مرتضی سرهنگی

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اشاره به اینکه حاشیه‌های زیادی از دفاع مقدس بر زمین مانده است، گفت: کارهای بر زمین مانده ادبیات دفاع مقدس باعث می‌شود، خجالت‌زده شوم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «مرتضی سرهنگی» مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در مراسم رونمایی از کتاب «پوتین قرمزها» با بیان اینکه انتشار این کتاب نتیجه یک زحمت طولانی است، اظهار داشت: یکی از کارهای زمین مانده در حوزه ادبیات دفاع مقدس مربوط به خاطرات نگهبانان اسیران عراقی در ایران است.

وی با اشاره به تعداد زیاد سوژه‌های موجود در حاشیه دفاع مقدس گفت: خوشحالم که حوزه هنری بارهای زمین مانده حوزه ادبیات را بر می‌دارد. من وقتی به کارهای انجام نشده در ادبیات دفاع مقدس نگاه می‌کنیم از خجالت نمی‌توانم سرم را بالا بیاورم و خجالت‌زده می‌شوم.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با ذکر خاطره‌ای از فعالیت‌ جمع‌آوری خاطرات اسرا عنوان کرد: سال‌های پیش در ایام دفاع مقدس با «سرهنگ علی محسن» از فرماندهان رژیم بعثی عراق مصاحبه کردم. او گفت: «مهمات تیپ و لشکر من از زاغه‌های عربستان تامین شد و همچنین عربستان در عملیات بدر درب زاغه‌های مهمات خود را در روز به روی ما باز کرده بود.»

سرهنگی بیان کرد: نگهبانان ایرانی همیشه رفتار خوبی با اسیران عراقی داشتند و یکی از مصوبه‌های ما درباره اسرای دوران دفاع مقدس این بود که اهالی خوزستان و کسی که یکی از اقوام یا آشنایانش در جنگ به شهادت رسیده باشد، حق نگهبانی در این زندان‌ها را ندارد تا آسیبی متوجه اسرای عراقی نباشد.

وی همچنین از تدوین خاطرات اسرای عراقی و داستان‌هایی از فرار آن‌ها از زندان‌های ایران خبر داد و گفت: چند سوژه درباره خاطرات فرار اسرای عراقی از زندان‌های ایران روی میز من است که البته هیچ فرار موفقی نداشتند و اکثراً در نقاط مختلف ایران بازداشت شده‌اند. این خاطرات بخش مغفول مانده‌ای بودند که در دستور کار ما قرار گرفته‌اند و امیدواریم کتاب «پوتین‌قرمزها» آغازی برای نگارش آن‌ها باشد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مفغول مانده IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    0 0
    زرمندگانی که برای بعدازمرگشان مینویسند . رزمندگانی که پول چاپ ندارند .نویسندگانی که احساس میکنند ادبیات دفاع مقدس مال آنهانیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس