اخبار ویژه روزنامه ها

سایت خبری میدل ایست آن‌لاین در گزارشی ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تصریح کرد اگر جنگ میان کوخ‌نشین‌ها و کاخ‌نشین‌ها پدیدار شود، حسن روحانی بازنده خواهد بود.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان

روحانی بوی شکست شنیده که تند شده است

«اظهارات نامتعارف این روزهای حسن روحانی نشان از ترس وی دارد»

داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب نوشت: آقای روحانی بوی شکست شنیده است. اظهارات نامتعارف حسن روحانی در همدان به شکل محسوسی نشان از شدت یافتن نگرانی ایشان از احتمال شکست در انتخابات دارد و به همین منظور ظاهرا ایشان عزم خود را جزم کرده تا روزهای آخر تبلیغات انتخابات را با شاذگوئی  و از طریق دامن زدن به دوگانه «دیو و دلبر» تا اقبال عمومی را به نفع خود تغییر دهد.

این که مشارالیه در بخشی از سخنانش در همدان می‌فرمایند«اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده‌روهای ما هم دیوار خواهد بود(!) آنها می‌خواستند پیاده‌رو  زنانه و مردانه ایجاد کنند(!)، مصداق قابل وثوقی از اهتمام روحانی برای کوبیدن بر طبل دیو و دلبر محسوب می‌گردد.

در دوم خرداد 76 نیز کمپین محمد خاتمی مطابق و مشابه اظهارات امروزه روحانی، رقیب خاتمی (ناطق نوری) را متهم می‌کردند که در صورت پیروزی پیاده‌روها را از طریق دیوارکشی زنانه- مردانه خواهند کرد!

تنها نکته مغفول در این میان آن است که جناب روحانی فرزند زمانه خود نیستند و التفاتی به این ندارند که اینک نه معدل شعور سیاسی جامعه ایران هم‌تراز 76 است و نه ایشان استعداد این همانی‌سازی از دوگانه «خاتمی-ناطق» با دوگانه «رئیسی-روحانی» را در بشره خود مشهود دارند.

روحانی توجه به این واقعیت ندارد که «منقار مرغ انجیرخوار کج است»! لذا رویکرد غیراخلاقی ایشان در هیولاسازی از چهره رقیب فاقد ضمانت اجرا است خصوصا آنکه دوسیه ایشان طی تمام سالهای بعد از انقلاب سازگار با کسانی است که امروز روحانی می‌کوشد ایشان را هیولا القا کند.

واقعیت آن است بی‌وقعی به واقعیت‌های میدانی و تاسی به رویکردهای غیراخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی آن هم توسط یک ملبس به لباس روحانیت توهین به شعور اجتماعی جامعه و نوعی عوام‌فریبی مدرن است.
سجادی همچنین درباره این سخن روحانی که گفته بود «خواست جوانان ما فقط این نیست که به آنها احترام گذاشته شود بلکه خواست شان این است که کشور به دست آنها اداره شود» نوشت: جناب روحانی طوری حرف می‌زنند کانه با دسته نابینایان طرفند!

برادر محترم- با نشاندن مشتی ]...[  بر کرسی‌های وزارت، کهنسال‌ترین کابینه را در طول تاریخ جمهوری اسلامی به نام خود رقم زده‌اید و اکنون گندم نمایانه مبادرت به جوفروشی می‌فرمائید؟! جهدتان برای مانایی در قدرت مفهوم است اما مستدعی است برای مخاطب نیز ارزنی از شعور قائل باشید.

 

گزارش سایت ضد انقلاب از رشد سریع و چشمگیر رأی رئیسی

یک سایت ضد انقلابی نسبت به رشد چشمگیر آرای سیدابراهیم رئیسی ابراز نگرانی کرد.

«ایران وایر» به قلم یکی از همکاران شبکه دولتی بی‌بی‌سی نوشت: در نظرسنجی داخلی و خارجی روزنامه اخیر، رشد معنادار و سریع آرای ابراهیم رئیسی را نشان می‌دهند. نظرسنجی‌ها ایسپا و مؤسسه ایپو از رشد آرای رئیسی خبر می‌دهند. بدنه ستادهای انتخاباتی رئیسی مدت‌هاست که فعالند. سعید جلیلی در طول چهارسال گذشته به اغلب استان‌های ایران سفر و برای انتخابات 96 برنامه‌ریزی می‌کرد. این سفرها منجر به تشکیل هسته‌های ریز و درشت عملیاتی شد که پس از کناره‌گیری جلیلی و اعلام حمایت او از رئیسی به طور طبیعی در خدمت او قرار گرفتند. این گروه‌ها فعال هستند و یاد گرفته‌اند چگونه اقشار حامی خود را سازماندهی کنند.

کمپین رئیسی در نمادسازی از او و دادن تصویر رویدادهای انتخاباتی شلوغ و پرتحرک موفق بوده است. آنها با شعارهایی چون سید محرومان، سید فقرا، سید مستضعفان، ابراهیم زمان و... موفق به جلب نظر لایه‌های مذهبی و محروم شده‌اند. حمایت اغلب چهره‌های برجسته مذهبی و اصولگرا و شعارهای یارانه محور و ایجاد دوگانه فقیر- غنی نیز مؤلفه‌های کمکی در جلب توجه به او بوده‌اند.

اغلب رسانه‌های مؤثر اصولگرایان برنامه‌های رئیسی را به خوبی پوشش می‌دهند. مناظره‌ها به ترسیم تصویر مثبت از رئیسی کمک کرده‌اند.

از سوی دیگر تلاش‌های مخالفان رئیسی که به طور عمده بر تخریب سوابق وی متمرکز بوده، از فراگیری و تأثیرگذاری کافی برخوردار نبوده است.

این سایت ضد انقلاب با طرح این سؤال که چرا رشد رأی رئیسی مهم است؟ نوشت: در سه پیروزی مهم انتخاباتی در سال‌های 76، 84 و 92، کاندیداهای پیروز از ته جدول با سرعت رشد بالا موفق به ایجاد موج و جریان‌های انتخاباتی و اجتماعی شده و خودشان را به صدر کشانده‌اند. این تجربیات، اهمیت تعیین کنندگی و بار روانی «رشد رأی» را نشان می‌دهد.

در تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا که امروز منتشر شده، پاسخ دهندگان در مقابل این سؤال که اگر فقط روحانی و رئیسی در انتخابات باشند، به چه کسی رأی می‌دهید، 38/7 درصد گفته‌اند به رئیسی و 47/7 درصد گفته‌اند به روحانی. از این نظر هم رئیسی شاهد رشد رأی جالب توجهی بوده و رأی دهندگان در او شخصیتی در تراز رئیس‌جمهور شدن یا مقابل رئیس‌جمهور مستقر ایستادن را بیش از پیش یافته‌اند. چنین یافته‌هایی می‌تواند بگوید او اکنون خطرناک‌ترین رقیب روحانی است. خطری که روحانی نیز آن را دریافته و بخشی از تقابل روزهای اخیر او و رئیسی را می‌توان در این چارچوب معنا کرد.
 

میدل‌ایست آن‌لاین: روحانی بازنده جنگ کوخ‌نشین‌ها و کاخ‌نشین‌هاست

سایت خبری میدل ایست آن‌لاین در گزارشی ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تصریح کرد اگر جنگ میان کوخ‌نشین‌ها و کاخ‌نشین‌ها پدیدار شود، حسن روحانی بازنده خواهد بود.

میدل ایست آن‌لاین نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، جنگ میان فقیر و غنا است و اگر انتخابات به میدان رقابت میان زاغه‌نشین‌ها و کاخ‌نشین‌ها تبدیل شود، حسن روحانی می‌بازد.

این نشریه نوشت: در نخستین مناظره تلویزیونی نامزدها سیدابراهیم رئیسی وعده داد که یارانه پرداختی به قشر فقیر را سه برابر خواهد کرد.

این نشریه افزود: «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران نیز خود را نامزد 96 درصد در مقابل 4 درصد توصیف و وعده داده که به جمعیت بیکار ایرانی، یارانه پرداخت خواهد کرد. مردم از بی‌تاثیری توافق هسته‌ای ناراضی هستند.

این نشریه عنوان کرد: بی‌شک ایران تنها کشوری نیست که میان قشر فقیر و مرفه‌اش فاصله وجود دارد. اوایل سال جاری، مجمع جهانی اقتصاد گزارشی را منتشر کرد که در آن اشاره شد که افزایش نابرابری درآمد و ثروت اصلی‌ترین شاخص شکل‌دهنده جهان، طی یک دهه آینده است.

این نشریه خبری افزود: رویکرد ایرانی‌ها به ثروت و نابرابری در وهله اول، ناشی از برخورداری این کشور از یکی از بزرگترین ذخائر هیدروکربن جهان است و این مسئله به مردم ایران، این احساس را متبادر کرده که در یک کشور سرشار از نعمت زندگی می‌کنند.

میدل ایست آنلاین ادامه داد: ثانیا جمهوری اسلامی برگرفته از اندیشه آیت‌الله خمینی(ره)، مستضعفین را بر مستکبرین، و زاغه‌نشینان را بر کاخ‌نشینان برتری داده است.

این نشریه افزود: در یک نظرسنجی صورت گرفته از ایرانیان، 42 درصد از شرکت‌کنندگان مشکل بیکاری را اصلی‌ترین دغدغه‌شان عنوان کردند.

فریده فرحی از دانشگاه هاوایی می‌گوید: اصلی‌ترین مسئله، اقتصاد، بیکاری و نوع مدیریت آن است. روحانی به میزان زیادی به سرمایه‌گذاری خارجی اتکا کرده و این در حالی است که این سیاست برای اقتصاد مقاومتی فایده‌ای نداشته است.

این نشریه افزود: جریان منتقد دولت مدت‌هاست که پرداخت حقوق‌های بالا به تکنوکرات‌های نزدیک به حسن روحانی را مورد انتقاد قرار داده است. روحانی برای اینکه دوباره انتخاب شود بایستی به جای جر و بحث با سایر نامزدها، این پیام را انتقال دهد که چه کسی مدیر بهتری است یا اینکه با آنها در دادن وعده به قشر فقیر رقابت کند. اگر انتخابات به میدان رقابت میان زاغه‌نشین‌ها و کاخ‌نشین‌ها تبدیل شود روحانی می‌بازد.


 




خراسان
 

بررسی نحوه اقامه نماز در ادارات آغاز شد
 

بر اساس بخشنامه روزهای اخیر یک مقام مسئول اجرایی به همه سازمان ها و نهادهای دولتی، تاکید شده با توجه به آغاز ارزیابی مدیران بخش های مختلف این دستگاه ها، مخاطبان ابلاغیه باید نسبت به تهیه و اعلام عملکرد خود در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اقدام و موضوعاتی چون تشکیل کمیته اقامه نماز در آن دستگاه، داشتن امام جماعت و ارائه گزارش دستگاه به ستاد اقامه نماز را به عنوان ملاک های اصلی این ارزیابی در نظر بگیرند.


 

ایران



احتمال تمدید ابطال تحریم‌های ایران

المانیتور به نقل از «لورا روزان» از روزنامه‌نگاران برجسته امریکایی نوشت: احتمال دارد «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری امریکا معافیت‌های بین‌المللی از اعمال تحریم‌های هسته‌ای علیه تهران را تمدید کند. بر این اساس، دولت ترامپ طرح تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را برای یک دوره چهارماهه دیگر تمدید می‌کند. به گزارش ایلنا، طرح تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران باید هر چهار ماه یک بار تمدید شود و در آخرین مرحله «باراک اوباما» رئیس ‌جمهوری سابق ایالات متحده امریکا طرح تعلیق این تحریم‌ها را امضا کرده بود. بخش دیگری از تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران نیز باید هر 6 ماه یک‌بار تمدید شود. «رکس تیلرسون» وزیر خارجه امریکا نیز در گزارشی که ماه گذشته میلادی و در راستای گزارش دولت به کنگره ارائه کرده بود، تصریح کرد که ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

پاسخ توئیتری ابوطالبی به جلیلی


معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری در پست توئیتری به سعید جلیلی پاسخ داد و نوشت: «برجام، چه خوب باشد چه بد، دو دشمن دارد: ترامپ و شما؛ تفاوت در عدم صداقت با مردم است: ترامپ می‌خواهد آن را پاره کند و جنابعالی از ترس عدم رأی مردم اجرا!» جلیلی مسئول مذاکرات هسته‌ای در دولت قبل نوشته بود: «چرا وقتی به گفته خودتان امریکا برجام را نقض کرد، حتی نتوانستید شکایت کنید؟ چون بند 37 در برجام وجود دارد!»


سخنرانی یاسر هاشمی در دانشگاه آزاد مشهد ناتمام ماند


سخنرانی یاسر هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ظهر دیروز در دانشگاه آزاد مشهد ناتمام ماند. بهزاد قاسمی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد مشهد دراین خصوص به ایسنا گفت:  متأسفانه عده‌ای با دادن شعار علیه دولت در سخنرانی آقای یاسر هاشمی اغتشاش ایجاد کردند.  دوستانی که چهار سال پیش در سخنرانی خواهر ایشان در آمفی تئاتر را شکستند، الان مقداری روحیه‌شان تلطیف شده و به شعار دادن اکتفا کردند.  این فعال دانشجویی طرح این عقیده که متأسفانه تمام تریبون‌ها، صدا وسیما، رسانه ملی و... دست آنهاست و برنمی‌تابند که بگذارند مخالفان‌شان هم صحبت کنند، افزود: به دلیل شعارهای مکرر برخی دانشجویان سخنرانی آقای هاشمی نیمه‌تمام ماند. سخنرانی یاسر هاشمی با موضوع ناگفته‌های آیت الله هاشمی در آمفی تئاتر دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد مشهد در حال برگزاری بود که پس از گذشت حدود ده دقیقه از آغاز سخنرانی یاسر هاشمی عده ای با سر دادن شعارهای مکرر علیه  دولت مانع از ادامه سخنرانی او شدند.


مقتدی صدر خواستار مذاکره میان ایران و عربستان شد

رهبر جریان صدر عراق از ایران و عربستان خواست خویشتنداری خود را حفظ کرده و برای حل اختلافات به مذاکره «جدی و سودمند» بپردازند. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر در بیانیه‌ای با اشاره به درگیری‌های رسانه‌ای بین برخی کشورها در منطقه گفت: من از همگان و در رأس آن ایران و عربستان می‌خواهم تا خویشتنداری خود را حفظ کنند و تنش را کنار بگذارند. مذاکره جدی و سودمند بین این دو کشور امنیت و امان را به منطقه بازخواهد گرداند و آغازی برای پایان جنگ طایفه‌ای در هر مکانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 43
  • روحانی AE ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    گذشت زمانی کسی به حرفاتون اهمیت میداد ما مردم خوب میدونیم چه خبره به خودتون زحمت ندین این تو بمیری از اوناش نبست
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      75 42
      البته هم مردم می بینند و هم شما می دانید ، حالا خود را به نادانی زدن هم یه ...
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      خداحافظ روحانی/ شعار هر ایرانی
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      روحانی فقط برو.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    89 53
    عکس هم فتوشاپ نیست دیگه؟ ما که چیز دیگه ای دیدیم
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      39 13
      بیناییتون سالمه !
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      24 10
      از کجا دیدی
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    دورد بر رییسی
  • گرسماسر IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    فقط روحانی!!!
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      69 25
      روحانی وجهانگیری از عزت مردم ایران و قانونمندی حرف میزنن ولی مخفیانه ودور از چشم ملت و مجلس رفتن سند ننگین2030 امضا و یک سال اجرا کردن این یعنی چی......هرکی یه ذره غیرت تو وجودشه نباید به روحانی رای بده...
  • اسدی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    روزگار این ملت را این اصلاح طلب نما ها ومداد رنگیها به اینجا کشاندند/ درود بر قالیباف
  • هانیه IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    روحانی هیچی جز بازنده ای نیست حالا با این حرفهایی که خودش هم اعتقادی ندارد میخواهد انطرفیها را خوشحال کند
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    بزرگترین شکست تاریخ در انتظار اصلاح طلبان اشراف و غربزده هست . با چنان آرای کوبنده ای ضربه فنی بشن که به خوابم نبینن .خوش آمدی رئیسی عزیز
  • ایمان IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    دلم به حالت میسوزه مشرق حتی ارزش جواب دادنم ندارید بهرحال چند روز دیگه به محمود نیاز دارید تا واستون اب بیاره
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      63 17
      پس چرا خونت رو کثیف کردی؟ حیف نبود خاطرت مکدر شه گلم
  • محسن IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    اون موقعی که هر چی دلتون میخواست به خورد مردم میدادین گذشت خدا وکیل فکر میکنین مردم کور هستن تبلیغات اتوبوسی رو نمیبینین.فیلم اتوبوس هاتون تو تمام شبکه های اجتماعی هست و بچه های ۷ ساله هم الان به این آگاهی رسیدن دیگه
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      30 43
      برو امدنیوزت رو نگاه کن چرند نگو دیروز همه دیدن اصفهان چه غوغایی بود
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      32 46
      خوب البته اتوبوسهای روحانی همه جا سرویس میدادن
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    66 17
    با توکل بر خدا و خدا ترسی و سپردن امور به مدیران مجرب و متخصص جهادی میتوانیم ظرفیتهای معطل تولید را فعال سازیم ؛ ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. مردم نیز بر اساس فرهنگ متعالی و جهان شمول اسلام بر این باورند که ولو اهل اقری امنو و تقوا لفتحنا علیهم برکات من سمائ و الاعرض و لکن کذبوا فاخذناهم بما کانو یکسبون(ایه 96 اعراف)
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    89 34
    #روحانی_برو
  • حمید IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    90 40
    درود به شرفت قالیباف که اینجوری از رئیسی و کل هوادارانش حمایت کردی دمت گرم
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    48 6
    رو سیاهی جمعه معلوم میشود بعد اقایان باید به غلط کردن بیفتند ؟
  • علی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    71 59
    روحانی بروجان خودت
  • علی ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    81 55
    روحانی برو
  • شیده IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    75 35
    به احترام شهدای هسته ای .... درود بر رئیسی ... رای ما قالیبافی ها سید ابراهیم رئیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس