هواداران تیم فوتبال رایووایکانو از خرید تازه تیم خود به شدت عصبانی و دلخور هستند، آنها دوست ندارند یک بازیکن نئونازیست وارد تیمشان بشود.

اعتراض هواداران رایو به خرید یک نئونازیست به گزارش مشرق - رومان زازولیا بازیکن 27 ساله تیم فوتبال رئال بتیس پس از جنگ میان روسیه و اوکراین به گروه‌های زیرزمینی و خرابکارانه اوکراینی ملحق شد. او عقاید تند و ملی گرایانه دارد و جملات نشانی از عقاید فاشیستی و سرشار از نژادپرستی او در نشست‌های خبری و مصاحبه‌ها باعث دلخوری و عصبانیت هواداران بتیس شده بود.

به تازگی باشگاه رایووایکانو برای خرید این بازیکن اقدام کرده که هواداران این تیم باشگاهی نیز علیه این اقدام مقابل ساختمان مرکزی این باشگاه تجمع کردند.

مردم اسپانیا در دو سال گذشته به صورت واضح علیه نژادپرستی و ملی گرایی تندرو‌ها واکنش نشان داده و موضع مشخص داشته‌اند. افکار تند فاشسیتی و نئونازیسم در فوتبال راه به جایی نبرده و مردم به شدت از چنین ایدئولوژی نفرت دارند.

زازولیا هنگام درگیری روسیه و اوکراین جزو کسانی بود که در جزیره کریمه در جنایت دو گروه نئونازیست علیه مردمی که روسیه را کشور خود می‌دانستند شرکت کرد و همدستی داشت. او البته خبر مربوط به قتل عام چندین و چند شهروند روس را تکذیب کرد اما به هر حال نزد مردم اسپانیا به خصوص هواداران رایووایکانو و رئال بتیس منفور شد.

اعتراض هواداران رایو به خرید یک نئونازیست 

چندی پیش کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ابتکار روسیه قطعنامه ای در خصوص مقابله با مدح و ستایش جنایتکاران نازی و مبارزه با نئونازیسم به تصویب رساند. این قطعنامه با 115 رای موافق و 55 رای ممتنع به تصویب رسید. تنها سه کشور یعنی آمریکا، اوکراین و کانادا به این قطعنامه رای مخالف دادند.

اعتراض هواداران رایو به خرید یک نئونازیست 

مردم اسپانیا نیز با این موضع موافق و معتقدند که بازیکنان اوکراینی حامی نازیسم نباید در فوتبال اسپانیا درآمد کسب کننده و به گروه‌های خرابکاری خود از این راه کمک کنند. گفته می‌شود زازولیا تا کنون نیمی از درآمد خود را به گروهی مخفی و خرابکار در اوکراین کمک کرده و حتی با یک دلال اسلحه در مادرید تماس داشته است.

مشخص است که آمریکا از تشکيل دولت نئونازی در اوکراين حمایت می‌کند اما اتفاقا همین موضوع خشم مردم و نفرت آنها از نفوذ آمریکا در اروپای شرقی را دو چندان کرده است.

اعتراض هواداران رایو به خرید یک نئونازیست 

دمیترو یاروش، رهبر حزب راستگرای اوکراین در پارلمان این کشور بعنوان معاون پاروبی و متعاقبا بعنوان رهبر پیراهن قهوه‌ای‌های نئونازی پارلمان اوکراین در خلال تظاهرات مربوط به جنبش‌های اعتراضی این کشور منصوب شد. وی به دلیل تلاش برای انحلال احزاب کمونیست در منطقه از شهرت خاصی برخوردار شد. رفته رفته، رهبران حزب نئونازی توانستند با انتصاب اوله تاخنیتسکی از حزب اسوبودا بعنوان دادستان کل اوکراین، روند فعالیت های قضائی این کشور را در دست بگیرند.

اعتراض هواداران رایو به خرید یک نئونازیست 
 
اعتراض هواداران رایو به خرید یک نئونازیست 
 
اعتراض هواداران رایو به خرید یک نئونازیست 
 
 به گزارش مشرق، هواداران تیم فوتبال رایووایکانو در تجمعی اعتراض آمیز دو خرید اخیر تیم خود را بسیار اشتباه و بی احترامی به نظر مردم توصیف کردند.

زوزولیا و مارتین پرسا از دید مردم بسیار نژادپرست هستند و پیش از این بارها علیه نژاد‌های دیگر سخنرانی کرده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس