به گزارش مشرق، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در همایشی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، تصریح کرد: اگر آلودگی هوا را ایجاد نکنیم، دیگر نیازی به مرتفع کردن آن نیست. 80 درصد آلودگی شهری به خاطر خودروها است و 20 درصد دیگر نیز به مسائل دیگر مربوط میشود.
وی ادامه داد: وقتی آلودگی هوای تهران بیشتر میشود، تعداد مرگ و میرهای شهر تهران هم افزایش مییابد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تأکید بر اینکه باید خودروهایمان را ساماندهی کنیم، اظهار کرد: باید خطوط متروی شهرمان را کامل و بعد اتوبوسهای عمومی گازسوز را افزایش دهیم.
وی در مورد اینکه مترو در شهرها را چه کسی میسازد، پاسخ داد: مترو را در شهرها شهرداریها نمیسازند چون بسیار پرهزینه است. در بسیاری از شهرهای دنیا ساخت مترو توسط شهرداریها با شراکت دولتها است. در سال 78 مقرر شد متروی تهران توسط شهرداری و دولت به صورت سرمایهگذاری نصف نصف صورت گیرد. از آن سال هم بودجه تخصیصیافته توسط شهرداری هر سال افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران برای مترو امسال 2600 میلیارد تومان است، تأکید کرد: حتی اگر شده این مبلغ را قرض کنیم پرداخت میکنیم. سرعت ساخت متروی تهران در جهان کمنظیر است. دولت هم باید 2600 میلیارد تومان به بودجه مترو اختصاص دهد، اما آن چیزی که مجلس ارائه داده است نزدیک به 200 میلیارد تومان در سال گذشته بوده است.
چمران اضافه کرد: در سال گذشته دولت تنها 15 میلیارد تومان برای متروی تهران به شهرداری پرداخت کرده است و 15 میلیارد تومان هم برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت تخصیص داده است. تمام تلاشمان را میکنیم 7 خط متروی تهران را تا پایان سال آینده تحویل دهیم.
وی ادامه داد: وقتی آلودگی هوای تهران بیشتر میشود، تعداد مرگ و میرهای شهر تهران هم افزایش مییابد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تأکید بر اینکه باید خودروهایمان را ساماندهی کنیم، اظهار کرد: باید خطوط متروی شهرمان را کامل و بعد اتوبوسهای عمومی گازسوز را افزایش دهیم.
وی در مورد اینکه مترو در شهرها را چه کسی میسازد، پاسخ داد: مترو را در شهرها شهرداریها نمیسازند چون بسیار پرهزینه است. در بسیاری از شهرهای دنیا ساخت مترو توسط شهرداریها با شراکت دولتها است. در سال 78 مقرر شد متروی تهران توسط شهرداری و دولت به صورت سرمایهگذاری نصف نصف صورت گیرد. از آن سال هم بودجه تخصیصیافته توسط شهرداری هر سال افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران برای مترو امسال 2600 میلیارد تومان است، تأکید کرد: حتی اگر شده این مبلغ را قرض کنیم پرداخت میکنیم. سرعت ساخت متروی تهران در جهان کمنظیر است. دولت هم باید 2600 میلیارد تومان به بودجه مترو اختصاص دهد، اما آن چیزی که مجلس ارائه داده است نزدیک به 200 میلیارد تومان در سال گذشته بوده است.
چمران اضافه کرد: در سال گذشته دولت تنها 15 میلیارد تومان برای متروی تهران به شهرداری پرداخت کرده است و 15 میلیارد تومان هم برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت تخصیص داده است. تمام تلاشمان را میکنیم 7 خط متروی تهران را تا پایان سال آینده تحویل دهیم.