کد خبر 614771
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

رژیم صهیونیستی برای مقابله با فعالان طرح تحریم این رژیم که در داخل سرزمین های اشغالی حضور دارند درصدد اخراج آنها از این سرزمین برآمده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: وزیر ان امورداخلی و امنیت داخلی تصمیم گرفته اند گروه هایی را برای اخراج فعالانی که از تحریم اسرائیل حمایت می کنند و همچنین برای جلوگیری از ورود این فعالان به اسرائیل ایجاد کنند.

بر اساس بیانیه صادر شده، این گروه ها ها قرار است با انجمن هایی که در اسرائیل در زمینه چنین تحریمی فعالیت می کنند، مبارزه کنند و بر این موضوع نظارت داشته باشند که فعالان طرفدار تحریم اسرائیل دیگر نتوانند وارد اسرائیل شوند.

اخیرا  رژیم صهیونیستی حملات خود علیه فعالان تحریم این رژیم را جز اولویت های خود در جلسه فوق العاده «کنیست» که طی آن جایگاه و تصویر اسرائیل در جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، معرفی کرده است.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیوستن اتحادیه دانشجویان انگلیس به جنبش جهانی تحریم (BDS) این رژیم را محکوم کرد و گفت: اتحادیه دانشجویان انگلیس قبل از یک سال پیش با پیوستن به جنبش تحریم داعش که حقوق بشر را زیر پا گذاشته است، مخالفت کرد و تصمیم به پیوستن به جنبش تحریم اسرائیل، نشان دهنده ماهیت واقعی این جنبش است.

از سوی دیگر عمر البرغوثی یکی از موسسان جنبش تحریم علیه اسرائیل گفت: محور اصلی فعالیت های این جنبش بین المللی قوانین بین الملل و مبانی جهانی حقوق بشر است. این جنبش مخالف کامل تمام اشکال نژادپرستی از جمله یهود ستیزی بوده و افزایش روز افزون حمایت یهودیان از این جنبش در غرب در نتیجه اخلاقی بودن این جنبش است.

پارلمان رژیم صهیونیستی در واکنش به جنبش های تحریم در سال  نیز۲۰۱۱ قانونی را تحت عنوان «قانون تحریم» وضع کرده است، این قانون که علیه تمام کسانی است که خواهان تحریم اسرائیل هستند با اعتراض نهادهای حقوق بشری مواجه شد.

طبق این قانونی علیه هر کسی که به عدم خرید کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین و عدم مشارکت در فعالیت های فرهنگی در داخل این شهرک ها تبلیغ کند، کیفرخواست ارائه شده و درخواست غرامت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس