کد خبر 647055
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت از توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری ثبت سفارش شده پس از خردادماه امسال از مهرماه سال جاری خبر داد و گفت که از ابتدای سال آینده موتورسیکلت‌های انژکتوری با قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر از مدل فعلی روانه بازار می‌شوند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل حجازی رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت، با بیان این که صنعت موتورسیکلت ایران براساس روند و بخشنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست و استاندارد عمل می‌کند، اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران شماره‌گذاری‌ موتورسیکلت‌های کاربراتوری از مهرماه امسال متوقف شده که البته ثبت سفارش‌های پیش از خردادماه که تعداد محدودی هم هستند امکان شماره گذاری دارند.

وی با بیان این‌که موتورسیکلت‌های انژکتوری در دنیا به‌طور کلی برای موتورهای بالای ۲۰۰ سی سی تعریف شده‌اند، ادامه داد: با وجود این‌که کشورهای اروپایی از مهم‌ترین نقاط دنیا در رابطه با چالش آلودگی هوا هستند هنوز موتورهای انژکتوری در اروپا اجباری نشده است و خود شرکت‌ها اقدام به تولید دو مدل کاربراتوری و انژکتوری می‌کنند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با بیان این‌که شرکت‌هایی که توان تولید موتورهای انژکتوری سبک را داشتند، مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: در نهایت یک شرکت چینی مورد تایید قرار گرفت و تست‌های انژکتورهای تولید شده آن نیز توسط مراجع مربوطه به تایید رسید.

به گفته حجازی، این شرکت چینی اروپایی بوده و تولیدات آن در کشور چین انجام می‌شود.

وی تولید موتورسیکلت انژکتوری را زمان‌بر دانست و توضیح داد: در سال جاری تا جایی که اطلاع داریم هیچ شرکتی موتورهای کاربراتوری وارد نکرده، چرا که اگر وارد کنند با مشکل شماره‌گذاری مواجه می‌شوند به این ترتیب در حال حاضر موجودی فعلی کارخانجات براساس همان استاندارد یورو ۳ شماره‌گذاری می‌شود و از ابتدای سال آینده موتورسیکلت انژکتوری روانه بازار خواهند شد.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود: به‌طور کلی صنعت موتورسیکلت در نیمه دوم سال در کما به سر می‌برد و واحدهای تولیدی آن نیمه تعطیل هستند، چرا که در این نیمه از سال استفاده از این وسیله ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

حجازی با بیان این‌که صنعت موتورسیکلت جلوتر از صنعت خودرو حرکت می‌کند، تصریح کرد: این در حالی است که هیچ توجه خاصی به این صنعت نشده و بودجه حمایتی خاصی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

به گفته وی، تفاهم‌نامه‌ای بین سندیکای تولیدکنندگان و اتحادیه فروشندگان  موتورسیکلت تهران تنظیم شده است که تا زمان عرضه موتورسیکلت انژکتوری به بازار فروشگاه‌ها بخواهند فرهنگ آن را در میان مردم جا بیندازند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید موتورسیکلت انژکتوری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های تولید این موتورسیکلت ۱۴۰ دلار افزایش پیدا کند که تقریبا حدود ۵۰۰ هزار تومان به قیمت فعلی موتورسیکلت‌ها افزوده می‌شود و ممکن است در این شرایط مردم بیشتر به خرید و فروش موتورهای دست دوم روی بیاورند.

حجازی توضیح داد: در تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری قطعات استفاده شده در بدنه همان است و تنها نیروی محرکه این وسیله نقلیه به صورت انژکتوری است که در حال حاضر تولید نیروی محرکه در ایران صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل از سایر کشورها وارد می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    مگه انجین این مموتورها رو شما تولید میکردید که می فرمایید انژکتورش صرفه اقتصادی ندارد!!!! زمانی در تندرشهاب قم کار میکردم از صفر تا صد انجین و کاربراتور از چین وارد میشد اسمش رو میگذاشتند تولید ایرانی در حالیکه آرم روی باک رو هم از چین وارد میکردید غیر از لاستیک یزد تایر و یاسا و تویوپ چی اون ایرانی بود ؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس