کد خبر 756315
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
قیمت مرغ

قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در سطح خرده فروشی به قیمت ۸۴۰۰ تومان رسید تا علاوه بر حفظ سیر سعودی افزایش قیمت خود در روزهای اخیر، رقیبی در افزایش قیمت با دو محصول پروتئینی گوشت قرمز و تخم مرغ باشد.

به گزارش مشرق، بیش از یک سال از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف و فروش هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی همراه با استخوان به قیمت 37 تا42 هزار تومان و گوشت قرمز لخم گوسفندی به قیمت 60 هزار تومان (اعلام نرخ توسط دبیر ستاد تنظیم بازار) گذشت، اما هنوز تغییر مشخصی در کاهش قیمت‌ها  شاهد نیستیم.

دولت اقداماتی برای عرضه مستقیم گوشت قرمز تنظیم بازاری (وارداتی) با قیمت 31 تا 33هزار تومان در دستور کار دارد و طی ماه‌های گذشته این عمل را تکرار کرده است اما به دلیل حجم پایین عرضه این محصولات تأثیری زیادی در قیمت های موجود در بازار مصرف نداشته است.

یوسف جلوخانی نیارکی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در واکنش به افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار، با اشاره به اقداماتی که برای تنظیم بازار این دو محصول انجام شده است، گفت: با افزایش قیمت مرغ در بازار، عرضه مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم 5700 تومان آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت سقف مرغ  گرم در بازار گفت: وی سقف  قیمت هر کیلوگرم مرغ را 7500 تومان اعلام کرد، بنابراین اگر قیمت‌ها  از این نرخ بالاتر برود، ما باعرضه بیشتر به بازار ورود می‌کنیم.

جلوخانی نیارکی همچنین به این نکته اشاره کرد که قیمت روز مرغ گرم در میدان بهمن (عمده فروشی) به  7100  تومان کاهش  یافته  است.

بنابراین گزارش اعلام قیمت 7100 تومانی قیمت مرغ گرم در میدان بهمن نشان از افزایش غیرمنطقی قیمت مرغ در سطح عرضه و دریافت سود بیشتر از اندازه توسط خرده‌فروشان است.

 طبق اظهارات همیشگی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، آنها ابزاری برای جلوگیری از گران‌فروشی در بازار ندارند و دستگاه‌های نظارتی در این ارتباط باید وارد عمل شود اما ظواهر امر نشان می‌دهد که همراهی مناسبی در این خصوص  میان دو دستگاه تولید و نظارت وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    14 1
    این معنی چرخش چرخ زندگی با ادبیات اعتدال است .پس جیغ بنفش بکشیم تا این چرخ تندتر بچرخد
  • PL ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    16 1
    این شهید رجایی بود که با سیاست کوپنی مزه مرغ و کره را به همه مردم ایران چشاند. والا قبل از آن جز طبقات اشراف و یا جز در عروسیها و ولیمه حجاج مردم اصلا رنگ مرغ و گوشت را نمی دیدند. دقیقا بر خلاف آن دروغهایی که در خصوص رفاه در دوره پهلوی شنیده اید. حالا هم داریم به همان دوره سیاه بر می گردیم.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    11 4
    تصمیم گرفته واقعا" قشر ضعیف را از بین ببرد. دولت بی تدبیر و بی امید.
  • محمود IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    8 1
    درخواب ببینین دیگه روحانی کاری برای جلوگیری از افزایش قیمت بکنه دیگه رای رو اورد هرکی هرکاری دلش میخواد میتونه بکنه
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    2 0
    برای چی نظر من رو ثبت نمی کنید؟ مسخره ها
  • موسوی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    2 0
    مرغ گرون شده پس واردات مرغ باید ازاد بشه و بیشتر بشه. یه ترفند تازه برای واردکردن مرغ منجمد از کشورهای خارجی.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    1 0
    انچه بگندد نمکش میزنن . وای که امروز نمک هم گندید. خدا به دادمان برسد
  • صابر انصاری IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    2 1
    نتیجه بی تدبیری و سیاست های غلط.باور کنیم که داریم به سمت افول و بدبختی پیش می رویم.
  • بازنشسته IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 0
    با این همه گرانی مرغ - گوشت - برنج - حبوبات - تخم مرغ - پیاز و ... مانده ام برچه اساس و فرمولی تورم محاسبه و افزایش حقو قها براساس آن محاسبه می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس