حجت الاسلام سعیدی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: تفنگ سپاه سینه منافقین یعنی داعشی‌های دیروز و داعشی‌های امروز را نشانه می‌گیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در  آئین  گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در حسینیه شهدای گمنام سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد، با اشاره به تفاوت جریان فکری شهید بهشتی و یارانش با تفکر و جریان بنی‌صدر اظهارداشت: می‌توان از طریق نگرش، گفتمان و عملکرد افراد پی به ماهیت اعتقادی و فکری آنان برد.

وی با بیان اینکه در جامعه بشری سه جبهه حق خالص، باطل خالص و آمیزه‌ای از حق و باطل وجود دارد افزود: قرآن از گروه دوم به کفار و از گروه سوم به نفاق و منافقین یاد می‌کند که ما همواره با هر دو چهره مواجه شدیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه بنی‌صدر و بخشی از یارانش تحت عنوان سازمان مجاهدین خلق، منافقانی بودند که علیه بهشتی و یارانش و در حقیقت علیه امام(ره) فعالیت می‌کردند تصریح کرد: این نوع تقابل پیشینه طولانی داشته و تنها مربوط به همین دوران نبوده و از صدر تاریخ، این تقابل در قالب امام نور و امام نار و حزب‌الله و حزب‌الشیطان وجود داشته و آن‌هایی که پیرو ائمه اطهار و عالمان دینی بودند بر محور امام نور و در جبهه حزب‌الله و گروهی هم بر محور امام نار و حزب‌الشیطان بودند.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: در بعضی موارد جبهه مقابل حق علنی موضع گرفته و به‌ صراحت بیان می‌کند که من جبهه حق را قبول ندارم و در برخی از موارد در تاریخ در پرده نفاق موضع‌گیری می‌کند و علی‌رغم شعار دادن، دلش با جبهه حق نیست.

وی بابیان اینکه پس از پیامبر، مردم در سه جریان طرفداران امیرالمؤمنین (ع)، طرفداران طلحه و زبیر و جناحی که موضع خنثی و بی طرفی داشتند قرار گرفتند گفت: خیانتی که گروه سوم به اسلام وارد کرد، کمتر از گروه دوم نبود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: اگر خواص، سیاست‌مداران و دولت‌مردان در چارچوب اصول اسلامی و مبانی انقلاب حرکت نکنند، در جریان انحرافی حرکت کرده و سقوط می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی، مشروعیت الهی رهبری قانون را از اصول مورداتکا شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم که قانون‌گذار واقعی و حق حاکمیت با خداست و مهم‌ترین اصل بعثت قانون الهی، یعنی قرآن و رهبری الهی یعنی پیامبر اکرم(ص) است و در منطق حضرت امام(ره) که شهید بهشتی بر این منطق استوار بود، حق حاکمیت از آن خداست، اما قدرت حاکمیت دست مردم است.

وی با اشاره به اینکه در این مسئله چهار نظریه وجود دارد بیان کرد: نخستین نظریه خدا‌گرایی مطلق است که انسان‌ها را هیچ گرفته و همه‌کاره را خدا می‌دانند که این فرضیه مربوط به عصر قرن وسطی است که این افراط نتیجه‌اش مردم‌گرایی مطلق بود که رنسانس بر مبنای اطاعت انسان، خدا را از زندگی انسان حذف کرد و فهم انسان را ملاک درک همه حقایق دانست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز مسائلی را می‌شنویم که برخی می‌گویند باید از نو برگشته و در منابر از مبانی اصول صحبت کنیم اظهارداشت: این‌ها رأی مردم را منشأ ولایت می‌دانند که پس از کشته شدن عثمان و بیعت مردم با حضرت علی(ع) ولایت ایشان شکل گرفت که این نظر با مبانی اسلامی ناسازگار است و در حالی که با جمله من کنت مولا فهذا علی مولا توسط پیامبر صلی‌الله علیه و آله، اصل ولایت امیرالمومنین(ع) شکل گرفت که تحقق حاکمیت دینی بر محور علی(ع) منوط به حضور مردم بوده است.

حجت‌الاسلام سعیدی با تأکید بر اینکه  نظریه سازگار با مبانی اسلامی نمی‌گوید که مردم هیچ‌کاره هستند گفت: مردم در تحقق حاکمیت دینی نقش دارند، نه تعیین ولی خدا و نظریه غیر از این با نظر قرآن و مبانی اسلام ناسازگار است.

وی بابیان اینکه برخی مشروعیت الهی ولایت را تا زمان حیات پیامبر قبول دارند گفت: دسته دیگر تا امام حسن عسکری(ع) مشروعیت الهی ولایت را قبول داشته و مشروعیت الهی را در عصر غیبت مورد تردید قرار می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ولایت الهیه جزو مهم‌ترین تدابیر ذات باری‌ تعالی است گفت: این فرازمانی و فرامکانی است و نمی‌توان مردم را درجه‌بندی کرد که خداوند در زمانی برای آن‌ها ولایت الهیه تدبیر نموده و در دوره دیگر بلاتکلیف گذاشته است.

حجت‌الاسلام سعیدی بابیان اینکه این فرضیه هم دلیل عقلی دارد و هم نقلی خاطرنشان کرد:در دلیل عقلی، ملازمه به ربوبیت تکوینی و تشریعی و خالقیت و شارعیت است یعنی خداوند خالق خدای شارع نیز هست و اگر خلقت زمین و آسمان و خورشید برای بشر بوده، بعثت انبیا(ص) هم برای بشر بوده و محدود به زمان خاص نمی‌شود و نمی‌توان گفت که خداوند در زمان پیامبر برای بشر تعیین تکلیف کرده ولی برای دوران غیبت چنین کاری را انجام نداده است.

وی با اذعان به اینکه امام می‌فرمایند که مردم نقشی برای تعیین ولایت الهیه ندارند تصریح کرد: از نظر امام(ره) مردم مجرای تحقق ولایت الهیه هستند و این یعنی حق حاکمیت در تمام دوران‌ها با خداست، اما قدرت حاکمیت در عصر نبوت، امامت و غیبت با مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه تعیین حاکم دینی مربوط به عالم ثبوت و حاکمیت دینی در عالم اثبات است بیان کرد: در صحبت‌های مسئولین سیاسی کشور صحبت‌هایی می‌شنویم که توقع نداشتیم پس از گذشت 38 سال پس از انقلاب، آقایان مواردی را مطرح کنند که با اساس مبانی فکری امام(ره) ناسازگار باشد.

حجت‌الاسلام سعیدی بابیان اینکه دکتر بهشتی معتقد بود که بین ولی‌فقیه، پیامبر و امام معصوم نقاط مشترک وجود دارد اظهارداشت: نصب هر دو الهی لکن نصب پیامبر و امام تنصیمی، ولی نصب ولی‌فقیه توصیفی است که ائمه اطهار ویژگی‌های فقیه جامع‌الشرایط را بیان فرموده و تعیین مصداق را بر خبرگان واگذار نموده است.

وی با اشاره به اینکه خبرگان ولی‌فقیه را منصوب نمی‌کنند، بلکه مصداق را به جامعه معرفی می‌کنند گفت: ولی‌فقیه با پیامبر اختیاراتش با توجه به نوع نصب یکسان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بابیان اینکه موضع مشترک بین ائمه اطهار و ولی‌فقیه مبحث تبعیت است افزود: همان مقدار که واجب است از دستور پیامبر و امامان تبعیت کرد به همان میزان واجب است که از دستورات ولی‌فقیه اطاعت کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی از مصونیت به‌ عنوان چهارمین رکن مشترک پیامبر و ائمه اطهار و ولی‌فقیه یاد کرد و افزود: در مورد ائمه اطهار مصونیت ذاتی و در مورد ولی‌فقیه مصونیت حداکثری است و ما درباره پیامبر معتقد به وحی، در مورد امامان معصوم معتقد بر علم غیب و در مورد ولی‌فقیه معتقد به اجتهاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در عصر غیبت جامعه اسلامی نیاز به اجتهاد دارد بیان کرد: یعنی اشراف منابع و احکام بتواند از قرآن و سنت احکام را به جامعه اعلام کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران پنجمین اصل مشترک را رسالت و مأموریت رهبران الهی، یعنی تبیین اسلام با تفاوت‌های آن، شکل‌گیری حکومت دینی و صیانت از شریعت و حاکمیت دینی برشمرد.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه تفاوت مصونیت ائمه اطهار با ولی‌فقیه در عصمت یعنی علم بدون خطا و عمل بدون خطاست گفت: شئونات پیامبر، امامان معصوم و ولی‌فقیه متفاوت است و ولایت تکوینی پیامبر است اما در مورد ولی‌فقیه چنین اعتقادی نداریم.

وی افزود: اشتراک موارد مذکور یعنی نصب، اختیارات، تبعیت و رسالت به معنای همسانی کامل نیست، در حالی که ما در مورد پیامبر(ص) معتقد به وحی، عصمت، عالم به غیب و ولایت تکوینی و برخی ویژگی‌های اختصاصی هستیم و در مورد امام معصوم(ع) هم معتقد به عصمت و عالم به غیب هستیم، اما در مورد ولی‌فقیه، عدالت و اجتهاد یعنی اشراف بر منابع وحیانی را معتقدیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه اصول و سیاست خارجی شهید بهشتی با بنی‌صدر کاملاً متفاوت بود افزود: اصول سیاست خارجی ثابت است و هیچ‌کسی حق ندارد این اصول را زیر سؤال برده و جابجا کند و مهم‌ترین ارمغان انقلاب اسلامی، استقلال دفاعی، سیاسی و فرهنگی بوده است.

حجت‌الاسلام سعیدی بابیان اینکه وقتی میگوییم نمی‌توانیم با جامعه جهانی مقابله کنیم، این موضوع مربوط به بحث استقلال است گفت: اینکه می‌گوییم نمی‌توانیم در برابر آمریکا بایستیم، نقض اصل استقلال است.

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی و مبارزه با شرک از اصول انقلاب است که مورد تأکید شهید بهشتی بود اظهار داشت: تفاوت عصر ما با زمان پیامبر و امیرالمؤمنین این بود که آن‌ها با پیامبر و امام بیعت می‌کردند و ایشان وزیر، نخست‌وزیر، استاندار، فرماندار و ائمه جمعه را تعیین می‌کردند و در این شرایط زندگی کردن خیلی راحت است و در روز قیامت اگر از آن‌ها سؤال شود، می‌گویند ما به پیامبر رأی دادیم، ولی در عصر کنونی قانون اساسی مسئولیت سنگینی بر دوش مردم گذاشته است و چهار نهاد یعنی خبرگان، قوه‌مجریه و مقننه شوراها با رأی مردم شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در نظامی که نمایندگان خبرگان، نمایندگان مجلس، شوراها و ریاست‌جمهوری توسط رأی مردم تعیین می‌شود اظهارداشت: قانون اساسی بار سنگینی بر دوش ما گذاشته و ما باید پاسخگوی آرای  خود باشیم.

حجت‌الاسلام سعیدی اصل دیگر سیاست خارجی مورد تأکید شهید بهشتی را نفی سبیل و عزت‌مداری جامعه دانست.

وی با تأکید بر اینکه دشمن نباید بر ما تسلط اقتصادی و نفوذ پیدا کند بیان کرد: دفاع از فرهنگ و احکام اسلامی از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی است و نباید امروز با این سؤال مواجه شویم که آیا جمهوری اسلامی نسبت به دین مردم مسئولیتی دارد یا ندارد و در فرمایشاتشان گفتند که چه کسی می‌گوید مردم را باید به‌ زور به بهشت ببرند و سؤال اینجاست که آیا جمهوری اسلامی نسبت به اخلاق، فرهنگ و دین مردم مسئولیت دارد یا ندارد؟

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه اگر دولت سکولار غربی معتقد است دولت به اخلاق جامعه و ارزش‌ها مسئولیتی ندارد گفت: در دولت دینی و حاکمیت دینی به نص صریح قرآن، عملکرد پیامبر(ص) و ائمه(ع) دولت نسبت به ارزش‌ها در جامعه مسئولیت دارد.

وی بابیان اینکه دولت، مسئول سلامت جسم و روح جامعه است افزود: باید زمینه عبادت را برای مردم فراهم کرد و این کار را پیامبر نیز انجام می‌داد و نظام‌های آموزشی و اخلاقی را در جامعه پایه‌گذاری و ترویج می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به پالایشگاه تازه‌ ساخت توسط سپاه در خلیج‌فارس تصریح کرد: سپاه در بازسازی‌ها به دنبال اقدامات انتفاعی نیست، سپاه پروژه‌هایی را که بخش خصوصی انجام نمی‌دهد را پذیرفته و حتی به‌صورت نسیه انجام می‌دهد که پول هزینه شده را حتی نمی‌دهند و متأسفیم که هم آمریکا به سپاه حمله می‌کند هم برخی خودی‌ها به سپاه حمله می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: تفنگ سپاه سینه منافقین یعنی داعشی‌های دیروز و داعشی‌های امروز را نشانه می‌گیرد و موشک سپاه هم ‎جزو ارکان دفاعی نظام بوده و ماهیت بازدارندگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس