اظهار پشیمانی میکنین ؟ ! بی معرفت ها این ملت با تحمل تمام سختیها و فاصله طبقاتی شدیدی که بیشترش بر اثر سیاستهای اقتصادی لیبرالی و سرمایه سالاری و اشرافیگری دولتها ( بله ، دولتهای ) پدر عزیزت بود و پشتشان خم شده اما پشت انقلابشان را خالی نکرده اند شما یه ذره از این مردم یاد بگیرین نمک خورده ، نمکدان را شکسته
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    ه گزارش مشرق، فان وكس يا «ويروس عليه بنيادگرايي مذهبي» پروژه‌اي نظامي به كارفرمايي پنتاگون است كه رؤياي اصلاح ژنتيكي مسلمانان منطقه را محقق مي‌كند. اين ويروس با حامل‌هايي مانند ويروس ذات‌الريه وارد بدن فرد مذهبي شده و با از كار انداختن ژن «VMAT2» در او از يك مسلمان مذهبي، فردي غيرمذهبي و بي‌تفاوت مي‌سازد. قابل توجه سرکار خانم هاشمی - خانم هاشمی بهرمانی به نظر می رسد شما ویرس خبر ذیل را گرفته ای و نا خواسته ژن شما درحال دگرگونی است - همه شما در معرض آسیب جدی هستید نظام درمانی کشور برای نجات حال و روز این خانواده و اطرافیان و فراریان خارج نشین و ... فکری بکنند.
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    اين خانم بيان ميكند كه حاكمان كشور مردم را دين زده كرده اند و با رفتارهاي خود باعث شده اند كه مردم از دين گريزان شوند بنده كاملا با ايشان موافق هستم و به اين خانم عرض ميكنم كه در اين بين افرادي مانند پدر شما نقش بسيار مهمي در دين گريزي مردم داشته اند چرا كه بيت المال مسلمين را حق خود ميدانيد و كل خانواده شما مرتكب جرايمي شده ايد كه از نظر مسلمانان مردود است و شخص شما با رفتارهاي هنجار شكن ثابت كرده ايد كه به اسلام عقيده نداريد خصوصا در ملاقات با فرقه ضاله بهاييت
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    اين خانم بيان ميكند كه حاكمان كشور مردم را دين زده كرده اند و با رفتارهاي خود باعث شده اند كه مردم از دين گريزان شوند بنده كاملا با ايشان موافق هستم و به اين خانم عرض ميكنم كه در اين بين افرادي مانند پدر شما نقش بسيار مهمي در دين گريزي مردم داشته اند چرا كه بيت المال مسلمين را حق خود ميدانيد و كل خانواده شما مرتكب جرايمي شده ايد كه از نظر مسلمانان مردود است و شخص شما با رفتارهاي هنجار شكن ثابت كرده ايد كه به اسلام عقيده نداريد خصوصا در ملاقات با فرقه ضاله بهاييت
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 2
    فتنه گران رسوا خواند شد.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 1
    چیییییی
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    این خاندان از ابتدا تا بحال خودشان را قیم مردم می دانند . اگر واقعا حرفهای این خانم صحیح است چرا پدرش از قدرت کناره گیری نمی کند ؟؟
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    فائزه خانم وقتی پدر شما با عبا و عمامه (لباس دین) رئیس جمهور میشه حکومت غیر دینی ممکنه؟
  • بچه شهید ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    واقعا مشرق خاک توسرت که مطلبم رو نذاشتی.حیف وقتی که برای خوندن مطالبت میذارم.
  • پویا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    1 0
    خب حرفای بدی زده؟؟؟
  • حامد ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 1
    سلام. به درک که مخالفید. با بهایی ها موافق با حکومت دینی مخالف. حضرت خانوم، حکومت امام علی (ع) دور از جونشون سکولار بود؟ انقدر با بهایی ها گشتین فردا روز خدارو هم انکار میکنید :|
  • وحدت ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 1
    خانم فائزه . این دلیل نمیشه که چون حکومت دینی درست اجرا نمیشه باید کنار گذاشته بشه !! آیا میتونی بگی چون در ایران و یا هرکشوری خوب فوتبال بازی نمیشه باید کنار گذاشته شود .؟؟؟!!! و یا اصلا هرچی؟؟؟!!!همین کسانی مثه شماها هستید که به لطف پدرتون که سیاستم ارث پدری خود میدانید و فکر میکنید که چیزی حالیتونه در دین و سیاست بیخود نظر میدید و دخالت میکنید . به من بگو ببینم اگه پدرتون یه سیاستمدار نبود و دو قرون آبرو نداشت بازم چنین وراجیهایی میکردی؟؟ البته که نه .!! نمیتونستی ! و از من به تو نصیحت . اگه الان دولت و نظام چیزی به تو نمیگه نه بخاطر خودت بلکه به خاطر پدرت ملاحظه میکنه . وای به روزی که پدرت بمیرد . این روزها را بیاد داشته باش و به اون روزات چاره ای بیاندیش.
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 1
    به نظر من راس میگه فساد بیکاری و البته ازهمه مهم تر بی دینی ....ضمن اینکه تکلیف دختر رفسنجانی معلومه ...من تو شرقی ترین نقطه کشو رهستم تو روستاها رفت وآمد دارم اونجا هم همین وضعه من امسال تو یکی از مناطق بودم که حتی تو یه روستا از 2000نفر 15 نفر روزه نمیگرفتن ...والله علم
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 1
    چه دلایل نچسب و بی معنی هم اورده منم امسال روزه نگرفتم و شرمنده هستم ولی یعنی چون روزه نگرفتم مخالف حکومت دینی هستم؟! زکی!
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 2
    شهروند عزیز نوح از پسرش حمایت که نکرد هیچ بلکه گذاشت به عذاب الهی گرفتار بشه به جای این که به خاطرش جلوی خدا بایسته و باهم به عذاب گرفتار بشن
  • ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 3
    چقدر طرفدارای اصلاح طلب بددهن و عصبی هستن
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 3
    اگر این حرف سخیف را یک انسان معمولی زده بود چه برخوردی با اون میشد؟الان هم انتظار ما اینه که همون برخورد را با این ضد انقلاب انجام بدید
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 1
    انچه مشخص است دین موجب نجات و سعادتمندی بشر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس