ویژه ها

از نظر طیف تندرو اصلاح طلب، هر مسئولی که گره ای از مشکلات مردم باز کند، پوپولیست و عوامفریب است. در سوی مقابل، هر دولتمردی که کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده، ژنرال و قهرمان است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

**پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است!

«پروانه سلحشوری» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم که همسر وی نیز جزو مدیران اقتصادی در دولت روحانی بوده است، در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «بدنه‌ای که به اصلاح‌طلبان رای می‌داد، برای خود شعور و آگاهی عمیق سیاسی قائل است. از قیم‌مآبی و اینکه به آنها بگویند چه زمانی پای صندوق بیایید و چه زمانی نیایید و به چه کسی رای دهید و به چه کسی رای ندهید، خوش‌شان نمی‌آید. تجربه اعتمادشان هم متاسفانه به تلخی منجر شد. بنابراین شخصا بعید می‌دانم این نوبت رای آنها اصلاح‌طلبان باشند».

سلحشوری در ادامه گفت: «متاسفانه اصلاح‌طلبان نیز به‌ جای اینکه تلاش کنند که به مردم نزدیک شوند، ارتباط‌شان با مردم کاملا قطع شده است. کاری که اصولگرایانی مثل آقای رییسی خوب انجام می‌دهند...درست است که این اقدامات را می‌توان «پوپولیستی» توصیف کرد اما به هر حال جواب می‌گیرند. آنها می‌خواهند مردم را پای صندوق رای بکشانند و رای بگیرند و انتخاب شوند که با این روش موفق می‌شوند. اصلاح‌طلبان اما علاوه‌بر اینکه ارتباط‌شان با مردم قطع شده، حتی دوست ندارند نداهای دلسوزانه‌ای را هم که بعضا عده‌ای سر می‌دهند، بشنوند».

پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است! / انصاری راد: مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند

از نظر طیف تندرو اصلاح طلب، هر مسئولی که گره ای از مشکلات مردم باز کند، پوپولیست و عوامفریب است. در سوی مقابل، هر دولتمردی که کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده، ژنرال و قهرمان است.

آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه اقدامات بسیار مهمی انجام داده است. تنها یکی از اقدامات بسیار مهم دستگاه قضا در این مدت، رسیدگی به پرونده اقتصادی دانه درشت ها و مفسدان کلان اقتصادی- آن هم بدون هیچ خط قرمزی- بوده است، به گونه ای که در این مسیر، تخلفات مسئولان قوه قضاییه نیز به صورت ویژه و بدون اغماض رسیدگی شد.

یک نمونه دیگر از اقدامات بسیار مهم قوه قضاییه در دوره ریاست حجت الاسلام رئیسی، احیای واحدهای تولیدی بوده است.

آقای رئیسی- ۱۶ فروردین ۱۴۰۰- با ‌اشاره به وظایف بخش‌های نظارتی و قضاوتی دستگاه قضا برای حمایت از تولید و رفع موانع آن از اقدامات همکاران دستگاه قضا طی دو سال گذشته که موجب احیاء و یا جلوگیری از تعطیلی بیش از دو هزار واحد تولیدی در کشور شد قدردانی کرد و افزود: «در سال گذشته بیش از هزار واحد تولیدی را همکاران تلاش کردند تا سرپا نگهدارند و یا از تعطیلی نجات دهند و یا اینکه اگر قرار است اخلالی در کار آنها ایجاد شود، نگذارند این اخلال اتفاق بیفتد که جای تقدیر و تشکر دارد».

رئیس دستگاه قضا در سال گذشته و همزمان با دومین سال ریاست بر بر قوه قضائیه با ابلاغ «سند تحول قضائی» و «سند امنیت قضائی» تحول دستگاه قضا را از شعار به عمل تغییر جهت داد. در این میان ابلاغ «سند تحول قضائی» شاید مهم‌ترین اقدام ستادی آقای رئیسی در سال گذشته بود که در محافل سیاسی، اجتماعی و حقوقی از آن استقبال گسترده‌ای شد.

حجم بالای عفو و تخفیف مجازات زندانیان نیز از جمله اقدامات بسیار مهم قوه قضاییه در سالیان اخیر بوده است.

سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی و گفت و گوی رودر رو با مردم نیز از جمله اقدامات تحسین برانگیز حجت الاسلام رئیسی در سالهای اخیر بوده است.

حالا پروانه سلحشوری که در دوره نمایندگی خود در مجلس بجای رسیدگی به امور مردم، هر روز مشغول جنجال سازی درباره موضوعات حاشیه ای بوده، این اقدامات را مصداق مردم فریبی نامیده است.

به نظر شما امثال خانم سلحشوری، که خود نماینده مجلس بوده و همسرشان نیز مدیر ارشد اقتصادی در دولت بوده، به مردم بدهکار هستند، یا طلبکار!؟

**انصاری راد:مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند

«حسین انصاری راد» فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «واقعیت این است که مردم دلیل اصلی شکست مدیریت کشور و وضعیت موجود را اصولگرایان می‌دانند. به همین دلیل نیز مردم  اعتقاد و باور خود را نسبت به اصولگرایان از دست داده‌اند. اینکه در بین اصولگرایان اختلاف وجود دارد یا خیر در اولویت بعدی قرار دارد. مساله مهم برای مردم این است که اصولگرایان با عملکرد خود کشور را به این نقطه رسانده‌اند. مهمترین اقدام اصولگرایان در زمانی که در قدرت بودند این بود که اصلاح‌طلبان را کنار گذاشتند و اجازه ندادند کشور به سمت اصلاح حرکت کند. اصولگرایان واقعیت‌های مدیریت کشور را به خوبی درک نکرده‌اند».

انصاری راد در ادامه گفت: «در شرایط کنونی‌ کشور با دو چالش مهم مواجه است. نخست چالش‌های مرتبط با سیاست خارجی و دوم امکان‌پذیر بودن برگزاری یک انتخابات آزاد که جریان‌های سیاسی بتوانند به خوبی درآن رقابت کنند. اگر مردم از جریان اصلاحات به دلایلی مأیوس و ناامید شده‌اند باید این نکته را نیز متذکر شد که جریان اصولگرایی را به کلی کنار گذاشته‌اند و به این جریان به عنوان یک جریان که بتواند مشکلات کشور را حل کند نگاه نمی‌کنند».

پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است! / انصاری راد: مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند

اصلاح طلبان در توهین به شعور و فهم مردم، روز به روز رکوردهای جدیدی ثبت می کنند. در شرایطی که دولت روحانی با اکثریت مطلق اصلاح طلبان، از سال ۹۲ تاکنون روی کار بوده، فعالین این طیف با انکار این واقعیت بدیهی، مدعی هستند که اصولگرایان مسبب و بانی وضع موجود هستند.

گویا از نظر این طیف، این جهانگیری نبود که تصویر او در لباس سوپرمن در رسانه های اصلاح طلب منتشر شد و دلار ۴۲۰۰ تومانی به عنوان فتح الفتوح این مدیر دولتی عنوان شد.

برجام را هم حتما مخالفان ظریف امضاء کردند و قرارداد توتال و کرسنت را نیز حتما طیف منتقد زنگنه امضا کرد. نعمت زاده و ترکان و حسین فریدون و مهدی جهانگیری و مهدی آخوندی هم حتما از اقوام درجه یک منتقدان روحانی بودند.

** تلاش دولت برای دستاوردسازی برای برجام

«علی ربیعی» سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «آنچه از راه برجام به‌دست آمد، جلب اعتماد قاطبه ملت‌های جهان نسبت به صلح‌آمیز و تحت نظارت بودن برنامه‌های هسته‌ای ما بود...بدون برجام و با ادامه سوءظن نسبت به نیات و جزئیات برنامه‌های هسته‌ای ما، برخی کشورها آماده بودند که در هم‌چشمی با ایران به سمت تولید یا خرید تسلیحات هسته‌ای که می‌توانست آثار مصیبت‌باری برای امنیت منطقه به همراه داشته باشد، قدم بردارند. شفافیت و امنیتی‌زدایی از برنامه‌های هسته‌ای، سایه ترس و تردید بر برنامه‌های دفاعی و موشکی ایران را هم کنار زد».

پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است! / انصاری راد: مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند

قرار بود به واسطه برجام تمامی تحریم های ضدایرانی به طور کامل در دولت اوباما لغو شود و نه تعلیق. اما اکنون و در شرایطی که قریب به ۶ سال از امضای توافق هسته ای سپری شده و در شرایطی که سه دولت در آمریکا بر سر کار آمده اند، نه تنها تحریم ها لغو نشد، بلکه بر دامنه آن نیز افزوده شد.

رسانه های حامی دولت آنچنان درباره دستاوردهای توافق هسته ای تبلیغات انجام داده بودند که بخش قابل توجهی از مردم در سال ۹۴ تصور می کردند که به زودی قیمت هر دلار، هزار تومان خواهد شد و با همین تصور به خیابان ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند.

اما برخلاف تبلیغات گسترده حامیان برجام، این توافق نه تنها بهره اقتصادی نداشت، بلکه خسارت های بزرگی به اقتصاد و معیشت مردم وارد کرد. التهابات گسترده قیمت دلار تنها بخشی از نتایج اقتصادی برجام است.

برجام هم در صنعت هسته ای محدودیت های گسترده اعمال کرد، هم دامنه تحریم ها را گسترده تر کرد و هم سفره مردم را کوچک کرد.

با اینحال دولتمردان بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت ها همچنان مشغول دستاوردسازی برای این توافق خسارت بار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 29
  • امین IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    46 0
    شما هم برای دل خوش شدن مردم اقدام پوپولیستی کنید...ما راضی هستیم
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      32 1
      8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با امریکا کردند و تورم 1000 درصدی سرسفره مردم گذاشتن مردم جواب می خواهند.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      2 2
      پروانه خفه شو
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      3 0
      ادم کمه که حرفهاشو بنویسید که حرف های سلحشوری بی شعوررامی نویسید
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    22 2
    شما هم که حرفهای اینها را منعکس می کنید در واقع اینها رامطرح میشوند مثلا این دوتا خانم چه خدمتی به مردم وجامعه کردند که باید حرف شون نشر پیدا کند
  • رضا IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    15 1
    یه عده از این اصلاح طلبا چند وقت دیگه می زنند روحانی یک اصولگراست کنتور نمی ندازه براشون:) ،،،، من از چپ و راست بیزارم و رای ام رو به کسی می دم که نه اصلگرا و نه اصلاح طلب باشه بلکه بدون طیف باشه به نظرم بهتر هست
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    45 3
    اهای خانوم ، اینجا. دیگه مجلس نیست. احترام خودتو نگهدا
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      23 3
      پروانه سلحشوری هیچوقت از مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم سخن نگفت
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      20 0
      نمایندگان سلفی بگیر با موگرینی که 4 سال توی مجلس بودند و دغدغه شون فقط به ورزشگاه رفتن بانوان بود و هیچکاری برای بهبود معیشت مردم و صیانت از منافع ملی نکردند پوپولیست بودند.
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      20 1
      اصلاح طلبان بی کفایت بانیان وضع موجود هستن و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      20 1
      برجام خسارت محض بود زیرا نه تنها باعث لغو تحریم ها نشد بلکه باعث تشدید تحریم ها شد.
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      22 0
      اصلاح طلبان 4 سال توی مجلس بودند فقط چرت و پرت گفتن و هیچ تلاشی برای جهش تولید و رونق اقتصاد کشور نکردند حالا عوامفریبی می کنند.
  • DE ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    17 0
    پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است! حالا مثلا این همه کارخانه را که ما اصلاح طلبها حراج کرده بودیم داده بودیم به رفقامون مثلا رشت الکتریک که دیگه جزو مهریه 4 تا خانمهای رهبران اصلاح طلب مانند عبدالله نوری ...و اینها شده بود را برگردنوندی به بیت المال و باز راه اندازیشون کردی کارگرها برگشتند سرکار که مثلا چی؟؟ خب داریم با کمک رفقامون در غرب تحریمها را قبل از 1400 لق میکنیم سفیر فرانسه که گفت اونوقت باز رای میاریم اینبار کل ایران را حراج میکنیم./ انصاری راد: مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند. زیرا مردم اصولگرایان را از خودشان میدانند و انتظار داشتند اصولگرایان با جنگ تمام عیار اصلاحاتچی ها و غربگریان که مانند کنه به پست ها پسبیده اند را مانند ایادی شاه بیرون می انداختند و متاسفانه مماشات کردند تا همه جا اصلاحات مالی شد لذا اصولگرایان مقصر هستند.
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      16 0
      دقیقا خدا به این سید عزیز عمر باعزت بده . کاخونه رشت الکتریک رو از توی مشت هرجایی های اصلاح طلب دراورده دمش گرم
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    20 0
    سلحشوری دیگه تو حرف نزن با این تبلیغ بنفش همه رو به خاک سیاه نشاندی ،دیگ به دیگ می گوید رویت سیاه!
  • JP ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    12 0
    خانم پروانه سلحشور بابا تو خوب، توهم بیا کارهای پوپولیستی کن بخدا نمیگیم ریا است، اما چه کنیم هیچی ازتون جز غر زدن بر نمیاد،از پس برای پیشرفت کشور هیچ قدمی بر نمیداری چرا هی میاید انتخابات نامزد میشید، بابا لامصب گوش های ما مخملی نیست، چهل سال چسبیدید هی هم غر میزنید، بسه دیگه
  • سید IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    15 1
    بی شعورتر از اصلاح طلبان تهوع آور در تاریخ معاصر ایران و جهان خدا نیافریده است! چیزی معادل سعد حریری و محمود عباس! شاید هم کمتر از این دو !!!!
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    14 2
    هوی خانم اول دهنتو آب بکش بعد اسم آقا سید رو ببر. مردم خوب فرق بین خادمین و خائنین رو میفهمن.
  • ثابتی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    13 1
    چه اشکالی داره.. پوپولیستی باشه... ولی مردم فریب نبوده و نیست... او واقع گراست.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      14 0
      گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 9 برابر کردند.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    14 0
    اینها عادتشونه هر کار خیری رو میگن پوپولیستی
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    9 0
    کلمات در قاموس نفاق(اصلاح طلبی ادعایی) دارای بار معنایی دیگری است که با انچه متعارف است اختلافی دگرگونه دارد . در این قاموس " مردم : دوستان خودمان ، پوپولیست : رقیب قوی با رویکرد مردمی . ازادی : وسیله کارا برای خواب کردن و ..... " . می بایست برای فهم کلمات اینان به قاموسشان مراجعه کرد تا مفهوم درک شود . همچنان برای درک هر زبان بیگانه دیگر
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    11 0
    سلحشوری اگه ازاقدامات وکارهای اقای ریسی بدت میادومعترضی پس بفرماییدشماوهم قبیله ایهاتون تواین مدت ک دولت رادردست داریدچه غلطی کردید؟؟ یکدونه کارمثبتی ک بنفع مردم انجام داده قبیله وجناح فرافکنتون نام ببرید؟!! واقعا بجزحمله بمخالفان وحرفای جناحی کاردیگه ای انجام دادید؟ از مجلس دهم فشلتون تادولت اصلاحاتی فشلترتون کلاایران عزیز راتوزحمت انداختید. گرانی هاکارشمافتنه گرانه یاریسی؟ میدونن اقای ریسی رای میاره اینبار. فرافکنی کودکانه میکنه وحسادت
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    12 0
    اگر پوپولیستی اینه کاش شما هم زمان نمایندگیتون یک مقدار اقدامات پوپولیستی میداشتید.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    15 0
    دست و پا نزنید سوسک های اسلاحتلب، برای همیشه تمام شدید
  • علی محمد IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    14 0
    پروانه خانم رییسی حرکات پوپولیستی. انجام میده. او میره در دادسرا با مراجعه کنندگان صحبت میکنه. اگر روحانی که پوپولیست نیست ویک سال از کاخ سعد آباد بیرون نیومده. یک بار فقط یک بار. الان بیاد. تو مردم. ز مفت نزنین. توهم اگه زن سالمی هستی الان بیا تومردم. بگو من نماینده مجلس بودم. پروانه منم سعی کردم زنها روببرم استودیوم. از کنسرت دفاع کردم. ووو
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    30 3
    دیگر کافی است پروانه را گردن بزنید
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      28 2
      خانم سلحشوری تو هم #برو _ گمشو
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      12 0
      خانم سلحشوری معلومه که حسابی از محبوبیت آقای رئیسی عصبانی هستی
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      13 0
      از نظر افساد طلبان هرکسی به مردم خدمت می کند پوپولیست است !!!!
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      12 0
      پروانه سلحشوری اگر حرف نزنه کسی نمیگه لال است.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      2 0
      لازم نیست پروانه رو گردن بزنید، یک دمپایی بکوبید تمومه
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    24 2
    به نظر مشرق چه کسانی هستند به نظر من نیروهایی انقلابی وحزب الهی هم مقصر هستند این منافقین جدید را از حاکمیت کنار نگذاشتند خط نفاق اصلاحات به مراتب از خط منافقین رجوی وبنی صدر بد تر وخطرناکتر است
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    24 3
    جداااااااا ؟ خانم بیسواد!!!!! از ما مشهدیها بپرس تا بکوبیم تو دهان هرکه یاوه گو هست! ایشان آن زمانی هم که آستان قدس بودن همه از کارگر تا سطوح بالای مدیریتی ازشون راضی بودن!!!! شما تعطیل هستی خانم!!!!!!!
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      15 0
      پروانه سلحشوری=پوپولیست
  • SE ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    28 3
    نه گلم ، بدنه‌ای که به اصلاح‌طلبان رای می‌دهد، از شعور و آگاهی سطحی سیاسی هم فاقد است و فقط به شکم به پائین و قر کمر می اندیشد.
    • کامبیز IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      12 0
      دقیقا
  • ارژنگ عباسی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    17 1
    با تخریب رئیسی دنبال اینه که اسمش فراموش نشه اینجاس که باید گفت باشه اصن همه بد تو خوب
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    36 2
    این جماعت از محبوبیت آقای رئیسی عصبانی هستند
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      12 0
      آفرین. دقیقا همینطوره
  • NL ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    12 0
    سیرینی تجسس مزه کرده ؟
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    12 0
    پروانه سلحشوری تو هم که فوکولیستی هستی.
  • سروش IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    12 0
    این طیفی که خانم پروانه سلحشوری نام بردن همون اصلاحات هست که فقط باید کد خدا و یا ملکه بیوه بهشون بگه به کی رأی بدن یا رأی ندن اگر از ژن برتر نژاد پرستی نیاشه بهشون بر می خوره باید یک نفر بور و بلوند بهشون دستور بده تا خوششون بیاد با بلوندها عکس سلفی میگیرند حتی اگر به حقارت ملتشون هم برسه مهم نیست فقط بلوند باشه هر گ.. دهن اینها بگذاره خوشمزه هست.
  • IE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    9 0
    ظاهرا اونا پوپولیستی رو وقتی می گن که یه آدم غیردلخواهشون بشه محبوب مردم. نه خانم، کسی پوپولیست تر از امثال شما در ایران هست؟
  • FR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 0
    مطلب را که نخواندم ولی بر اساس تیتر به خانم سلحشوری باید گفت چقدددددددددر هم اداهای روشنفکری وغیر پوپولیستی ونخبه گرا به شما برازنده است !!!
  • حسین US ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    14 0
    اِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِاِ مگر گردن این خانم از بس که چادر سرکرده نشکسته بود؟
  • کریمی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 0
    خواهشمندم یک نفر واژه پوپولیست رو برای این نفهم معنی کنه....
  • علی IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    13 0
    با سلام کافر همه را به کیش خود پندارد خودشون تو اون فازند بقیه رو هم همین جوری می بینند
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 0
    خانم پروانه ! قبول !! فرمایش شما صحیح مثلا ! اما کدام آدم را سراغ دارید در بحبوحه کرونا مشغول کار پوپولیستس شود و به میان مردم برود ؟!!! اصلا با معیارهای دنیوی میصرفد ؟!!!
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      10 0
      اصلاح طلبان=پوپولیست های ماهر
  • کامبیز IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    11 0
    این منافقین بدتر از کافر را اعدام کنید
  • کامبیز IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    13 0
    خودشون گند زدن تو همه چی بعد یکی که داره درست کار میکنه و بین مردم محبوب میشه . حسودیشون میشه این چرت و پرت ها رو میگن . پروانه سلحشوری !!از عملکرد جهادی آقای رئیسی عصبانی باش، و از این عصبانیت بمیر !
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    14 0
    خدا آقای رئیسی رو حفظ کنه
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    8 0
    گردن شکسته، مدیر اتو کشبده خوبه که جرات نکنه از پاستور خارج بشه. پوپولیست به معنای مردمی بودن بد که نیست، به معنای مردم فریبی زشت و نکوهیده است.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    7 1
    این اصلاح طلبان هم یه چیزی یاد گرفتن هی میگن پوپولیست پوپولیست
  • DE ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    15 0
    این دفعه چادرخانم سلحشوری به مغزش فشاراورده
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    8 0
    عمل تمام بدبختیهای مملکت شما افسادطلبان جاه طلب هستید
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 8
    دلیل مشکلات سوء سیاستهای خارجی وانزوای بین المللی ایجاد شده وسوء مدیریت داخلی است و دراین مورد تفکرات اصولگرایان بیشتر موثر است
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      3 0
      جان؟؟برادر چی زدی
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 0
    مواظب این باصطلاح اصلاح طلبان باشید. خیلیهاشون دارن با این موضع گیری ها زمینه رو برای خودشون در اونور آب فراهم می کنند! خیلیهاشون اصلاً بدشون نمیاد به خاطر این اظهار نظرات که به تدریج تندتر و غیرمنطقی تر هم خواهد شد توسط دستگاه قضا بازداشتکی هم بشوند تا اون رو سر دست بلند کرده و فریاد تظلم خواهی بزنند جلوی من و تو و بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال ها! بعد هم فرار از کشور و مدتی تو بورس خواهند بود تا باطن واقعی خودشون رو نشون بدهند. خدایا چقدر رفتار و کردار این جماعت بهمدیگه شبیه هست.
  • مهدی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    6 0
    این کلمه پوپولیستی رو کی دهن اینا گذاشت. خدا پدر خالق کلمه ی پوپولیستی رو بیامرزه که باعث شد اینا باسواد نشون بدن. اگه این کلمه نبود اینا چی میخاستن بگن.
  • رضا IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    این هوچی گریها دیگه فایده نداره.بد عرضه ها وترسوها واومای کوچکی که بادروغ وفریب پست های بزرگ رااشغال کردن.وخرابکاری کردن.نمی تونن از زیر بار اشتباهاتشون فرار کنن.وباید جوابگو باشن
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 0
    بی سوادتو حرف نزن به نظر من باید مدیریت کشور را از بی سواد ها و پیر ها و افساد طلبان خالی کرد
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    یک سوال؟؟؟ : ما چیزی به نام اصولگرای تند رو داریم یا نه
  • سینا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    ی وقت کنتور نندازید آقایون اصلاح طلبان(افسادطلب)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس