به گزارش مشرق، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نتایج رتبهبندی و انتخاب اپراتورهای برتر سال 95، در حوزههای ثابت و سیار براساس الگوی بومی رگولاتوری را اعلام کرد.
علیاصغر عمیدیان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ارزیابی، رتبهبندی و انتخاب اپراتورهای برتر در حوزههای ثابت و سیار برای هفتمین سال پیاپی توسط سازمان با مشارکت حداکثری اپراتورها انجام شد که این رتبه بندی بر مبنای معیارهای افزایش رضایت مشترکان، تعامل با رگولاتوری، ایجاد فضای رقابتی سالم، قانونمداری، رعایت الزامات پروانهای و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال 95، صورت گرفت.
وی به تبیین جایگاه رگولاتوری و برنامهریزی سازمان برای بهبود ارتقای سطح اپراتورها اشاره کرد و افزود: این ارزیابی بر اساس شش معیار متشکل از سه معیار توانمندساز (برنامه ریزی قانون مدار، فرایندهای سازمانی، بستر سازی ارتقای کیفیت سرویس) و سه معیار نتایج (رگولاتوری و جامعه، مشتریان و نتایج عملکردی) و 21 زیر شاخص شکل گرفته است و در مجموع 1000 امتیاز مثبت و شاخصهای منفی با سقف 200 امتیاز در بازه زمانی دو ماهه انجام شده است.
معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد: در این مدت تعداد 36 اظهارنامه از اپراتورهای ارایهدهنده خدمات ارتباطی ثابت و سیار دریافت و بیش از 256 نفر روز بازدید میدانی توسط ارزیابان ارشد و ناظرین سازمان به منظور بررسی دقیق مستندات و صحت سنجی شواهد اعلامی صورت گرفته است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند در سال های آتی و مشارکت اپراتورها حس رقابت و نیل به تعالی در دارندگان پروانه و رضایتمندی مشترکان قوت گرفته و شاهد رشد کمی و کیفی خدمات در این حوزه باشیم.
همچنین بر اساس این ارزیابی و نتایج حاصله از آن، در بخش دارندگان پروانه اپراتورهای سیار، "شرکت ارتباطات سیار ایران"، در بخش دارندگان پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت (FWA)، "شرکت ارتباطات مبین نت"، در بخش دارندگان پروانه ایجاد و بهرهبرداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)، "شرکت انتقال دادههای آسیاتک" و نهایتاً در بخش دارندگان پروانه ارایه خدمات انتقال داده از طریق ماهواره (SAP) "شرکت ارتباطات ماهوارهای سامان" حائز رتبه برتر نسبت به سایر شرکت ها شدند.