نامزد ریاست جمهوری کنیا در حال سخنرانی برای هواداران
کِنِت در انتخابات کنیا که در اسفندماه ۱۳۹۱ برگزار گردید کمتر از یک درصد از رأی مردم کنیا را از آن خود کرد و از رقابت بازماند. این در حالی است که او بیشترین سرمایه گذاری را روی تبلیغات در شبکه های اجتماعی همچون تویتر و فیس بوک انجام داده بود. به هر حال گرچه کلید پیتر کِنِت برایش خوش شانس نبود اما در قاره همسایه وی این روزها جشن پیروزی رئیس جمهوری بر پاست که کلیدی همچون او در دست دارد. پیتر کِنِت شاید برای دوره پنج ساله آینده ی کنیا بتواند شانسی برای خود دست و پا کند اما در ابتدا باید نظاره گر عاقبت کلیدداری باشد که تا چند ماه آینده در ایران بر قدرت تکیه خواهد زد. اگر کلید حسن روحانی تا آن زمان قفل مشکلات را یکی پس از دیگری بگشاید شاید او نیز امید داشته باشد که دوباره کلیدی عَلَم کند و بر بالای سرش ببرد.