ویژه ها

پرهیز از اشرافی گری، مردم داری، بی اعتمادی به غرب و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات کشور از ویژگی های رئیس مجلس یازدهم است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** دلواپسان از دولت روحانی توقعات ماورایی داشتند

«جلال میرزایی» فعال اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «به نظر می‌آید انتظارات از رئیس جمهور  در دولت ابراهیم رئیسـی برخلاف دولت روحانی است و بعضی افراد در تلاش هستند توقعات مردم از دولت بی جهـت بالا نرود. برخی جریان‌ها انگار فراموش کرده‌اند که تا آخرین روزهای دولت دوازدهم از حسـن روحانی انتقاد می‌کردند و توقعات ماورایی هم از حسن روحانی داشتند».

میرزایی در ادامه گفت: «نگاه جناحی دلواپسان در دولت روحانی کاملا مشهود بود و آنها هر روز از دولت روحانی یک خواسته داشتند، اما هم اکنون که دولت جدید بر سر کار آمده است، در سخنان خود اعلام می‌کنند که نباید از دولت توقع‌های زیادی داشت، که البته درست هم هست».

دلواپسان از دولت روحانی توقعات ماورایی داشتند/ عصبانیت اصلاح طلبان از عملکرد قالیباف در مجلس

جریان اصلاح طلب در پی آن است تا با ترفندهای مختلف کارنامه بسیار ضعیف دولت روحانی را تطهیر کند.

آیا انتظار ساخت مسکن در دولت روحانی، توقع ماورایی بود!؟ چرا حتی یک واحد مسکن اجتماعی در 8 سال گذشته ساخته نشد!؟ آیا انتظار ساخت پالایشگاه و نیروگاه هم توقع ماورایی بود!؟

حامیان دولت روحانی نگران و آشفته هستند؛ چرا!؟ به این خاطر که افکارعمومی کارنامه دولت رئیسی را با دولت روحانی مقایسه خواهد کرد. بر همین اساس باید دولت رئیسی از همین ابتدا مورد هجمه و تخریب قرار گیرد تا اقدامات مثبت دولت به چشم نیاید.

** عصبانیت اصلاح طلبان از عملکرد قالیباف در مجلس

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «آقای قالیباف کلید حل مشکلات زیر پای شماست» نوشت: «فرمایش آقای قالیباف مبنی بر اینکه حاضر است برای حل مشکلات مردم، کفش هر کسی را واکس بزند، باعث شد که هر انسان منصفی به دلیل این دغدغه‌مندی و روحیه ایثار و فداکاری، کلاهش را به احترام او از سر بردارد. ولی از طرف دیگر، من را به یاد داستان «فقیر و گنج‌نامه» که در دفتر ششم مثنوی آورده شده است، نیز انداخت. در آن داستان چنین آمده است‌: فرد فقیری که از فرط فقر (پیچیده‌بودن نظام مسائل کشور) عرصه بر او تنگ شده بود، مدتی طولانی در نماز و دعایش از خداوند رزقی (کلید حل مشکلات) را منتها بدون ‌سعی و تلاش درخواست می‌کرد، تا از این سختی‌ها نجات یابد، تا آنکه شبی در خواب به او الهام شد در میان کاغذپاره‌های فلان کتابفروشی گنج‌نامه‌ای‌ است (نقشه حل مشکلات) به آنجا برو، گنج‌نامه را پیدا کن و در خلوت طبق آن عمل کن تا به گنج بزرگی دست یابی».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «فقیر دوباره دست به کار نظارت‌های میدانی شد اما چون گنج یافت نمی‌شد، به نیایش با خدا برخاست و با دلی شکسته از او خواست تا راز آن را برایش بگشاید. همان دم هاتفی غیبی به او گفت: دستور بر این بود تیر را در کمان نهی، که (چه کسی) گفته بود زه کمان را بکشی!؟ حالا برو تیر را درکمان بنه اما بگذار تیر خودبه‌خود از کمان فروافتد و زه آن را نکش. فقیر به همین طریق عمل کرد و در همان مکان یعنی زیر پای خود گنجی عظیم را یافت».

در ادامه این یادداشت آمده است: «پس با عنایت به مراتب فوق کلید تمامی مشکلات کشور زیر پای خود آقای قالیباف یعنی در مجلس نهفته است که به تعبیر حضرت امام(ره) در رأس امور قرار دارد. زیرا به اعتقاد خود نمایندگان، مجلسی‌ها موظف به ریل‌گذاری هستند و دولت‌ها به مثابه لوکوموتیوها تنها می‌توانند روی ریل احداثی آنها حرکت کنند».

دلواپسان از دولت روحانی توقعات ماورایی داشتند/ عصبانیت اصلاح طلبان از عملکرد قالیباف در مجلس

رسانه های اصلاح طلب سالهاست که از قالیباف کینه به دل دارند. از شهرداری تهران تا مجلس یازدهم. قالیباف در شهرداری تهران و همچنین در مجلس یازدهم، مدیریت جهادی را سرلوحه فعالیت خود قرار داد.

اما مدیریت جهادی، به مذاق جریان اصلاح طلب خوش نیامد. این طیف بازدیدهای میدانی قالیباف در مجلس یازدهم را نیز آماج تخریب و تخطئه قرار داد.

حالا این روزنامه اصلاح طلب با توهین به رئیس و نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم در خانه ملت را ناتوان از حل مشکلات کشور قلمداد کرده است.

پرهیز از اشرافی گری، مردم داری، بی اعتمادی به غرب و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات کشور از ویژگی های رئیس مجلس یازدهم است.

به این مثال توجه کنید؛ «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفته بود: «زمانی در دانشگاه فقط می‌خوابیدم و ۸ میلیون می‌گرفتم اما الان صبح تا شب و دور از خانواده مشغول کار هستم و این حقوق مجلس فاجعه است. بعداً نگویند چرا نماینده دزد شد. مدیر را باید تأمین کنید تا فساد ایجاد نشود. می‌گویند برای اسلام کار کن! تا کی؟ »!

نکته قابل تأمل اینجاست که این نماینده سابق با این دیدگاه و روش کار در مرداد 99 با حکم محمدباقر نوبخت(معاون روحانی) به سمت ریاست سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد. رسانه های اصلاح طلب طرفدار این قبیل مدیران هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    9 1
    اصلاح طلبهای پرو واقعا نفهمیدکه رو... گندزدبه مملکت ورفت
    • دیدگا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      7 0
      از روحانی هیچ توقعی نداشتیم جز اینکه اوضاع رو بدتر نکنه! از جیب مردم رو توی بورس غارت نکنه! نرخ ارز رو بالا نبره تا دلارهای خودش رو به مردم گرون بفروشه! مدام کالاهای اساسی و بنزین و غیره رو گرون نکنه!مردم رو بدبخت نکنه! اختلاس و دزدی و رانت خواری و حقوق های کلان رو تموم کنه! اینها توقعات نجومیه؟!؟!؟ خدایا این جماعت چقدر رو دارن عاخه؟! چرا دست از سر این مملکت بر نمیدارن؟!؟!
  • DE ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    7 1
    این دلواپسان غرب اصلاحاتچی ها نق نقو هرچی دلشون میخواد بگن جهادی ها باید بی اعتنا به این افراد بی مسئولیت که عامل همه این مشکلات هستند ، کار خودشون رو انجام بدهند تا گشایش ها یکی یکی ایجاد شوند و به جنگ ایزائی اصلاحاتچی ها که فقط اتلاف وقته و دلسوزی تو کارشون نیست، اصلا توجه نکنند.
  • سعید IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    6 0
    روزنامه ش... همان شریک دزدان نفوذی در جمع کاروانیان سریال هشت بهشت است، کاروانیان هرکدام به نوبت حکایتی تعریف مینمودند تا اولین قافله سر برسد تا با آن همراه شوند،
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 0
    لعنت بر نفاق، لعنت بر فریب، لعنت بر .... و در یک کلام لعنت بر اصلاحات
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    9 0
    دلواپس در برابر بی غیرت. اصلاح طلبان به هرکس غیور و نگران اوضاع مملکت باشد. مب گویند دلواپس، چون خود بی غیرت هستند.
  • سید IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    6 0
    شرایط روحی اصلاح طلبان تـ...ع آور در اثر نابود شدن پایگاه جعلی اجتماعی شان پس از چند انتخابات اخیر، بسیار بدتر از آن چیزی است که پیش بینی می شد و چنان به هم ریخته و مشوّب است که اصحاب رسانه ای شان آرزوهای خود را به عنوان تحلیل ارائه می دهند! جالب آن که یادشان رفته است که روحاانی تا شش ـــ هفت سال ندانم کاری هایش را به پای دولت احمدی نژاد می گذاشت و اصلاح طلبان هم آن را تأیید می کردند؛ اما آقای رئیسی هنوز نیامده همه مشکلات را ناشی از حضور ایشان می دانند و گویی روحانی مملکت گل و بلبل را تحویل داده است و رئیس جمهور جدید بلد نیست اداره اش کند! یکی نیست به اصلاح طلبان تهــ.... آور بگوید اجازه بدهید داور سوت شروع بازی را بزند بعد شما پای حریف را قیچی کنید! عقده ای ها!!!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 0
    اگر فرض کنیم که اصلاح طلبان راست میگویند ، باید عرض کنیم که توقعات ماورایی از قول های ماورایی ی روحانی و اعضای دولت ایشان در مورد بهبود معیشت مردم و چنان رونق اقتصادی که میخواستند ایحاد کنند که مردم به ۴۵۰۰۰ تومن احتیاج نداشته باشند سرچشمه میگیرد / کسانی که مدعی اند اختیار نداشتند و بدشانسی اوردند و مشکلات رو به دولت قبل (دولت ی احندی نژاد ) و تحریم و ترامپ و چرخ و فلک و... مرتبط میکردند بیجا کردند قول بمردم دادند / شما که عرضه تحقق خواسته های بقول خودتون ماورایی مردم و‌‌ را نداشتید میخواستین بمردم قول الکی ندهید که توقعشون بالا برود / مردم به شما و دولت ی روحانی ۸ سال فرصت دادند که مشکلاتشان را حل کنید و نکردید و مشکلات را با بی تدبیری افزایش دادید و مورد نقد و انتقاد و اعتراض مردم قرار کرفتید / شما اصلاح طلبان هم اگر انتظار و نقدی دارید بعد از ۴ سال یا ۸ سال اکر ی رئیسی بقولهاش عمل نکرد اونوقت بیاین انتقاد کنید / انتقاد و انتظار شما از دولت بصورت کامل تشکیل نشده ی رئیسی به حل یکشبه مشکلات مضحک و غیر عاقلانه است
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 0
    نویسنده آن یادداشت من بودم و اصلا چنین مقصودی را دنبال نمی کردم من برای آقای قالیباف احترام زیاد قائلم و چون او برای نظام مسائل کشور دنبال راه حل می گشت من به ذهنم قانون انتخابات رسید . منتهی شیطنت رسانه ای در این وسط صورت گرفت. و خبرآنلاین تیتر یادداشت را به گونه دیگر تغییر داد. وگرنه ارادت ما به ایشان همچنان باقی خواهد بود
  • DE ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    دلواپسان از دولت روحانی توقعات ماورایی داشتند. توقع داشتند تحریمها را بردارد چرخ اقتصاد را بچرخاند دیوار بین فقیر و ثروتمند نکشد دلار سه هَزار نشود واین موضوعات زیر که خود روحانی قول داد و صدها قول دیگر.. ..۱- فقرزدایی؛ ۲- بهبود وضعیت رفاهی و افزایش درآمدها؛۳- توانمندسازی روستاها؛ ۴- افزایش یارانه دهک‌های پایین؛ ۵- توسعه بیمه و افزایش مستمری مددجویان و حقوق بازنشستگان و کارمندان؛
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    میرزائی پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی و لیست سیاه اف ای تی اف نبود چرا قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس