به گزارش مشرق، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: از 148 مورد شکایت دریافتی در سامانه جامع شکایات195 در حوزه تشعشعات شبکههای تلفن همراه، وایمکس و موارد مرتبط با دکل و سازه در شش ماه نخست سال جاری، هیچ موردی برای نگرانی گزارش نشد و حتی نتایج پنج موردی که در عین پایینتر بودن از میزان آستانه استاندارد قابل قبول در کشور نسبت به نتایج اندازهگیری دیگر سایتها بالاتر بود با تذکر به اپراتورها نسبت به بهینه کردن شرایط دکل اقدام شد.
بنا بر این گزارش، بر اساس شکایت های ثبت شده، شکایت از آنتنهای ایرانسل 42 مورد معادل 28 درصد، شرکت مخابرات ایران 60 مورد معادل 41 درصد و شرکت رایتل 21 مورد معادل 14 درصد، شرکت ارتباطات مبین نت 8 مورد معادل 5 درصد و شکایتهای مربو ط به شرکتهای متفرقه 17 مورد معادل 12 درصد بوده است.
بنا بر این گزارش، بر اساس شکایت های ثبت شده، شکایت از آنتنهای ایرانسل 42 مورد معادل 28 درصد، شرکت مخابرات ایران 60 مورد معادل 41 درصد و شرکت رایتل 21 مورد معادل 14 درصد، شرکت ارتباطات مبین نت 8 مورد معادل 5 درصد و شکایتهای مربو ط به شرکتهای متفرقه 17 مورد معادل 12 درصد بوده است.
از نظر پراکندگی نیز، بیشترین شکایات متعلق به حوزه منطقه شمال و کمترین مربوط به منطقه غرب بوده است.
بنا بر این گزارش، اندازهگیری تشعشعات تا فرکانس 18 گیگاهرتز به صورت دورهای و ماهانه در 10 نقطه از 8 کلان شهر کشور انجام و نتایج به مراجع ذیربط از جمله استانداریها ارسال خواهد شد.
به منظور نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتنها و فرهنگ سازی در این خصوص، مواردی نظیر خرید، نصب، راهاندازی و پشتیبانی فنی شبکه اندازهگیری میدان امواج الکترومغناطیسی در 70 نقطه از شهر تهران و شناسنامه دار کردن دکلها نیز در حال اجرا است.