کد خبر 772976
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
فرار مسلمانان مظلوم از میانمار

'یوسف کالا' معاون رئیس جمهوری اندونزی، آمادگی کشورش را به عنوان واسطه کشورهای اسلامی به منظور حل بحران روهینگیا در راخین میانمار اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، معاون رئیس جمهوری اندونزی روز گذشته، گفت: سازمان همکاری اسلامی می خواهد از اندونزی برای همکاری به منظور حل و فصل پرونده روهینگیا دعوت کند و ما می توانیم با دبیر کل این سازمان مذاکره کنیم.


براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی گفت: با توجه به بحران در استان راخین میانمار، اندونزی آنچه را کشورها به دلیل عدم دسترسی به مسلمانان روهینگیا در میانمار انجام نداده اند، در واقع انجام داده است.


'رتنو مرسودی' وزیر امور خارجه اندونزی هفته گذشته به دیدار 'آنگ سان سو چی' رهبر میانمار رفت تا همزمان با افزایش اعتراضات مردم کشورش به کشتار وآزار اقلیت مسلمان روهینگیا در استان راخین میانمار، در مورد ارائه کمک های بشردوستانه و پایان تنش ها در این استان مذاکره کند.


معاون رئیس جمهوری اندونزی گفت که این کشور هر زمان می تواند با دولت میانمار ارتباط برقرار کند.


در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 300 هزار روهینگیایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.


روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آن ها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.


کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه روهینگیایی ها، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.


وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آن ها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌ کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس