کارگردان"ملکه" می‌گوید:شاید کمتر آهنگسازی باشد که در میان فیلمبرداری آن هم در آبادان سر صحنه بیاید و در آن گرمای هوا در لوکیشن حاضر شود و بعد آهنگسازی کند. ایشان سر فیلمبرداری حاضر شد و چهار پنج روز هم در آبادان ماند.

به گزارش مشرق، حسین علیزاده آهنگساز مطرح کشورمان است که دیروز اول شهریورماه سال هزار سیصد و نود پنج شصت و پنجمین بهار از زندگی خود را آغاز کرد.

وی آهنگسازی آثار مطرحی از جمله مجموعه «نی نوا» را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده که از این مجموعه سالهاست که به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و ماندگارترین آثار عاشورایی یاد می شود.

علیزاده که سالها در عرصه موسیقی کشور در جایگاه بالایی قرار داشته نه تنها در عرصه موسیقی بلکه در عرصه موسیقی متن آثار سینمایی و تلویزیونی نیز حضوری درخشان داشته است. او در سال 85 با محمدرضا هنرمند در مجموعه به یاد ماندنی «زیر تیغ» همکاری کرد که موسیقی متن این مجموعه همواره مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و از آن سال به بعد به عنوان یکی از موسیقی های خاص در گوش مخاطبان زمزمه میشود.

همکاری با مجید مجیدی کارگردان سرشناس کشورمان در فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» در سال 86 نیز باعث شد تا این آهنگساز مطرح  در جشنواره فیلم فجر سال همان سال موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن شود و پس از آن با حضور فیلم «آواز گنجشک ها» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار 2009 این آهنگساز بار دیگر مورد توجه منتقدان و مخاطبان اسکار همان سال قرار گرفت.

 تولدت مبارک آقای نابغه موسیقی
علیزاده در سال 91 بار دیگر با آهنگسازی مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» یکی ازسریال های فاخر و عظیم تلویزیون بار دیگر به تلویزیون بازگشت و از آن سال تاکنون هیچ فعالیتی در زمینه آهنگسازی مجموعه های تلویزیونی نداشته است.

اواسط سال 93 بود که خبری با عنوان «اهدای شوالیه به حسین علیزاده از سوی دولت فرانسه» روی خروجی خبرگزاری های کشور قرار گرفت که چند دقیقه ای طول نکشید تا حسین علیزاده دست رد به سینه دولت فرانسه زد و با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به سفارت فرانسه نشان شوالیه این دولت را رد کرد.

حسین علیزاده تا به حال سه بار برای «آلبوم های فریاد»، «به تماشای آبهای سپید» و «بی تو به سر نمی شود» نامزد (جایزه گرمی) در بخش «بهترین آلبوم سنتی جهان» شده است.
 
چکناواریان: سفر موفقیت علیزاده
لوریس چکناواریان استاد موسیقی و رهبر ارکستر کشورمان در گفت و گو با خبرنگار مشرق درباره علیزاده گفت: ایشان واقعا یک نوازنده چیره دست و آهنگساز و شخصیت بزرگی هستند که روز به روز به عزت ایشان اضافه می شود.
وی افزود: همه ما آدم ها در سفر هستیم اما مهم ترین نکته درباره آقای علیزاده این است که به لطف خدا ایشان سالم هستند و کار میکنند و در سفر موفقیت به سر میبرند.
 
حسین علیزاده و شعبده بازی با صدا و تصویر 
 
باشه آهنگر: علیزاده برای "ملکه" به آبادان آمد
محمدعلی باشه آهنگرکارگردان سرشناس سینمای ایران که در آخرین ساخته اش با عنوان «ملکه» با حسین علیزاده همکاری داشته درباره این استاد موسیقی گفت: آقای علیزاده از نوابغ موسیقی ایران است که من با او کار کردم. شاید کمتر آهنگسازی باشد که در میان  فیلمبرداری ان هم در ابادان سر صحنه بیاید و در آن گرمای هوا در لوکیشن حاضر شود و بعد آهنگسازی کند. ایشان هم گفتند که من کمتر فیلمی میشود که سر فیلمبرداری حاضر شوم و چهار پنج روز هم در آبادان ماند و در برج 75 متری حاضر شد تا فضای برج را احساس کند. ایشان تمام فضای لوکیشن فیلم ملکه مثل منبع نفت نیمه خراب و گلوله های عمل نکرده و حاشیه رودخانه اروند را دیدند که حس و حال عجیبی به او دست داد و خوشحال شد که بدون واسطه تمام این صحنه ها را میبنید. 
 
حسین علیزاده و شعبده بازی با صدا و تصویر 
 
وی افزود: در روزهای تولید فیلم ما با غلام زرقانی دیده بان همان برج دیدار داشتیم و همچنین شهید مهدی اکبری که مدیریت تولید «ملکه» را بر عهده داشتند فضاهایی بود که اقای علیزاده از آن استفاده کردند و ما حدود 9 ماه پیرامون موسیقی ملکه با اقای علیزاده صحبت داشتیم و پس از اتمام فیلمبرداری در دیداری که با آقای علیزاده داشتیم ایشان میپرسیدند که چه چیزهایی در ذهن شما می آید درباره موسیقی فیلم و در جلستانی که مینشستیم تدوینگر و طراح صحنه و دیگر افراد پروژه حضور داشتند که فضای فیلم بین ما رد و بدل شد.

باشه آهنگر خاطرنشان کرد: یادم است که به آقای علیزاده گفتم که در قسمت هایی از فیلم موسیقی وجود دارد و قسمت های ندارد و ایشان به من گفتند هر جا حس کردی به جا به جایی بخش هایی از موسیقی نیاز دارید میتوانید از این تکه موسیقی ها استفاده کنید. آقای علیزاده دوست خیلی خوبی است و ما در ساخت موسیقی «ملکه» هیچگاه اختلاف نظر بر نخوردیم و به نظرم یه ارتباط تنگاتنگ دلی بین من و اقای علیزاده بوجود آمده بود و هیچگاه چالش حل نشدنی بوجود نیامد.

وی با اشاره به تحولاتی که حسین علیزاده در موسیقی کشور ایجاد کرد، گفت: بعد از انقلاب اتفاقی افتاد که چیزی که در کشور به عنوان موسیقی شناخته میشد، از کشور رفت که با دلایل آن کاری ندارم  و از همین رو خللی پیش آمد که به واسطه افرادی همچون آقایان شجریان و آقای ناظری با کمی فاصله بعدها آقای سراج وارد موسیقی کشور شدند که باعث شدند موسیقی کشور در بخش موسیقی سنتی بعد از انقلاب به پیشرفت ها شگرفی برسد. بزرگانی مثل آقای علیزاده نیز ثابت قدم پای این موضوع ایستادند و بعدها به واسطه مرحوم حاتمی اقای علیزاده به موسیقی فیلم وارد شدند که این تحول تحول بزرگی بود که با ارتباط اقای علیزاده و مرحوم علی حاتمی بوجود آمد.

 تولدت مبارک آقای نابغه موسیقی
این کارگردان در پایان ضمن آرزوی سلامتی و تبریک زادروز حسین علیزاده بیان کرد: علت گزیده کاری آقای علیزاده این است که بر اساس دغده های یش موسیقی میسازد و در حوزه موسیقی فیلم هم اندک کار کرده و آن فیلم هایی هم که ایشان برایشان موسیقی ساختند به عنوان آثاری جاودانه برای همیشه به یادگار مانده است تولد ایشان را شادباش میگویم و از خداوند متعال خواهان سلامتی و بهروزی ایشان را خواستارم.

* احسان عباسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مصطفی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    دمتون گرم واقعا خوشم اومد این بزرگان هنررو تقدیرکنید تا دیگران هم بدونن شما هم از هنر سررشته دارید همه چهره ها رو دارن اون وریا مصارده میکنند
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    مصطفي راست ميگه . آفرين مشرق . بخصوص اينكه اين نشون ميده كه متدينين خاصه كاربر هاي مشرق اتفاقا در هنرو أدبيات هم مانند رهبر معظم و فاخر شون دستي دارند و خلاصه اهل دل اند . آنچه در مورد استاد عليزاده مهمه اينه كه ايشون خودشو متعلق به همه ايرانيها ميدونه نه فقط يك مشت ضد انقلاب و ضد متدينين خصوصا بعضي خارج نشين هاشون .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس