به گزارش مشرق، شهیندخت مولاوردی معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده در خصوص «وجود آسیبهای اجتماعی در حوزه دانشآموزی»، اظهار داشت: در مدتی که در معاونت امور زنان و خانواده رئیسجمهور هستم با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشتهایم و یکی از محورهای اصلی مشارکت و همکاری، آسیبهای اجتماعی به ویژه در دختران دانشآموز و با اولویت مناطق محروم است.
وی در تشریح نوع آسیبهای اجتماعی افزود: نمیدانم این را آسیبهای اجتماعی، مسئله و یا مشکل بنامیم؛ چراکه بعضی وقتها همه این موارد را با هم یکی میدانیم، در حالی که آسیب، مسئله و مشکل تعریف خاص خود را دارد.
مولاوردی یادآور شد: آنچه در این مدت به عنوان اولویت بوده است، بحث بازماندگی از تحصیل دانشآموزان، ازدواج زودهنگام و اجباری است که مانع از تحصیل یا ادامه تحصیل دختران در سنین واجبالتعلیم میشود.
معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده متذکر شد: آسیبهای روانی و اجتماعی در خصوص دختران دوره متوسطه مورد آسیبشناسی قرارگرفته است؛ ضمن اینکه تقویت مهارت ارتباطی بین دانشآموزان، اولیا و معلمان و آموزش حقوق و مسئولیت، از جمله برنامههای دیگر بوده است.
وی در تشریح نوع آسیبهای اجتماعی افزود: نمیدانم این را آسیبهای اجتماعی، مسئله و یا مشکل بنامیم؛ چراکه بعضی وقتها همه این موارد را با هم یکی میدانیم، در حالی که آسیب، مسئله و مشکل تعریف خاص خود را دارد.
مولاوردی یادآور شد: آنچه در این مدت به عنوان اولویت بوده است، بحث بازماندگی از تحصیل دانشآموزان، ازدواج زودهنگام و اجباری است که مانع از تحصیل یا ادامه تحصیل دختران در سنین واجبالتعلیم میشود.
معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده متذکر شد: آسیبهای روانی و اجتماعی در خصوص دختران دوره متوسطه مورد آسیبشناسی قرارگرفته است؛ ضمن اینکه تقویت مهارت ارتباطی بین دانشآموزان، اولیا و معلمان و آموزش حقوق و مسئولیت، از جمله برنامههای دیگر بوده است.