عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۴ شهریور

ادعاهایی همچون افزایش کودک ربایی در ایام محرم، افزایش افسردگی، افزایش خودکشی، تخریب محیط زیست، غفلت از فقرا و...بارها از سوی طیف اصلاح طلب مطرح شده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** سیاه پوش کردن شهر، خودکشی را افزایش می‌دهد!

روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «آیا رنگ تشیع سیاه است؟» نوشت: «از نظر روانشناسی رنگ‌ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث حالت تهوع شود. به همین خاطر است که در هواپیما از رنگ سیاه هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. رنگ سیاه، نماد ظلمت است، شادی و انبساط خاطر را از بین می‌برد و زمینه خودکشی در افرادی را که در بحران‌اند، افزایش می‌دهد. این رنگ آثار روانی مخربی دارد. در یک پژوهش نشان داده شده هنگامی که یک پل که رنگش سیاه بود و خودکشی‌های بسیار روی آن انجام می‌گرفت را به رنگ سبز تغییر دادند، آمار خودکشی بر روی آن به میزان قابل توجهی کاهش یافت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوشخراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت بخش عاشوراست...موافقان سیاه‌پوشی می‌گویند: مخالفان سیاه‌پوشی همان وهابیون سعودی هستند. در پاسخ باید گفت که اتفاقاً این خود وهابیون هستند که رنگ سیاه را برای خود برگزیده‌اند. گروه‌هایی مثل طالبان و داعش و جبهه النصره که ریشه وهابی دارند، در رنگ سیاه غوطه می‌خورند و حتا پرچم داعش سیاه است...سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است».

در روزهای اخیر و همزمان با ایام عزاداری امام حسین (ع)، رسانه‌های اصلاح طلب بارها به حرمت شکنی علیه عاشورای حسینی اقدام کرده‌اند.

ادعاهایی همچون افزایش کودک ربایی در ایام محرم، افزایش افسردگی، افزایش خودکشی، تخریب محیط زیست، غفلت از فقرا و...بارها از سوی طیف اصلاح طلب مطرح شده است.

این سیاه نمایی‌های بیهوده در حالی است که حضور پرشور و شعور زن و مرد و پیر و جوان و کودک در مراسم عزاداری امام حسین (ع)، هر ساله نسبت به سال گذشته، افزایش چشم گیری پیدا می‌کند.

حضور آحاد مردم در مجالس ایام محرم، عشق است و شور و شعور و عزاداران با هر توان مالی با اشتیاق در پی آن هستند که در این ایام در برپایی خیمه عزای سالار شهیدان سهیم باشند.

هرکسی به نوعی در برپایی این مجلس سهیم است حتی به اندازه شستن چند استکان در هیات عزاداری یا جفت کردن کفش عزاداران یا جارو کشیدن زیر پای عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع).

اما گویی این عاشقی به مذاق عده‌ای خوش نمی‌آید و به هر طریقی در پی دهن کجی به آحاد مردم هستند.

مشکل حمله کنندگان به مجالس محرم، نه محیط زیست است و نه رسیدگی به فقرا و نه خودکشی، مشکل این جماعت با مغناطیس حسینی است؛ مغناطیسی که کلیمی و زرتشتی و مسیحی را هم جذب می‌کند.

** ترکان: باید در دولت و مجلس هم شخصی مانند رئیسی داشته باشیم

«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «در چند وقت اخیر و با ورود آقای رئیسی به قوه قضائیه مقابله با فساد جان‌گرفته است و نقطه امیدواری اینجاست مقاماتی که مرتکب فساد درون سیستم شده‌اند، درحال شناسایی هستند و من از این موضوع که آقای رئیسی در برخورد با فساد جدی هستند بسیار خشنودم. ایشان مبارزه با فساد را از لایه‌های بالای قوه قضائیه آغاز کردند. با این شیوه می‌توان تا حدودی جلوی رانت خواری را گرفت. هر چند که در حال حاضرفساد بسیار گسترده شده و در هر سه قوه رخنه کرده است. باید در هر قوه فردی مانند آقای رئیسی حضور داشته باشد که با فساد برخورد کند».

ترکان در ادامه با افشاگری درباره یکی از اقدامات دولت روحانی گفت: «در زمان وزارت آقای طیب‌نیا سیستم‌های مدرن نرم افزاری برای کنترل گمرک، بنادر، انبارداری و حساب‌ها به قیمت ۷۰۰ میلیارد تومان خریداری شد که متأسفانه با رفتن ایشان متوقف شده است. اگر این سیستم فعال شود هیچ فردی نمی‌تواند خطا کند. این اقدام یکی از همان ابزارهای کنترلی است که می‌تواند جلوی فساد را بگیرد. من از وزیر جدید دارایی می‌خواهم که مسیر و سیستم آقای طیب نیا را ادامه بدهد. نباید با رفتن آقای طیب نیا این سیستم و این روش متوقف شود».

وی تاکید کرد: «رانت خواری یک موضوع است و تعبیه کردن رانت یک موضوع دیگر. همه می‌دانیم که رانت توسط دولت‌ها تعبیه می‌شود. در بررسی این موضوع نباید انگشت اتهام را به سوی سرمایه داران گرفت چرا که رانت‌جویی شغل سرمایه‌داران و جزء طبیعت آنهاست در واقع آنچه باید مورد مراقبت و مواظبت باشد تعبیه کردن رانت توسط دولت‌هاست. آن‌هایی که رانت را تعبیه می‌کنند فساد را می‌سازند».

در زمان تبلیغات ریاست جمهوری در سال ۹۶، اصلاح طلبان در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی، به دروغ پراکنی علیه رقبای روحانی پرداختند. در همان مقطع ادعا شد که اگر رئیسی در انتخابات پیروز شود، در پیاده روها میان زنان و مردان دیوار کشیده و دلار ۵ هزارتومان شده و کشور به وضعیت بحرانی خواهد رسید.

اما در ماههای اخیر و پس از آنکه آقای رئیسی، ریاست قوه قضاییه را بر عهده گرفت، این ادعاها بیش از پیش رنگ باخت. مردم بارها اعلام کردند که رئیسی واقعاً دیوار کشید، اما میان مفسدین و مردم.

نکته قابل توجه در مصاحبه ترکان با روزنامه ایران، افشاگری وی درباره مبارزه با فساد در دولت است. دولتمردان باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا سامانه پیشرفته مورد اشاره در اظهارات ترکان، کنار گذاشته شده است؟! این اقدام با اظهارات دولتمردان درباره لزوم شفافیت و مبارزه با فساد، تناقض دارد.

** محمود صادقی: دولت روحانی، تحریم‌ها را شکست و گشایش ایجاد کرد!

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «دولت شعارهایی داده و و در بخش‌هایی مثل شکستن تحریم‌ها موفق بوده و مردم نیز طی یکی دوسال دیدند که چقدر گشایش ایجاد شد و تورم از بالای ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد رسید، رشد اقتصادی از منفی ۶ درصد به مثبت ۶ درصد رسید و زمینه‌هایی برای رونق اقتصادی فراهم کرد. ولی به دلایلی که مهم‌ترینش خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها بود ورق برگشت. اکنون نیز باید این علل و عوامل بیان و به مردم اعلام شود؛ از آمریکا و ترامپی که از برجام خارج شدند و تحریم‌ها را بازگرداندند تا عوامل داخلی که برای ناکامی برجام زمینه‌سازی کردند».

کارشناسان بارها تاکید کرده‌اند که علت اصلی مشکلات فعلی در کشور، سوءمدیریت در دولت است. اما اصلاح طلبان با سرپوش گذاشتن بر این موضوع، همچنان قصور و تقصیرهای دولت را به گردن دیگران می‌اندازند.

نکته قابل توجه اینجاست که علیرغم کوچک شدن سفره مردم در پسابرجام، اصلاح طلبان مدعی هستند که گشایش ایجاد شده است!

«پروانه مافی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- تیر ۹۸- در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشته بود: «متأسفانه بخش مهمی از نتایج حاصل از وضعیت اقتصادی به مدیران دولتی برمی گردد...اعتقاد بر این است که مشکلات سیستم مدیریت در کشور می‌تواند بیش از تحریم‌ها و فشار دشمنان بر پیکرها اقتصاد ضربه وارد کند. وضعیت حاصل از این سیستم در مدیریت اقتصادی نشان داد که زمان افزایش نرخ ارز به ۱۹ هزار تومان قیمت برخی از کالاهای وابسته به آن مثل خودرو دو برابر شد ولی زمان کاهش این نرخ در مرز ۱۴ هزارتومان نه تنها ما کاهش قیمت نداشتیم بلکه قیمت خودرو بیش از ۵ برابر نیز افزایش پیدا کرد!».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    72 1
    تورم افسارگسیخته و افزایش 300 درصدی قیمت مسکن باعث کاهش ازدواج و افزایش افسردگی بین جوانان و افزایش آمار خودکشی می شود.
    • مجید SE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      67 8
      کلا حضور دولت روحانی و ظریف باعث افسردگی و خودکشی هست
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      20 3
      اتفاقا فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) باعث افسردگی و زیان میشه
  • احمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    64 12
    خودکشی اصلاح طلبان را افزایش می دهد؟
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      11 2
      باید دستگاه قضایی با این حرمت شکنی ها برخورد کنه
    • حمید IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      9 8
      همه چیز را سیاسی دیدن دارد ما ملت را نابود میکند
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    51 9
    روزنامه اصلاح طلب وقتی تومردی شهر را قرمز پوش میکنیم.
    • بوشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      2 0
      شهر را آذین و کنسرت پاپ و کارناوال و ...........
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    56 20
    برخلاف ادعای افسادطلبان در ماه های حرام (محرم و صفر) آمار سرقت و جرم و جنایت به شدت کاهش پیدا می کند.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    33 10
    مشکل امروز رسانه های ایران قلم بدستها و خبرنگاران آموزش دیده بی بی سی و موساد هستند.جانسون که الان نخست وزیر انگلیسه این قضیه رو لو داده بود.باید فکری بحال این قلم بدستهای مزدور کرد.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    36 24
    محرم وسیاهپوشی برای امام حسین علیه السلام حال معنوی مردم خصوصا جوانان را بهتر میکند.
  • محمد IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    25 5
    در مورد مخالفان عزای امام حسین علیه السلام این شعر رو می نویسم: سنگ ناقابل اگر کاسه زرین بشکست قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    30 10
    مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی و افزایش فاصله طبقاتی و تبعیض و فقر که نتیجه عملکرد 32 ساله اصلاح طلبان و کارگزارانی هاست باعث افزایش خودکشی شده است نه محرم و سیاه پوش کردن در و دیوارها !
  • لارستان بزرگ IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    30 17
    تف بر شرفتون بیاد که هنوز حقیقت حسین بن علی را نشناخته اید و مدام به این شور و شعور الهی حمله میکنید اون از سلبریتی های بیسواد و این هم از قلمفرسایان بی خبر...هنوز زحمت به خودشون نمیدن که روایات معتبر در باره تاکید بر اقامه عزای حسینی و استحباب سیاهپوشی در این ایام حزن واندوه را بخوانند...امان از لقمه های شبهناک و نعوذ بالله حرام که انسان را از این چراغ هدایت دور میکند و به سپاه یزید نزدیک و نزدیکتر!!
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    26 40
    چرا تکبر دارید و در برابر حرف درست موضع گیری می کنید. رنگ سیاه در اسلام مکروه است و هیچ کدام از امامان از آن استفاده نکرده اند.
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      16 4
      برای عزاداری همه جای دنیا سیاه میپوشن تو اسلام هم فقط هنگام نماز پوشیدن لباس سیاه مکروه هست
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      11 1
      کمی مطالعه بیشتر داشته باشید
    • م SE ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      5 10
      کسانی که منفی دادند یعنی حدیث معروف واحکام شرعی مراجع شیعه را قبول ندارند انوقت خودشان راانقلابی ودینی میدانند ودیگران را کافر میپندارند . اینها گمراهان اخرالزمانی اند.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    35 8
    قلب ناصبی و منافق بواسطه هیچ رنگی ، روشن نمیشود چنانکه با هیچ رنگی تاریک نشده
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      26 13
      اصلاح طلبان مصداق بارز فی قلوبهم مرض هستن.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      18 10
      این حرف ها ادامه پروژه دختر آبی ست والا دردهه محرم هم از پرچم ها و سربندهای قرمز و سبز استفاده میشود وحتی بعضی از دسته جات لباسهای سفید یک دست با شال سبز و قرمز استفاده می کنند .
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      15 12
      آقای صادقی، چی زدی؟!
  • SE ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    36 4
    اشکال نداره شما اصحال طلبها هرچه کمتر شوید اوضاع کشور بهتر میشود
  • مجید IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    39 6
    همیشه دشمنان دین از محرم و صفر می ترسیدند تازگی ندارد.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      18 14
      آیا کارکنان روزنامه همدلی به حرفی که می زنند معتقد هستند و از پوشیدن لباس مشکی در محرم برای جلوگیری از خودکشی امتناع می کنند ؟؟
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      13 0
      آیا کارکنان روزنامه همدلی و این نویسنده ؛ اقوام خودشون هم از دنیا برن رنگی غیر از مشکی میپوشند؟؟؟؟؟ فک کن بری ختم آبی بپوشی قرمز نارنجی حتی سفید به نظرم اینا همش به خاطر دشمنی با امام حسینه وگرنه دلیل دیگه ای برای این اراجیف نمیشه پیدا کرد
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    17 12
    با سلام و عرض تسليت به امام زمان عج صاحب عزاي ايام سوگ حسيني به جهت اسائه ادب اصلاح طلبان به ساحت ماه محرم جهت اطلاع صاحب امتياز اين روزنامه كسي هست به نام شجاع پوريان كه از نمايندگان مجلس ششم و از امضاكنندگان نامه عليه رهبري بود وي با تفكرات تند در زمان نجفي شهردار قاتل تهران بعنوان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران منصوب شد و الان هم بعنوان مشاور فرهنگي حناچي شهردارفعلي فعاليت ميكند حال جاي تأسف است از امثال حاج آقاي ابوترابي امام جمعه موقت و اعوان و انصارش كه از شهرداري اين چنيني با اين معاونين و مشاورين حمايت ميكنند!؟ اي امام حسين ع خودت اين موجودات را به سزاي عمل خويش برسان ممنون از مشرق عزيز
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    16 10
    شجاع پوريان مدير مسوول روزنامه همدلي مشاورعالي فرهنگي حناچي شهردار تهران تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    18 9
    مشرق لطفا به سيستم قضايي گوشزد كنيد تا با اين نامردها برخورد كنند ممنون
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    23 5
    همه چیز ایجاد افسردگی میکنه جز بی کفایتی و بی عرضگی و ... دولت روحانی که نوجب تورم بی سابقه شده!!!
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    30 1
    فضای مذهبی خودکشی رو کاهش میده اینو همه میدونن.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    22 11
    شما افسادطلبان مردید شهرها را قرمز پوش میکنیم خوبه ؟
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    13 3
    اصلاح طلبان خط گرفته بی بی سی.ودیگر رسانه های معاند. خیال کردند با گفتن این اراجیف.می توانند.خورشید عاشورا خا موش کنند ولی.با گفتن چنین مهمالاتی خودشان در مقابل مردم.حقیر وکوچک می کنند.عشق. امام حسین. جذابیتی دارد که نا خود آگاه دلها را به سمت خود جذب می کند. وهمایش. بیست میلیونی تشکیل می دهد.که در دنیا بی نظراست.. استاد شهید مطهری می فریاید اگرکسی ماننده امام.حسین .که.تمام خانواده اش وتمام هستیش. در راه خدا بدهد. وآنگونه راضی به رضای خدا باشد. اگر پیدا کردید حسین را رها کنید وبه سمت اوبروید که هرگز پیدا نخواهید کرد..عاشورا معلم زمانه است که هرکسی به اندازه درک وفهم خود از آن توشه می گیرد نه
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    14 13
    این اطلاعات وسیع در باره خودکشی را بعد خودکشی نجفی بدست اوردید یا قبلش
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    26 0
    هر که با آل علی درافتاد، ورافتاد
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    11 10
    چطور تورم 400درصدی همه احتیاجات اولیه بشر دریکسال خودکشیرو بیشتر نمیکنه اما عزاداری برای امام حسین خودکشیرو بیشتر میکنه.چرا درخالی کردن پشت وانه ذخیره ارزی کشور با دلار 4200 تومنی وتقسیم 60 تن طلا بدلخاه بعضیهاهیچ اعتراضی ازطرف کدخدا لیسان نشد.اما دشمنی بااهل بیت وال علی افتخارشون شده
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    12 6
    حتما افساد طلبان توصف خودکشی هستند‌
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    7 0
    در عصر ساسانيان، هنگامي که بهرام گور در گذشت، ولي عهدش يزدگرد سياه پوشيد: چهل روز سوگ پدر داشت راه بپوشيد لشگر کبود و سياه وقتي فريدون در گذشت نيز بازماندگان و سپاهش جامه سياه پوشيدند: منوچهر يک هفته با درد بود دو چشمش پر از آب و رخ زرد بود سپاهش همه کرده جامه سياه توان گشته شاه و غريوان سپاه
  • FR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    14 1
    بقول دوست کامنتی مون اصلاح طلبان تهوع آور ....
  • DE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    13 11
    شاید این غرب پرست ها راست میگن مراسم و سنت عاشورا داره مشتشون و کج روی هاشون رو حضرت عباسی باز میکنه و دچار افسردگی های عمیق شدندومجبورند که خودشون رو نفله کنند!
  • FR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    14 11
    والله مراسم تاسوعا وعاشورا واشعار مداحانی مانند میثم مطیعی تاثیر یکسال معالجه ضد افسردگی را دارد وروح را صیقل میدهد3754
  • سید رضا IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    15 10
    عامل اصلی خودکشی ؛ قلب هایی است ، که افسادطلبان ، با تزریق یاس و ناامیدی ، سیاهشان کرده اند !!
  • سید CH ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    6 1
    اصلاح‌طلبان تهوع آور، کاسبان افسردگی و خودکشی!
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    11 12
    تاکور شود هردوچشمهای خودتان پدر مادر خواهر برادر زن فرزندتان به قول معروف رنگ مشکی را عشقه آنهم مشکی که در را محبوب ارباب باشد حسین ع باشد
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    4 1
    حب دنیا ، مال شبهه باعث قتل تو شد پر شدن شکم ها از مال حرام سیاهی برای اباعبدالله را برنمی تابد
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    4 1
    رئیسی الان دیوار کشیده، میان مفسدین و مردم
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    5 5
    اینا از شکوه مراسم های محرم عصبانی شدن
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      1 2
      عصبانی باشن و از این عصبانیت بمیرن
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    5 1
    یک سوال؟! آیا پوشیدن لباس رنگی با جیب خالی و برگزاری کنسرت و تماشای فوتبال توسط زنان مطلقه و دختران فراری، میتواند میزان خودکشی را کاهش دهد و شادابی در جامعه افزایش دهد؟!!
  • US ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    3 0
    "روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «آیا رنگ تشیع سیاه است؟» نوشت: «از نظر روانشناسی رنگ‌ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و...…….... " احسنت به اینهمه هوش و ذکاوت که با تحقیقات روانشنایی هم همراهه! یکی از علايم موثقی که به تحقیقات این روانشناسان بزرگ صحه میذاره اینه که الان معلوم میشه که چرا اکثر مردها در روز ازدواجشان کت و شلوار سیاه میپوشند!
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    7 1
    فکر کنم که درصد خودکشی خود و خانواده زن فرزند پدر مادر خواهر برادر را در ببن اسهال طلبها ویران طللب ها روبه افزایش میدهد وبه یاری خداوند نسل شان بزودی با مرگشان رو به انقراض ونابودی می رود
  • US ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    1 1
    «از نظر روانشناسی رنگ‌ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و می‌تواند…" احسنت به اینهمه هوش و ذکاوت که با تحقیقات روانشنایی هم همراهه! یکی از علايم موثقی که به تحقیقات این روانشناسان بزرگ صحه میذاره اینه که الان معلوم میشه که اکثر مردها در روز ازدواجشان کت و شلوار سیاه میپوشند چون افسرده هستند!
  • رحیم IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    9 2
    انشاا... درمراسم عزای بزرگان اصلاحات وسران فتنه از رنگهای شاد استفاده میکنبم تا روحشان شاد بشه
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    1 1
    خود اعراب واسه عزاداری چه رنگی استفاده می‌کنند؟ پاکستانی‌ها که سفید می پوشند.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    2 2
    اصلاح طلبان با موضع گیری در برابر عظمت امام حسین علیه السلام دارن گور خودشان تا میکنن! منتظر سقوط در گور باشید!
  • ناشناس IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    1 1
    چه عجب این ترکان یه حرف درست و حسابی زد
  • صادق IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    3 1
    آهای پفیوزهای اصلاح طلب خودکشی های خودتون راکه دیگرجای برایتان توی کشورومردم نداری به مروم نسبت ندهیدکه خیلی خیلی زودریشه ی تمام شماخودفروختگان ازاین کشورجمع خواهدشد
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    5 0
    روزنامه همدلی؟!!!! چطوره تو هم به جای استفاده از جوهر مشکی از جوهر سفید!!! استفاده کنی تا مردم افسرده نشن.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      2 0
      خیلی عالی بود این پیام تودهنی محکمی بر دهان یاوه گویان روانی و اسهال طلب متعفن بد بو ناشی از وطن فروشی دین فروشی غیرت فروشی این کفتار های دربار یزدیان زمانه
  • جلیل رسولی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    1 0
    کسانی که دم ازدلسوزی می زنندومیگویندرنگ سیاه افسردگی حالت تهوع وهزاربدبختی دیگرازاین فرهنگ میگویند،به نظرمن اینهاکه بااسلام اهل بیت ودین مشکل دارن چطورمیتوانندبرای رضای خدابه خلق خداخدمت کنند.اینهاهیچ دردی ندارندوهیچ هدفی نمی شناسندجزبرندازی حکومت که رهبری آن فقطازخداوقرآن اهل بیت پیروی میکند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    3 0
    لباس مشکی امام حسین.(ع)، پرچم و نشانه است. یه نوع نماده. بفهم
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    2 0
    یه دفعه وسط محرم، آقایون اصلاح طلب یاده مضرات رنگ مشکی افتادن. آخه آدم انقدر ضایع
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    4 0
    مرگ بر منافق
  • امیر IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    3 0
    همیشه شنیدیم وخوندیم همه حرمت ماه محرم رو نگه میداشتند عرق خورهای قدیم توبه میکردند در رحمت خدا باز میشه مطمئنا فساد کمتر حالا این جماعت بی عقل وایمان میخان به ملت چی میگن مردم در جواب چی باید بگن؟
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    شما هم اگر پدرت به رحمت خدا لباس سفيد به ژوش و تا او را به خاك نسپردي براي مادرت شوهر پيدا كن كه يك موقع خودكشي نكند.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    انفاقا در ایام محرم افسردگی کمه جرم کمه لباس سیاه میپوشیم ولی شادنریم در باطن ارامش داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس