حسین کمالی

دبیرکل حزب اصلاح‌طلب کار گفت: تعداد کسانی که در جریان اصلاحات از سیستم سرمایه‌داری حمایت می‌کنند، از مدافعان طبقات ضعیف جامعه بیشتر است.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت: دبیرکل حزب اصلاح‌طلب کار گفت: تعداد کسانی که در جریان اصلاحات از سیستم سرمایه‌داری حمایت می‌کنند، از مدافعان طبقات ضعیف جامعه بیشتر است.

حسین کمالی درباره چنددستگی میان اصلاح‌طلبان خبرگزاری ایلنا گفت: یکی از موضوعاتی که امروز با دوستان‌مان در مجموعه اصلاح‌طلبان داریم این است که یک مانیفست و تعریف مشخصی از اصلاح‌طلبی ارائه نکرده‌ایم که تحت این عنوان تغییر و تحولاتی متفاوت را ایجاد کنیم. جامعه نیز تعریف واضحی از اصلاح‌طلبی ندارد و مردم نمی‌دانند مجموعه اصلاح‌طلبانی که قرار است جامعه به آنها اعتماد کند و کار را به آنها بسپارد، چه اهداف و وظایفی داشته و باید چه کارهایی را انجام دهند؟

وی افزود: اینکه جریان اصلاحات در زمینه سیاست، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و محیط‌زیست چه خط‌مشی را دنبال می‌کند، مشخص نیست.

وی گفت: بعضی از اصلاح‌طلبان بر این باور هستند که چون نسبت به طبقات ضعیف و فقیر کم‌توجهی شده، جامعه تمایلش را به این جناح از دست داده است. چرا که بزرگ‌ترین مشخصه این جریان که در ادامه جریان خط امام محسوب می‌شود؛ حمایت از طبقات ضعیف و فقیر بود. این در حالی است که دبیرکل یکی از احزاب اصلاح‌طلب گفته است ما نماینده طبقه متوسط هستیم و طبقات ضعیف و فقیر را نمایندگی نمی‌کنیم. با توجه به اینکه اکثر جامعه امروز نزدیک به خط فقر یا زیر خط فقر است به صورت خودجوش اعلام می‌کند که با اکثریت جامعه قطع ارتباط کرده‌ایم. این خود عامل بزرگی برای ایجاد فاصله بین اصلاح‌طلبان و جامعه است.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: باید این موضوع را جداگانه بررسی کنیم که به چه کسانی اصلاح‌طلب می‌گویند؟ چه بیانی دارند و مانیفست آنها چیست؟ امروز در جریان اصلاحات کسانی که از سیستم سرمایه‌داری «آدام اسمیتی» دفاع می‌کنند نسبت به کسانی که از طبقات فقیر و ضعیف جامعه دفاع می‌کنند؛ بیشتر هستند. امروزه نظرات «اسپنسر» جامعه‌شناس معروف، جریان و اصالت یافته است. او می‌گفت طبقات ضعیف به نفع طبقات ثروتمند و قوی باید حذف شده و نباید به آنها کمک کرد و کمک به ضعفا را ظلم در حق ژن‌های برتر می‌دانند.

کمالی بدون اشاره مستقیم به عملکرد دولت ائتلافی روحانی گفت: ما سیاست‌هایی را وضع کردیم که طبقات ضعیف و فقیر را روزبه‌روز ضعیف‌تر و فقیرتر می‌کند. ما زشت‌ترین نوع سرمایه‌داری را داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    شیطان طلبان دنیاپرستو.وای بحالسون در هنگام مرگ توبه خاهن کرد لکن چه سود
  • نیما IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    دنیا را فتح خواهیم کرد
  • سید IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    اصلاح طلبی در ایران همان امتداد غربزدگی ای است که از انقلاب مشروطیت به بعد نضج گرفت و کعبه آمالش انگلیس و فرانسه بود و در این زمان آمریکای شمالی هم به آن افزوده شده است!!!
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    اصلاحاتچی ها ی لیبرالیست و غربگرا قطب نماش شون از کار افتاده ، اونا فکر می کنند تو امریکا و انگلیس دارند زندگی می کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس