ویژه ها

در برجام قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران ملغی نشد، بلکه همگی در قطعنامه 2231 تجمیع شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** روحانی «شیخ دیپلمات» است که به دنبال وحدت ملی است

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «بازگشت شیخ دیپلمات» به قلم «محمد قوچانی» از بازداشت شدگان فتنه 88 نوشت: «برجام که امروز احیای آن در دستور کار دولت سیدابراهیم رئیسی قرار دارد با خروج پرونده ایران از وضعیت امنیتی به وضعیت سیاسی توانست تکنیک قطعنامه در برابر قطعنامه را به کار گیرد و با قطعنامه ۲۲۳۱ پرونده را از ذیل شورای امنیت خارج کند و هر ۶ قطعنامه قبلی علیه ایران را ملغی سازد و این برای نخستین بار در تاریخ سازمان ملل بود که کشوری با ۶ قطعنامه و تحریم‌های شدید اقتصادی، نظامی، نفتی ذیل فصل ۷ منشور ملل متحد توانست حتی همه قطعنامه‌های قبلی را با امضای اعضای دائم شورای امنیت و بدون رای مخالف هیچ عضوی لغو کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «روحانی پس از ۸ سال «شیخ‌الرئیس» بودن به نقش تاریخی خود یعنی «شیخ دیپلمات» بازگشته است. اولین توئیت او علیه طالبان و جنایت داعش خراسان علیه شیعیان قندوز بود و توئیت جدید او یادآوری نقش شورای عالی امنیت ملی...حسن روحانی نه مانند ابوالحسن بنی‌صدر اپوزیسیون شده است، نه مانند سیدمحمد خاتمی رهبری جناح منتقد؛ اصلاح‌طلبان را بر عهده گرفته است، نه مانند محمود احمدی‌نژاد به سوی در خروجی نظام جمهوری اسلامی می‌رود و گرچه مانند هاشمی‌رفسنجانی هم مسئولیتی حاکمیتی برعهده‌اش نگذاشته‌اند اما در موقعیتی مشابه «بیرون از حاکمیت در درون نظام» جمهوری اسلامی مانده است».

سازندگی در ادامه تصریح کرد: «روحانی نه‌تنها از تداوم توافق هسته‌ای در دولت سیدابراهیم رئیسی خوشحال است بلکه می‌خواهد این پیام را بدهد که برای تداوم صلح راهی جز وحدت ملی وجود ندارد. عرصه سیاست خارجی جای نزاع نیست؛ عرصه‌ی همدلی است. به همین علت سکوت روحانی در دو ماه گذشته هوشمندانه بوده است تا مانع دوقطبی تازه ای در سیاست خارجی کشور شود؛ تقسیم‌بندی جناح‌ها به «با برجام» و «بر برجام»؛ جناح‌بندی‌ها مهم نیست، مهم امنیت ملی ایران است؛ شیخ دیپلمات بازگشته است! ».

روحانی «شیخ دیپلمات» است که به دنبال وحدت ملی است/ مدیریت و تدبیر مهم‌تر از ساده‌زیستی و مردمی بودن است

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، نمی توان لقب «شیخ دیپلمات» را برای روحانی به کار برد. برجام، محکم ترین دلیل در این خصوص است.

متاسفانه دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور سابق به زبان دیپلماسی و زبان مذاکره آشنا نبوده و علیرغم کارنامه سیاه آمریکا در توافقات بین المللی، امضای مقامات این کشور را تضمین نامیده و روی قول شفاهی آنان نیز حساب باز کردند.

اگر آقای روحانی «شیخ دیپلمات بود» در پسابرجام با افزایش تحریم ها و افزایش حدود 10 برابری قیمت دلار مواجه نمی شدیم. این ها در حالی رخ داد که دولت سابق به واسطه برجام در قلب راکتور هسته ای بتن ریخت و چرخ سانتریفیوژها را متوقف کرد و ذخایر اورانیوم غنی شده که حاصل تلاش دانشمندان و نخبگان ایرانی بود را به خارج از کشور منتقل کرد!

برخلاف ادعای نویسنده یادداشت مذکور، در برجام قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران ملغی نشد، بلکه همگی در قطعنامه 2231 تجمیع شد. با این تفاوت که پیش از آن ایران به قطعنامه ها رسمیت نداده بود، اما این بار با امضا پای برجام و قطعنامه 2231 به آن ها اعتبار بخشید!

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که روحانی در پی وحدت و انسجام ملی است. این ادعا در حالی است که یکی از ویژگی های بارز روحانی در 8 سال دولت تدبیر و امید، جنجال آفرینی، حاشیه سازی و دامن زدن به دوقطبی های کاذب بوده است.

متاسفانه آقای روحانی در دوران ریاست جمهوری بارها منتقدان را با الفاظ زشت مورد تحقیر و توهین قرار داد. بی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند و...بخشی از القابی است که وی به منتقدان منتسب کرده بود.

«حسن رحیم پور ازغدی» چندی پیش در توئیتی نوشته بود: «آیا صحت دارد که حسن روحانی بعلت بعضی پرونده های فساد یا تخلف از وظایف قانونی و شکایت بیش از نیم میلیون از مردم(تاکنون) از وی، می‌خواهد بدون محاکمه، از کشور گریخته و مقیم انگلستان شود؟ ».

** مدیریت و تدبیر مهم‌تر از ساده‌زیستی و مردمی بودن است

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «مدیریت و تدبیر مهم‌تر از ساده‌زیستی و حتی مردمی بودن است. در واقع این مهم است که یک مدیری ساده‌زیست و مردمی بوده و حواسش به نحوه هزینه شدن بیت‌المال باشد ولی از آن مهم‌تر این است که مسوول و مدیر کشور از آن میزان مدیریت و تدبیر برخوردار باشد که با یک تصمیم غلط یا ضعیف، میلیاردها دلار از سرمایه کشور را هدر ندهد».

روحانی «شیخ دیپلمات» است که به دنبال وحدت ملی است/ مدیریت و تدبیر مهم‌تر از ساده‌زیستی و مردمی بودن است

بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب به دلیل آلودگی به اشرافی گری و نگاه ارباب-رعیتی به مردم، روحیه مردم داری و مردمی بودن را کسر شأن برای یک دولتمرد می داند. این طیف ساده زیستی مسئولان را ریاکاری جا زده و بازدید میدانی و سفرهای استانی را نیز مصداق بی اطلاعی مسئول مربوطه از مشکلات معرفی می کند.

چندی پیش «محمد هاشمی رفسنجانی» فعال اصلاح طلب گفته بود: «مدیری که اطلاع ندارد و می خواهد به صورت میدانی کسب اطلاع کند مدیر نیست اگر هم اطلاع دارد و می رود و هزینه گزاف روی دست مردم و بیت المال می گذارد در علم مدیریت، محبوبیتی ندارد».

از نگاه بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب، یک دولتمرد باید در هیات مدیره دهها شرکت خصوصی حضور داشته باشد و در ویلای هزار و چندصد متری ساکن باشد و سرمایه چند صد میلیاردی داشته باشد.

یک دولتمرد واقعی باید میکروفون خبرنگار خانم را پرت کند، به نساختن مسکن برای مردم افتخار کند،  با کفش وارد چادر زلزله زدگان شود، با توهین و تحقیر به طرف مقابل بگوید «خودت بمال»، به کشاورز زحمت کش با توهین بگوید «سبوس بخور»، مسافر فرودگاه را با تکبر، تحقیر کند.

داشتن زبان و رفتار خاضع و عذرخواهی ازاشتباهات و نواقص و توجیه نکردن، عاملی مهم در ترمیم اعتماد و امید است و یک دولتمرد باید واجد این ویژگی ها باشد.

** دولت و قوه قضاییه در مسیر اصلاح و بهبود اوضاع حرکت می کنند

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «رئیسی از قبل عنوان کرد که به‌عنوان یک نیروی مستقل وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد و به همین دلیل خود را زیاد وام‌دار جریان‌های سیاسی نمی‌دانست. به همین دلیل تعهدی نداشت که از نیروهای اصولگرایان در کابینه خود استفاده کند. کابینه رئیسی از بسیاری از جهات یک کابینه خاص و متفاوت است و به نظر می‌رسد رئیسی تلاش می‌کند دولتی تشکیل بدهد که با دولت‌های گذشته متفاوت باشد. یکی از نشانه‌های بارز این رویکرد نیز استفاده از چهره‌های جدید در کابینه بود که زیاد وابستگی سیاسی به جریان اصولگرایی نداشتند و جز چهره‌های شناخته‌شده جریان اصولگرایی محسوب نمی‌شدند...دولت رئیسی تلاش می‌کند چهره متفاوتی نسبت به گذشته از خود بروز بدهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: ««در قوه قضائیه نیز شاهد تحولاتی هستیم که نسبت به گذشته مثبت ارزیابی می‌شود. به عنوان مثال بازدیدهای میدانی که رئیس قوه قضائیه از زندان‌های کشور انجام دادند برای شناخت واقعیت  وضعیت زندان‌های کشور موثر بوده است. این اقدامات اصلاحی نشان دهنده تحولات مثبتی است که در کشور صورت گرفته است. به نظر می رسد این رویکرد نیز آینده ادامه داشته باشد. تغییراتی که قوه قضائیه در برخی تصمیمات که سبب مشکلات قضائی برای مردم شده است صورت داده نشان دهنده شناخت مناسبی است که رئیس جدید قوه قضائیه از وضعیت قضائی کشور دارد».

روزنامه آرمان در ادامه تاکید کرد: «آقای اژه‌ای سال‌ها در قوه قضائیه فعالیت داشته‌اند و به خوبی و با چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی دستگاه قضائی آشنا هستند. این وضعیت در دولت نیز وجود دارد و آقای رئیسی به دنبال تغییرات و اصلاحاتی در مدیریت کشور هستند. هدف اصلی آقای رئیسی نیز این است که دولتی متفاوت نسبت به گذشته شکل بدهد و به شکلی عمل کند که فارغ از شائبه‌های سیاسی مشکلات کشور حل شود».

روحانی «شیخ دیپلمات» است که به دنبال وحدت ملی است/ مدیریت و تدبیر مهم‌تر از ساده‌زیستی و مردمی بودن است

در روزهای گذشته «محمود علیزاده طباطبایی» حقوقدان اصلاح طلب گفته بود: «در این ۱۰۰ روزی که آقای محسنی اژه‌ای به‌عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شده است، صحبت‌ها، برخوردها و اقدامات وی بسیار منطقی و معقول بوده است».

همچنین «نعمت احمدی» فعال اصلاح طلب و وکیل پایه یک دادگستری در هفته های گذشته گفته بود: «رییس قوه قضاییه در طول این ۱۰۰ روز به اندازه ۱۰ سال روسای سابق قوه قضاییه کار کرده است ... ظهر روز انتصاب رییس قوه قضاییه، با برخی افراد از جمله من تماس گرفته و کانالی برای ارایه نظرات تعریف شد و کنار آن، اقدامات رییس قوه قضاییه شروع شد که برخی از آنها در نوع خود کم‌نظیر و بی‌نظیر است».

عفوهای بی‌سابقه، اعزام هیات‌های چند ده نفره به زندان به منظور بررسی چندباره پرونده‌ها و اعطای آزادی یا مرخصی منتج به آزادی از دیگر اقدامات اعتمادساز آقای اژه‌ای است که باعث شده حتی در بین زندانیان و خانواده آنها هم اعتماد به قوه قضاییه بیش از پیش شود

چندی پیش «علی بهادری‌جهرمی» رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه گفته بود: «اگر بخواهم یک عنوان کلی برای اقدامات ۱۰۰ روز گذشته آقای اژه‌ای ذکر کنم، به نظرم می‌تواند «ورود به جزئیات در عین مدیریت کلان» محور آن باشد.  این خصیصه نتایجی را درپی داشته است: تابوشکنی به نفع مردم، تحول به همراه تعالی، خروج دستگاه قضا از مواضع انفعالی در کنار رویکردهای فعالانه و مساله‌محور و در نهایت هم افزایش امید».

بهادری‌جهرمی در ادامه تاکید کرد: «آنچه منجر به این اقدامات مثمر شده‌است، پشتوانه چند ساله کار قضایی آقای اژه‌ای است که باعث شده‌است ایشان بر نقاط ضعف و گره‌های قوه قضاییه اشراف کامل داشته‌باشند. دلسوزی آقای اژه‌ای هم چاشنی همه اینهاست. خروجی این مجموعه این است که به تعبیر برخی از کارشناسان، آقای اژه‌ای فراتر از انتظارها ظاهر شده‌است».

در حال حاضر دولت آقای رئیسی نیز با سر لوحه قراردادن مدیریت جهادی، اقدامات تحولی قابل توجهی را انجام داده است. جوانگرایی، ساده زیستی، مردمی بودن، پرهیز از ایجاد جنجال و هیاهو، اعتماد به توان داخلی، بی اعتمادی به دولت های سلطه گر و...از جمله ویژگی های دولت سیزدهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • میثم IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    13 0
    شیخ دیپلمات یا عامل انگلیس ، هرزمان که بیگانگان به بن بست می خورندعوامل نفوذی آنها دست بکار می شوند. الان هم بیگانگان عوامل نفوذی خود را فعال کردند. از ظ....گرفته تا روح....عوامل پشت پرده . که هرکدام مأموریت خاص خودشان را دارند. نیروهای امنیتی و قضایی متأسفانه به ساده گی از کنار این اظهار نظر می گذرند.
    • بیچاره IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      9 0
      شیخ دیپلمات انگلیسی که رسانه های داخلی انگلیسی و نوچه هاش دارن بزکش میکنن. لامصب چه پوستی داره چه رنگ و لعابی داره. یک انگلیسی تمام عیار. وقتی محاکمه و اعدام نمیشه همین میشه که شروع میکنن به بزک کردن و توجیه خیانت هاش و گندکاری هاش
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 29
      خدا به شهید رجایی و باهنر رحم کرد که شهادت روزیشان شد وگرنه شما اونها رو هم امروز عامل بیگانه میدانستید
  • ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    11 0
    روزی نامه اعتماد بداند منحصرا در عالم خلقت لومبوندن شماها و سوارشدنتان بر اریکه قدرت ثروت ملت مدیریت نیست سوء نظر به مال و ملت با استفاده از قدرت ملی است.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      5 0
      همین یگ سال اخیر بود که اصلاح طلبان تهوع آور به انحاء گوناگون انتساب حسن روحانی به خود را به واسطه افتضاحاتی که او در سیاست و اقتصاد به هم زده بود، انکار می کردند! اما گویی از آن جایی که دروغگویان کم حافظه هستند، اکنون فراموش کرده اند و بار دیگر تمام قد وی را مورد پشتیبانی خود قرار داده اند!!!
  • FR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    8 0
    چقدر عجله دارید بابا شیخ دیپلمات تان تازه داره مزه مزه میکنه که دوباره چطوری نمایش های انچنانی بدهد ! ولی هر چقدر آن رییس جمهورها توانستند کارستان خودشان را بکنند این شیخ بنفش هم میتونه !
  • SE ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    10 0
    با وحدت و مساعدت با دشمنان ایران هسته ای را به باد داد، برجامچای را روی دست ایران گذاشت، به غرب اطمینان داد که در برابر خروج از برجام و عدم اجرای تعهداتشان هیچ اقدامی نخواهد کرد و حاضر است برای رضایت غرب هر بلایی سر مردم و اقتصاد ایران بیاورد ولی به برجامچای پایبند باشد. تدبیر در جهت وادادگی و خدمت به غرب و وحدت با دشمنان در این حد را شاهان قاجار هم نداشتند
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 18
    روحانی هرچه بود از این دولت کارآمدتر بود
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      10 0
      مثلا چی بود؟
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      15 0
      بله قطعا همین طور است هر موقع این دولت تونست دلار را ده برابر کند یعنی از 3هزار تومان به 30هزار تومان برساند آن موقع دولت رئیسی در حد و اندازه دولت حسن روحانی است.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      5 0
      حرف رایگان نزن تازه دو ماه گذشته احمق هر وقت دلار ۳۰۰ هزار تومان شد بعد بیا حرف بزن
    • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 10
      روحانی ۴ سال اولش عالی بود از رئیسی تا الان که چیزی ندیدیم
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      8 0
      روحانی در مجموع........ما هم نبوده و نیست!!!!
    • SE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      6 0
      تصویر ماه روی آب بوده، لرزان و ترسان در برابر کدخدا فقط اطاعت کرده و حاضر به دستبوسی ترامپ مانند رئیس جمهور بزدل صربستان هم بود
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    13 0
    شیخ دیپلمات نه بگو ابو موسی....
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    11 0
    جالبه این اصلاح طلب ها از ضعف حافظه مردم خوب بهره برداری میکنند. این ریس جمهوری که سفره و جیب مردم را ده برابر کوچک کرد الان 2 ماه از رفتنش نگذشته دارند فرش قرمز برایش پهن می کنند و حلوا حلوا برایش می کنند. یعنی خاک بر سر ما حقمان است هر چه بر سرمان بیایید
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    9 0
    شیخ دیپلمات یا شیخ بی سواد با مدرک قلابی ؟!
  • DE ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 0
    روحانی «شیخ دیپلمات» است که به دنبال وحدت ملی است/ من از وحدت ملی خیلی خوشم میاد چون به بهانه وحدت ملی آشتی ملی را استارت میزنیم و همه با هم آشتی میکنیم و خصومت ها و وطنفروشی ها و رانتخواریها و دزدیها و پسر خاله بازیها و خیانتها در برجام.....را فراموش میکنیم و از فردای روز وحدت ملی یا همان آشتی ملی کنتورها صفر میشوند و دزد و رانتخوار و وطنفروش میشوند مساوی با مردم زجر کشیده و قانون رعایت کرده و از فردای آشتی ملی هرکس باز میرود دنبال همان کار قبلی خود . ملت دنبال بدبختی خودشان و دزد و رانتخوارها و وطنفروشان هم دنبال خیانت خودشان .فقط کنتورها صفر شده و دزدان و خیانتکاران بدون جریمه ادامه میدهند.
  • محمد IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    9 0
    یه مدت از دست این به اصطلاح شیخ دیپلمات خلاص شده بودیم بازهم برگشت عوضی
  • DE ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    7 0
    شیخ دیپلمات یا شیخ خانمان برانداز ؟؟
  • salim IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    6 0
    و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون سوره بقره /11
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 0
    اگر کمی شرافت و انسانیت داشته باشید میفهمید دولت احمدی نژاد خیلی بهتر بود دلار از ۹۰۰ تومان به ۳۰۰۰ هزار تومان رسید یعنی ۳/۳۳ برابر شد اما تو دولت روحانی ۱۰ برابر شد و در حال حاضر هواداران روحانی چون هیچ چیزی برای پاسخگویی ندارند فرافکنی میکنند
  • ایرانی US ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    8 0
    حسن روحانی یک .....زبردسته که از اوان جوانی سوراخ دعا را در لباس محترم وارزشمند روحانیت پیدا کرده و بمنظور جلب اعتماد مردم خودش را بلباس روحانیت ملبس نموده و خود را بنام روحانی بمردم شناسانده و اعتماد گردانندگان بالای کشور را جلب کرد ، با دستور وراهنمایی ....،با حیلت الحیل پست ریاست جمهور را تصاحب کرد و نقشه های شوم دولت ....را نعل به نعل اجرا کرد و چنان صدمه ای به ایران و ایرانیان زد که در قرون اخیر سابقه نداشته.
  • روح الله IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    9 0
    دوباره دروغ و دغل و فریب افکار عمومی توسط مدعیان اصلاحات! مثلا این شیخ دیپلمات شما که قراره در آینده ای نه چندان دور ازش قهرمان بسازید با اون زندگی اشرافی و روحیه ضد مردمی و تدبیر و مدیریت نداشتش چه گره ای از مشکلات کشور و مردم باز کرد؟ غیر از اینکه کشور رو دچار مشکلات وحشتناک اقتصادی و فرهنگی کرد! دست بردارید از این بازیهای کودکانه و قبیله گرایی
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    9 1
    آقای محمد قوچانی ! اگر شغل سپنجی سر چهار راه میداشتی بهتر از مجیز گویی شیخ کذاب بود.
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      5 0
      دکترای شیمی بهش لقب میدادی بهتر بود آقای روزنامه نگار
  • US ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 0
    بزارید بوی گند خرابکاریهاش لااقل بره بعد بگید گل کاشته !!؟ جای خرابکاریهاش که سالها می مونه و بعضی از اونا تازه کشف می شه مثل حرف های جدید ظریفتون !همون قهرمان دیپلماسیتون .
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    9 0
    شیخ دیپلمات یا .... ؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 0
    به تاکتیک سیاسی ای که در آن کاری رو که نکردن می فرمایند که کرده اند، چی میگن؟ ایشون حتی اصلاح طلبارو متفرق کرد به نحویکه گفتند روحانی به ما خسارت زد ( البته زمان اتمام تاریخ انقضاش اینرو فرمودن ) همچنین مردم عملا دیگه بیش از این قادر به تحمل تصویرشون نبودن. دقیقا ایشون چه کسانی رو متحد کردن.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    از تو خلاص شد ملت، تو رو کنار گذاشت ملت، دیپلماسی التماسیت حاصلش شد دلار ۳۰ تومن. دروازه بان مالدیو چطوری تو ۱۷ گل خوردی. یادته گفتی دیگران بیان دلار میشه پنج تومن. با تو هم چوب خردیم هم پیاز. حالا آمدی میگی اتحاد ملی! با کی می خوای متحد بشی.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 0
    روحانی و دولتش با تفکر بدون نوکری استکبار زندگی محال است بود. لذا همه تدبیر و امید او دوباره قبول نوکری ایران بود. البته این بار با کنار گذاشتن دانش اتمی و موشکی و دفاعی. در این صورت هم بلای عراق و لیبی بر سرمان می امد. اما متحجرین هم چون عاشق تفکر غلط خود هستند. ملت و کشور را به نوعی دیگر بر باد می دهند. درست مانند داعش و طالبان که حتی اثار تاریخی را هم از بین می برند.
  • . IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    برای سغیر دیپلومات همین بسه که نخالف عزر بنی صدر بوده است
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 0
    روحانی وظیفه ای رو که ننه جونش( ملکه) بهش محول کرده بود به نحو احسن انجام داد ،هی نگید روحانی هیچ کاری نکرد
  • شیرازی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 0
    با آوردن عکس و نام حسن فریدون حالمان را خراب نکنید. اورا به اسم خودش بنامید و روحانیت را آلوده نکنید
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 0
    روحانی ، قوچانی ، ظریفها میدانند کی به دشمن پاس بدهند امابازیکن مرده توپ را استپ نمیکند ! روح سیاه بعضی باعث آزار روحیه ملی است . انشاالله محاکمه بافرار رابطه ندارند که امیدشان حمله آمریکا به ایران است اما زهی خیال باطل ...آقای روحانی من درون گردو هستم کدخدایت ازشکست میترسد وحتما شکست میخورد . قوچانی به پرستش تقریبا هیچها ادامه بده ! نان برای تو داره اما عاقبت همتون سیاهه
  • ایرانی US ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 1
    حیف از واژه مقدس شیخ که برای این مامور شیاد بکار می‌برید
  • سید فروزان CH ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    کلی خندیدیم از لقب شیخ دیپلمات ، اگر خنده‌های مشمئز کننده و ریش زنگ کردن و البسه ایتالیایی،کفش انگلیسی ،عینک آفتابی فرانسوی ،تشریفات در حد دربار پهلوی ،دیپلماسی ایشان بوده ،بله ایشان خیلی دیپلمات تشریف داشته نازی جان
  • DE ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    فلانی «شیخ دیپلم لات» است که به دنبال تخریب وحدت ملی و دو قطبی سازی کشور است. اونهم با مدرک کیلویی دکترا . گرچه از فقاهت خالیست لیکن در وقاحت عالیست
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    تاریخ مصرف فعالیت های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آقای روحانی دیگرگذشته است چرا که در دوران دو دوره چهارساله ریاست جمهوری جز نکبت سیاسی و فقر اجتماعی و خیانت به بیت المال و نفوذ عوامل دشمن در بدنه اجرائی کشورو دهها مشکلات اساسی هم فکران و هم اندیشه های سیاسی اش چیز دیگری به ارمغان نیاورد برای میهن اسلامی مان . لذا اندیشه غیر انقلابی و امام گریز وی در بر گرفته از اندیشه بسیار خطر ناک هاشمی رفسنجانی بود که از امام و رهبری برید و با استیصال تسلیم دشمن و فریب قدرت شیطان بزرگ امریکا شده بود و متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم خسارتی که به ایران وارد ساخت بیشتر از زمان قاجار بود
  • وطن دوست US ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    اولین بار BBC فارسی حسن فریدون را شیخ دیپلمات نامید،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس