به گزارش مشرق، علیرضا یاری با بیان اینکه گوگل در حال حاضر بیشترین سهم بازار جویشگرها را در اختیار دارد، اظهار کرد: در چنین بازاری یاندکس روسی توانسته سهم خوبی در برابر جویشگرهای بین المللی را اختیار کند.
دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی ادامه داد: بازار جویشگرهای روسیه 1.2 میلیارد دلار ارزش دارد که 800 میلیون دلار آن در اختیار یاندکس است.
وی درباره برنامه وزارت ارتباطات برای حمایت از جویشگرهای بومی گفت: طرح پنج ساله ای در این زمینه داریم که سه سال مربوط به توسعه موتورهای جستجوی بومی می شود.
او خاطر نشان کرد: متأسفانه به محض اینکه تصمیم می گیریم خدمتی بومی ارائه کنیم، مردم مقابل آن موضع می گیرند لذا از این منظر موضوع همکاری با یاندکس مطرح شده است.
یاری ابراز کرد: بودجه ای که برای حمایت از جویشگرها گذاشتیم مربوط به حمایت از سه موتور جستجو می شود که در حال حاضر نیز هر سه موتور بومی در مرحله عقد قرارداد هستند.
او ابراز کرد: متأسفانه به دلیل کمبود بودجه هنوز موفق به رونمایی از موتور سوم مانند موتورهای دیگر نشدیم اما امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد. وی این موضوع را به عنوان یکی از چالش های پروژه های آی تی دانست و ابراز کرد: معمولا طولانی شدن امر توسعه پروژه یکی از چالش های این حوزه است.
دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی ادامه داد: بازار جویشگرهای روسیه 1.2 میلیارد دلار ارزش دارد که 800 میلیون دلار آن در اختیار یاندکس است.
وی درباره برنامه وزارت ارتباطات برای حمایت از جویشگرهای بومی گفت: طرح پنج ساله ای در این زمینه داریم که سه سال مربوط به توسعه موتورهای جستجوی بومی می شود.
او خاطر نشان کرد: متأسفانه به محض اینکه تصمیم می گیریم خدمتی بومی ارائه کنیم، مردم مقابل آن موضع می گیرند لذا از این منظر موضوع همکاری با یاندکس مطرح شده است.
یاری ابراز کرد: بودجه ای که برای حمایت از جویشگرها گذاشتیم مربوط به حمایت از سه موتور جستجو می شود که در حال حاضر نیز هر سه موتور بومی در مرحله عقد قرارداد هستند.
او ابراز کرد: متأسفانه به دلیل کمبود بودجه هنوز موفق به رونمایی از موتور سوم مانند موتورهای دیگر نشدیم اما امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد. وی این موضوع را به عنوان یکی از چالش های پروژه های آی تی دانست و ابراز کرد: معمولا طولانی شدن امر توسعه پروژه یکی از چالش های این حوزه است.