کد خبر 698870
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

عضو پارلمان سوریه با بیان اینکه ارتش به زودی شهر منبج را نیز طی توافق با نیروهای کرد تحویل می‌گیرد، گفت: دمشق به هر گونه سنگ‌اندازی ترکیه در پیشروی ارتش در شمال سوریه قاطعانه پاسخ می‌دهد.

  به گزارش مشرق، «جمال رابعه»، عضو پارلمان سوریه اقدام رسمی ارتش سوریه در تحویل شش روستای غرب منبج از نیروهای دموکراتیک کُرد را یکی از ضربات دردناک بر رویای توسعه طلبانه ترکیه در شمال سوریه توصیف کرد.

وی افزود:  اظهارات تازه بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه در خصوص اینکه سوریه به سوری ها تعلق دارد، از باب اعتراف ترکیه به حقوق طبیعی ملت سوریه نیست بلکه اذعان غیرمستقیم آنکارا به شکست در شمال سوریه است.

رابعه با پیش بینی اینکه توافق منبج به زودی مشمول شهر منبج نیز خواهد شد، گفت: دولت سوریه با شورای نظامی منبج که بخشی از ائتلاف معروف به نیروهای سوریه دموکراتیک است، درگیر نشده است.

عضو پارلمان سوریه ادامه داد: این امر می تواند روند تفاهم با شورای نظامی منبج برای برافراشته شدن پرچم سوریه بر فراز نهادهای رسمی شهر منبج را آسان کرده و با بازگشت خدمات رسانی به شهروندان در این شهر اوضاع معیشتی در منبج که یکی از راهبردی ترین مناطق در محاسبات میدانی شمال سوریه محسوب می شود، بهبود یابد.

رابعه احتمال درگیری مستقیم ارتش سوریه با ارتش ترکیه را نیز تا زمانی که نیروهای ارتش آزاد از عملیات سپر فرات و تحت امر ترکیه خارج نشوند تقریبا محال خواند و گفت: به نظر می رسد آمریکا نیز تمایلی به رویارویی با ارتش سوریه اصلا ندارد و این چیزی است که وزیر خارجه ترکیه نیز اخیرا بر آن تاکید کرد.

عضو پارلمان سوریه گفت: در عین حال دولت سوریه جوانب احتیاط را در میدان نبرد و سیاست برای مقابله با هر گونه شیطنت نظام ترکیه در شمال سوریه در نظر گرفته و به نظر می رسد که ترکیه محاسبات خاص خود را دارد.

حق دمشق برای پاسخ به تجاوز بیگانگان محفوظ است

رابعه بر حق کامل دولت سوریه برای پاسخ به هر گونه تلاش اجنبی در مانع تراشی برای عملیات ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: ائتلاف آمریکایی و به طور خاص آمریکا که همچنان سر ناسازگاری با دولت سوریه را دارد و با نقض قوانین بین المللی نیروهای بیگانه را به بهانه مبارزه با تروریسم وارد خاک سوریه کرده با آینده منطقه قمار می کند.

وی افزود: دولت سوریه همه ابزارهای سیاسی و نظامی برای پاسخ به این تجاوزات را در اختیار دارد و در برابر هر گونه حمله ای به نیروهای سوری دست بسته نخواهد بود و خاک سوریه را راحت در اختیار بیگانگان نمی گذارد.

 عضو پارلمان سوریه  تاکید کرد: موفقیت دولت سوریه در گنجاندن بند مبارزه با تروریسم در دستور کار ژنو دستاوردی سیاسی و میدانی برای دولت سوریه است که به تبع آن گروه های مسلح حاضر در هیات مخالفان طرفدار ریاض را وادار می کند به تروریست بودنشان اعترف کنند و این امر فضای بیشتری به دمشق برای رسیدن به دستاوردهای میدانی و سیاسی می دهد که راه حل بحران سوریه را رقم خواهد زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس