به گزارش مشرق، مخالفان «پارک گئون هه» رئیس‌ جمهور برکنارشده کره‌جنوبی روز شنبه خواستار بازداشت وی شدند.

«چویی این-سوک» سخنگوی مخالفان در گفتگو با رویترز می‌گوید ما خواستار بازداشت پارک گئون هه و همچنین استعفای «هونگ کیو آهن» هستیم.

بنا به گزارش رویترز در پی برکناری پارک گئون هه فضای سیاسی کره جنوبی هم‌اکنون ملتهب است چرا که مخالفان رئیس‌ جمهور برکنار شده اعلام کردند که به تظاهرات هفتگی خود ادامه خواهند داد و از سوی دیگر هواداران خشمگین وی نیز قصد دارند که همچنان درخیابان های سئول باشند.

«هوانگ»  نخست‌ وزیر کره جنوبی پس از اینکه نمایندگان مجلس پارک گئون هه را استیضاح کردند به عنوان رئیس‌جمهور موقت جانشین وی شد.

دادگاه قانون اساسی کره‌جنوبی سرانجام روز جمعه استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را تأیید و به صورت رسمی از سمت خود برکنار کرد.

بنا به گزارش رویترز «لی جونگ می» از قضات دادگاه قانون اساسی در این‌باره می‌گوید که «پارک گئون هه» طی مدت رئیس‌جمهوری خود با اقدامات خود قانون اساسی کره‌جنوبی را نقض کرده است و علی‌رغم اعتراضهای پارلمان و مطبوعات این کشور در پی کتمان حقیقت بوده و همیشه منتقدان خود را سرکوب می‌کرده است.

«پارگ گئون هه» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در پی متهم ‌شدن به فساد مالی و سوء‌استفاده از قدرت سیاسی خود چند ماه پیش همزمان با تظاهرات گسترده مردم کره‌ جنوبی با رای مجلس این کشور از کار برکنار شد و هم‌اکنون تمام اختیارات ریاست‌ جمهوری به «هوانگ کیو آهن» نخست‌وزیر این کشور واگذار شده‌ است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس